Apropå dåliga djuraffärer...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    Apropå dåliga djuraffärer...

    Det är ju som bekant så många på djuraffärerna som säger vad som helst, snackar sk-t och hävdar saker utan att egentligen ha en aning...

    Jag måste få skryta lite om "min fiskkille" på "min" djuraffär: Så sent som igår var jag in och tänkte köpa några fler dvärgklogrodor och ett par dvärgciklider av någon trevlig, lättlekt sort. (försöker få sonen intresserad av sitt kar...)

    Talar om för E vad jag är ute efter och får till svar: Nä köp inga grodor nu, det är jättemånga som dött och ingen vet varför. Vänta på nästa leverans, få se hur de är då!
    Och: Dvärgciklider, hmm...Ska se hur de ser ut...Nej, jag kan inte garantera att det finns någon hona, de är lite bleka idag och kan lika gärna vara små hanar... Vänta med dem också, jag kan försöka få tag på lite större till nästa vecka så man kan vara mer säker på kön!

    Nå, hur många på djuraffärerna är sådär ärliga? Man önskar ju att alla var så och att de förstod att ärlighet varar faktiskt längst! Sliten klyscha, men ack så sann! (En eloge även till de på samma affär som alltid talar om att: Det vet jag inte, vi hämtar E för det kan han bättre!) Jag går ju tillbaka till denna djuraffären gång på gång för jag vet att jag inte blir lurad! (Och såklart ser jag till att få hjälp av rätt person! )
    Min zoon
  • hfh75
    • April 2005
    • 595

    #2
    Kul som sagt att det kan vara så här ibland också... och viktigt att sprida att det faktiskt är så.... Så vilken butik är det nu vi pratar om...?
    /Fredrik

    -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

    Kommentar

    • Healena
      • May 2006
      • 1440

      #3
      Det är ju så det BORDE vara - överallt!!!
      Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
      // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        #4
        Ursprungligen postat av hfh75
        Kul som sagt att det kan vara så här ibland också... och viktigt att sprida att det faktiskt är så.... Så vilken butik är det nu vi pratar om...?
        Djurmagazinet i Borlänge.
        Min zoon

        Kommentar

        • hfh75
          • April 2005
          • 595

          #5
          Ursprungligen postat av Nitra98
          Djurmagazinet i Borlänge.
          Då skall jag svänga förbi där och handla nästa gång jag är i krokarna bara för sakens skull.... för att stödja en affär som uppträder på det viset...
          /Fredrik

          -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

          Kommentar

          • Kenny*92
            • September 2006
            • 1919

            #6
            hfh75 har du vart på stavre zoo någon gång?Isåfall va tycker du om han`?
            "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

            Travian is The Shit

            Ha D Gött


            ///Mvh Kenny

            Kommentar

            • johannesnk
              • January 2006
              • 182

              #7
              samtidigt måste man även förstå de mindre "ärliga" affärerna de måst ju överleva, i en bra värld skulle affärerna vara så men ingen vill driva ett förlust företag

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Att lura sina kunder är väl aldrig ok, om medvetet
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Kenny*92
                  • September 2006
                  • 1919

                  #9
                  Nej,de är de inte,Jag tycker de att dom som ljuger e riktigt dummisar.Men dom förstör ju för många också
                  "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

                  Travian is The Shit

                  Ha D Gött


                  ///Mvh Kenny

                  Kommentar

                  • Glenn
                    • April 2002
                    • 3904

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kenny*92
                    Nej,de är de inte,Jag tycker de att dom som ljuger e riktigt dummisar.Men dom förstör ju för många också
                    Ja dom förstör ju inte enbart för andra utan för sig själva också. Vem skulle rekomendera en butik där personalen är oärlig och ljuger? Då får dom dåligt rykte och folk väljer att göra sina inköp på andra ställen
                    Mvh /Glenn

                    Min Zoon

                    Kommentar

                    • Kenny*92
                      • September 2006
                      • 1919

                      #11
                      Japp,precis.Tänker bara på pengarna.så borde de inte vara tycker jag
                      "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

                      Travian is The Shit

                      Ha D Gött


                      ///Mvh Kenny

                      Kommentar

                      • Nitra98
                        • June 2005
                        • 1987

                        #12
                        Ursprungligen postat av johannesnk
                        samtidigt måste man även förstå de mindre "ärliga" affärerna de måst ju överleva, i en bra värld skulle affärerna vara så men ingen vill driva ett förlust företag
                        Nej det tycker jag inte, min poäng är ju just att är de ärliga och talar om när de inte kan/vet så kommer jag faktiskt tillbaka för jag vet att de inte försöker luras, men ljuger de och hävdar något som visar sig inte stämma så går jag aldrig tillbaka dit och då har de förlorat en kund...
                        Efter vad jag läst i olika trådar här så tycker "alla", eller i alla fall de flesta, som jag...?
                        Jag föredrar ju tex tjejerna på "min" djuraffär som säger: Nej jag vet inte men jag ska försöka ta reda på det eller fråga han som kan!
                        Min zoon

                        Kommentar

                        • Pumba
                          • January 2007
                          • 345

                          #13
                          oftast är de väl när en unge komemr in med morsan och pekar på "de ska jag ha" som zooafären tjänar pengar, där kan de trycka på all skit och så dör fisken och de kommer in och köper ny, de var ju bara otur.

                          Affärer måste ju gå lönsamt, visst de är bra att de är ärliga, men om alla affärer berättade för precis alla kunder att den fisken är dålig och kom in nästa vecka osv, så tror jag de skulle få slå igen rätt fort.

                          Tycker oftast att man får mer service och mer ärliga svar om man handlar ett par gånger så de känner igen att de är samma person som återkommer.

                          Men tyvärr så är väl inte Zoobranschen de mest lönande att hålla på med, och skulle de ge råd åt alla och beätta att de ska undvika osv så blir de nog tyvärr svårt att få det att gå ihop.

                          Av de mer erfarna så tjänar de ju inga pengar, man kommer in och köper 1 hane och 2 honor och sen har man yngel så man alldrig mer behöver besöka dem, eller iaf inte på ett långt tag.

                          Kommentar

                          • Kenny*92
                            • September 2006
                            • 1919

                            #14
                            Jag håller me dej pumba.Men jag tycker att dom borde få bra ryckte om sig om folk talar om för alla att dom har bra servic m.m dom måste ju käna mer på att vara ärliga?
                            "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

                            Travian is The Shit

                            Ha D Gött


                            ///Mvh Kenny

                            Kommentar

                            • Mazzi
                              • October 2006
                              • 364

                              #15
                              Ska vi risa & rosa vill jag ge högsta poäng till fyra tassar i Linköping. Allt är snyggt och i ordning och är det någon som är osäker på något så hänvisar dom alltid till någon som kan. Ett plus är att dom ska bygga ut fiskavdelningen om några veckor....ser fram imot det!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...