Hjortgatans zoo är det en Skämt Butik eller vad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BluesBoy
    • January 2004
    • 2559

    #61
    Varför inte kolla vad du beställt - har du beställt en lökväxt så är det just en sådan du fått.
    Jodå jag har nog koll på vad jag har beställt trots att jag gjorde det den 7:e april. Eftersom de bara kan leverera PMDD (för de som hann beställa innan time-outen) blir man lite förbryllad. Jag har givetvis tagit upp frågan direkt med Hgtn för att reda ut det.
    BluesBoy
    http://www.bluesboy.se

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #62
      BluesBoy: Jovisst ser det där ut som en aponogeton-knöl
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • BluesBoy
        • January 2004
        • 2559

        #63
        Jovisst ser det där ut som en aponogeton-knöl
        Bra. Då vet jag vad jag har fått i allafall. Undrar vem som skulle ha den?
        BluesBoy
        http://www.bluesboy.se

        Kommentar

        • BluesBoy
          • January 2004
          • 2559

          #64
          Knölen jag fick var en Aponogeton madagascarenis och som kompensation för varor som inte gick att leverera. Jag köpte det i deras pressade läge så förvirringen berodde bara på utebliven information. Leveranstiden har jag accepterat under resans gång. Alltså: ingen skugga över Hjortgatans för denna order från mitt håll.
          BluesBoy
          http://www.bluesboy.se

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #65
            Ursprungligen skickat av BluesBoy
            Knölen jag fick var en Aponogeton madagascarenis och som kompensation för varor som inte gick att leverera. Jag köpte det i deras pressade läge så förvirringen berodde bara på utebliven information. Leveranstiden har jag accepterat under resans gång. Alltså: ingen skugga över Hjortgatans för denna order från mitt håll.
            Definitivt inte - fantastisk kompensation - det är alltså den (i alla fall tidigare) mest eftertraktade aponogeton man hade i akvarier - den så kallade gallerbladsplantan. Jag har inte ens haft möjligheten att köpa den under alla mina år som akvarist.

            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • BluesBoy
              • January 2004
              • 2559

              #66
              Definitivt inte - fantastisk kompensation -
              Ja, jo, kanske det. Det var kompensation för bla ett ANTAL växter som inte kunde levereras till min nya design i växtkaret...
              Som sagt, jag bråkar inte. De ställde upp och levererade PMDD trots time-out. De behöver vila och jag är övertygad att det jämnar ut sig i längden när de kommer igång igen. Och det ska bli intressant att se vad knölen har att ge så länge.
              BluesBoy
              http://www.bluesboy.se

              Kommentar

              • peppito
                • December 2003
                • 1612

                #67
                Jag hoppas bara de startar snart igen. Bra hemsida med mycket växter.
                "du ångrar bara det du inte gjorde"

                Kommentar

                • Pleione
                  • December 2002
                  • 19

                  #68
                  Jag hoppas innerligen att jag får tillbaka mina pengar från Hjortgatans snart.
                  Har fortfarande inte fått hela min order från i november förra året. Delar av ordern fick jag i mars. Då lovade de att de skulle skicka de övriga artiklarna snarast.

                  Har skickat tre mail och bett om pengarna tillbaka, det första för två månader sedan då jag tröttnade på att vänta, det sista idag.

                  Jag hoppas att jag får mina 1500 kronor tillbaka snart. Extra gödning och en extra växt som kompensation var trevligt, men det är ingenting man kan ge sin hyresvärd som hyra, eller betala sin katts veterinärräkningar med.

                  Tydligen är det inte alltid kunderna som inte betalar det de är skyldiga. Har god lust att kräva ränta.

                  Sedan kan jag tillägga, för trådnamnets skull, att jag _verkligen_ gillar personalen och konceptet med butiken. Därför jag inte klagat här på forumet förut. Har känt mig mycket väl bemött när jag väl fått kontakt med personalen, och sortimentet är otroligt, liksom priserna.
                  Men som sjukskriven student har jag ingen inkomst på sommaren (opererades i våras) och jag behöver verkligen mina pengar. Det här funkar inte. Jag har inte hur mycket tålamod som helst, och att föra över pengar till ett konto tar inte mycket tid, det kan inte vara omöjligt om man kan ta sig tid att skicka ut orders under time-outen, som nämndes här ovan.

                  //Ledsen Hillevi.


                  EDIT: jag skrev inlägget i denna tråd eftersom den var den senaste som handlade om Hjortgatans, och jag behövde skriva av mig utan att för den skull skapa en ny tråd om ett uppenbarligen uttjatat ämne.
                  /EDIT

                  Kommentar

                  • Pleione
                    • December 2002
                    • 19

                    #69
                    Holmby:
                    Nej. Men i november hade jag inte problem med hyran, min katt hade inte cancer, och jag var inte sjukskriven efter en komplicerad operation, helt oförmögen att jobba och tjäna pengar.

                    Jag ligger ute med 1500 hos Hjortgatans. Jag behöver dem.
                    Vad jag menade med meningen du tar upp i ditt inlägg, Holmby, är att det är bra att man blir lite kompenserad för förseningar, men att min kompensation inte hjälper min situation just nu. Sorry om mitt inlägg var otydligt.

                    Hade jag fått hela min beställning så hade jag kunnat lösa problemet på annat sött, till exempel genom att sälja den bok jag skulle fått i beställningen till någon annan akvarist.

                    (Editerat för att jag inte förstod Holmbys inlägg först)

                    //Hillevi

                    Kommentar

                    • Tricella
                      • October 2002
                      • 1052

                      #70
                      Ursäkta denna fråga, men har du tagit kontakt med dom via telefon eller bara via mail?

                      Kommentar

                      • Holmby
                        • February 2004
                        • 1118

                        #71
                        Jag tar tillbaka det jag skrev. Jag tänkte inte på att du kunde behöva "skriva av dig", som du nu förtydligat.

                        Jag undrade bara hur ett inlägg här skulle hjälpa dig att få tillbaka 1500 kronor...

                        Jag antar att du jagar Hjortgatans allt du kan och kanske även talat med konsumentvägledaren i din hemkommun?

                        Kommentar

                        • Pleione
                          • December 2002
                          • 19

                          #72
                          Tricella: jag har försökt ringa, men inte kommit fram.

                          Holmby: som sagt, jag var otydlig. Jag jagar på för fullt, kom i behov att skriva av mig, samt att lägga fram min syn på det hela, då jag författade påminnelsemail nummer tre tidigare idag.

                          Icke att förglömma att jag kom med lite positiva saker också... Tänkte att det skulle finnas diskussioner om ämnet här.

                          Kommentar

                          • Holmby
                            • February 2004
                            • 1118

                            #73
                            Det torde vara mer hopp om att få tag på Hjortgatans nu. Jag såg precis att de öppnat en begränsad avdelning med REA på några böcker och ingredienser till PMDD.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...