Jag har enbart goda erfarenheter av Hjortgatans. Visst förstår jag att allt inte kan vara perfekt, men är det inte lite väl hårt att gå ut med dessa rubriker och dessa inlägg utan att ha fått kontakt med Hjortgatans och diskuterat händelsen?
Jag tycker att det är väldigt onödigt. Självklart är det klart att man skall få klaga om man råkat ut för något dåligt...men detta börjar likna någon sorts kampanj emot Hjortgatans.
Nej det var jag som skulle gjort det om inte pumpen
som jag beställde för 6 veckor sedan hade kommit nu.
Jag håller på och ska starta ett större akvarium
och vill ha igång det någon gång.
Jag har handlat där och är mycket nöjd. Beställde och fick i stortsett allt. Växterna var mycket fina och kom fort. Men klart att det kan bli fel. Jag ringde dem och frågade om en sak de hademissat de svarade bägge gångerna på första försöket. Mycket nöjd och kommer att fortsätta att handla där.
Men jag tycker verkligen det är tråkigt att det blir fel, men du blir säkert kompenserad för det.
Hänt en gång att jag fått en rutten växt dock.. men med tanke på hur många ggr jag har handlat växter där så är det ingen fara.
Även fått en annans grejjer, då mina grejjer skickades till henne, efter det tog det några veckor tills jag fick "min" beställning. Växterna jag skulle ha, fick jag dock inte för de var slut ( hon fick de sissta *gaah*).. =)
Menmen.. inte beställt nårra växter där nu på våren... tror jag väntar tills vänteköerna har sänkts lite och har får koll på läget igen.
p.s.. hjortgatans är ingen skämt butiken.. otroligt bra service, men han är ensam med lite hjälp från familjen och med tanke på hur många som börjat beställa därifrån nu detta året så kan man ju ha lite förståelse....
Ursprungligen skickat av Punko
.... men han är ensam med lite hjälp från familjen och med tanke på hur många som börjat beställa därifrån nu detta året så kan man ju ha lite förståelse....
Jo men lite mer hjälp kan väl inte så svårt att få tag i och kan kanske vara väl värda slantar för att behålla ett gott rykte.
Bogus: posta gärna igen så vi (som är intresserade) får reda på hur det går.
Jag måste nog klargöra vad jag menar verkar det som:
Jag VILL verkligen handla på exakt den typen av site som hjortgatans. Det sättet att handla passar mig perfekt.
Jag har ingenting emot att vänta en eller två veckor. Jag kan tom tänka mig att vänta längre om det gäller tex växter.
Problemet ligger som jag ser det helt och hållet i dålig tillgänglighet ifrån deras sida.
Hade de svarat i telefon en enda gång under denna månad som ordern legat så hade jag utökat orderna med mer grejor.
Detta var dock min första order på site'en så jag har inga tidigare goda erfarenheter av dem som kan hjälpa upp förtroendet !
Så fort jag fått mina saker så kommer jag antagligen att beställa mer , men det är helt emot mina principer att lägga ytterligare en order utan att ha fått den första.
Inte så konstigt kanske ...
Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.
Har aldrig beställt från Hjortgatans men rent generellt är det så att om man bedriver kommersiell verksamhet så ska man hålla vad som lovas, och vad jag kan förstå av ett antal trådar så håller han inte vad han lovar, inte minst vad gäller leveranstider. Inte minst allvarligt är det när det gäller förskottsbetalda varor. Och om det är så att han skickar en orderbekräftelse med utfästelser som han inte håller, är nog hans dagar i internethandeln räknade.
Om han har mycket dvs mer än han klarar så ska han meddela detta.
Det kvittar nog hur serviceinriktad han än är, hålla leveranstider är a och o i postorderbranschen.
Översende när har man med vänner och ideela organisationer inte med kommersiella företag ;-)
Min erfarenhet av hjortgatans:
Extremt bra!
Fick råd och tips av han jag pratade med där. Lade sen en beställning och fick den några dagar senare. Alla växter var helt OK och fina =)
Detta var för drygt ett år sen jag lade denna order må tilläggas..
Jag fick min senaste leverans för 2 veckor sedan. Den enda gång jag har fått vänta är när jag har bett om att inte få ersättningsvaror utan en komplett beställning. Då visste jag dock att det skulle ta tid. Jag har mycket goda erfarenheter av hjortgatan. Varje gång jag ringer så svarar dom.
MVH
Magnus
Usch vilken chock jag har beställt några gånger och är rätt nöjd med kvalliten växterna är lite små annars ok,jag har varit lite blind på dom senaste beställningar så ej de var slut och var lite irreterad men bara och vänta.
Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar
Det är iofs lite oroande att i princip alla, oavsett vad de tycker om Hjortgatans som helhet, någon gång har fått fel i sin beställning eller behövt ringa o kolla vad som står på.
Jag lär vänta med min första beställning där till han har full koll på läget igen.
Hjortgatans zoo har alltid varit svåra att få kontakt med, alla gånger jag har beställt har jag fått vänta i minst 3veckor en del gånger ändå upp till 6veckor på sådant dom har haft inne i butiken. Jag har aldrig fått ett enda mail tillbaka från dom, förutom att jag ska betala in på deras konto i förväg. (pengar är dom snabba på att roffa åt sig men inte ge snabb service är min uppfattning).
Ha det
Kommentar