Apropå dåliga djuraffärer...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #16
    Ja ger högsta poäng till stavre zoo.spelar ingen roll va man frågar så får man reda påt
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • Robin_Hedstrom
      • January 2005
      • 1818

      #17
      Ursprungligen postat av Nitra98
      Jag föredrar ju tex tjejerna på "min" djuraffär som säger: Nej jag vet inte men jag ska försöka ta reda på det eller fråga han som kan!
      Jag föredrar affärer där killarna i personalen går och hämtar en tjej som kan!
      /Robin Hedström
      http://www.robinhedstrom.se/

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        #18
        Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
        Jag föredrar affärer där killarna i personalen går och hämtar en tjej som kan!
        Kan jag tänka mig... Fast just i min affär så finns det ingen tjej som kan, (om fiskar då, alltså) så det är inget för dig då kanske?
        Min zoon

        Kommentar

        • saltbiff
          • December 2006
          • 607

          #19
          Mazzi...Håller med dig om 4tassar i linköping,iallafall att de har snyggt och prydligt med många fisksorter,men sen att vissa,ja en ung person i personalen borde gå en charmkurs är en annan sak...

          5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

          Kommentar

          • johannesnk
            • January 2006
            • 182

            #20
            Ursprungligen postat av Nitra98
            Nej det tycker jag inte, min poäng är ju just att är de ärliga och talar om när de inte kan/vet så kommer jag faktiskt tillbaka för jag vet att de inte försöker luras, men ljuger de och hävdar något som visar sig inte stämma så går jag aldrig tillbaka dit och då har de förlorat en kund...
            Efter vad jag läst i olika trådar här så tycker "alla", eller i alla fall de flesta, som jag...?
            Jag föredrar ju tex tjejerna på "min" djuraffär som säger: Nej jag vet inte men jag ska försöka ta reda på det eller fråga han som kan!

            samtidigt är det en liten skara som är tillräckligt akvarie intresserad så de vet vad de får och vad det vill ha, att det sedan är den stora skaran de flesta vänder sig till och tjänar pengar på tycker kanske du och jag från våra ögon är "dumt,fel" men att sedan de flesta köper och ser glada kan inte den lilla skaran göra så mycket åt. Finns det en efterfrågan kommer det alltid finnas en tillgång, oavsett vad vi tycker.

            Jag håller med er, men samtidigt måste man förstå att de flesta vill gå med vinst när de säljer eller hanterar fisk och dylikt.

            (blev jobbig svenska men hoppas det går bra och att det är förståligt)

            Kommentar

            • Kenny*92
              • September 2006
              • 1919

              #21
              Japp,klart dom vill gå med vinst.Men jag tycker att är dim ärliga borde dom vinna på de själva tycker man.
              "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

              Travian is The Shit

              Ha D Gött


              ///Mvh Kenny

              Kommentar

              • Nitra98
                • June 2005
                • 1987

                #22
                Ursprungligen postat av johannesnk
                samtidigt är det en liten skara som är tillräckligt akvarie intresserad så de vet vad de får och vad det vill ha, att det sedan är den stora skaran de flesta vänder sig till och tjänar pengar på tycker kanske du och jag från våra ögon är "dumt,fel" men att sedan de flesta köper och ser glada kan inte den lilla skaran göra så mycket åt. Finns det en efterfrågan kommer det alltid finnas en tillgång, oavsett vad vi tycker.

                Jag håller med er, men samtidigt måste man förstå att de flesta vill gå med vinst när de säljer eller hanterar fisk och dylikt.

                (blev jobbig svenska men hoppas det går bra och att det är förståligt)
                Jag förstår hur du tänker men håller ändå inte med, tänk på nybörjaren som kommer in och "bara köper något", kommer hem och fiskarna dör...Jag tror inte de går tillbaka och köper så många till utan de tröttnar i stället helt på en gång. Vips, en förlorad kund!
                Men en nybörjare som får bra och ärliga råd från början, tex: "Köp inte den dåliga fisken utan ta en annan eller kom in nästa vecka när det finns nya, bättre fiskar!" Den nybörjaren kommer nog mer troligt tillbaka och blir förhoppningsvis fast! Och man tjänar nog mer pengar på de som kommer tillbaka än på dem som känner sig lurade och besvikna...

                Se bara på alla "nybörjare" som tex fått höra att "Det går så bra att ha slöjstjärtar i en liten skål.." Och sen hittar de hit till zoopet och får höra sanningen, köper större akvarium och helt plötsligt är de fast, MEN de handlar oftast inte igen av den person som sa att skålen gick bra, de går till en bättre, ärligare affär/person den här gången!
                Min zoon

                Kommentar

                • Bette
                  • September 2006
                  • 635

                  #23
                  Håller med Nitra, att djumagazinet i Borlänge är en jättebra affär
                  Elisabet

                  Kommentar

                  Arbetssätt...