Hjortgatans zoo är det en Skämt Butik eller vad

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8083

Så du menar att oveb skulle anmäla honom för bedrägeri? Varför? För att dom inte svarar på hans mail? Låter lite väl drastiskt.
    MVH
    Magnus
    min zoon

Kommentar

• Tricella
      • October 2002
      • 1052

Jag har enbart goda erfarenheter av Hjortgatans. Visst förstår jag att allt inte kan vara perfekt, men är det inte lite väl hårt att gå ut med dessa rubriker och dessa inlägg utan att ha fått kontakt med Hjortgatans och diskuterat händelsen?

Jag tycker att det är väldigt onödigt. Självklart är det klart att man skall få klaga om man råkat ut för något dåligt...men detta börjar likna någon sorts kampanj emot Hjortgatans.

Kommentar

• Bogus
        • March 2004
        • 21

Nej det var jag som skulle gjort det om inte pumpen
        som jag beställde för 6 veckor sedan hade kommit nu.
        Jag håller på och ska starta ett större akvarium
        och vill ha igång det någon gång.

Kommentar

• Azur
          • March 2003
          • 12946

Ursprungligen skickat av Bogus
          Jag undrar om det är någon mer som har fått en sändning med
          skräp från Hjortgatans Skämt Artiklar.

Fick min beställning från hjortgatans zoo idag
          och gissa om jag blev f*rbannad när jag såg växterna
          som jag hade beställt.
          En tom påse? Wow.

Ja, nånting har ju gått seriöst snett här.
          Jag har iofs bara handlat två gånger från hjortgatans, men de växterna var fina som snus.

Det är klart det kan bara vara nån miss i hanteringen, men att de tydligen inte svarar på mail eller telefon är ju illa.

Jag har lagt en beställning, får väl se hur det går.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• peppito
            • December 2003
            • 1612

Jag har handlat där och är mycket nöjd. Beställde och fick i stortsett allt. Växterna var mycket fina och kom fort. Men klart att det kan bli fel. Jag ringde dem och frågade om en sak de hademissat de svarade bägge gångerna på första försöket. Mycket nöjd och kommer att fortsätta att handla där.

Men jag tycker verkligen det är tråkigt att det blir fel, men du blir säkert kompenserad för det.
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

Kommentar

• Thomaslj
              • May 2003
              • 704

Hänt en gång att jag fått en rutten växt dock.. men med tanke på hur många ggr jag har handlat växter där så är det ingen fara.

Även fått en annans grejjer, då mina grejjer skickades till henne, efter det tog det några veckor tills jag fick "min" beställning. Växterna jag skulle ha, fick jag dock inte för de var slut ( hon fick de sissta *gaah*).. =)

Menmen.. inte beställt nårra växter där nu på våren... tror jag väntar tills vänteköerna har sänkts lite och har får koll på läget igen.

p.s.. hjortgatans är ingen skämt butiken.. otroligt bra service, men han är ensam med lite hjälp från familjen och med tanke på hur många som börjat beställa därifrån nu detta året så kan man ju ha lite förståelse....

http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

Kommentar

• fc25
                • September 2003
                • 330

Ursprungligen skickat av Punko
                .... men han är ensam med lite hjälp från familjen och med tanke på hur många som börjat beställa därifrån nu detta året så kan man ju ha lite förståelse....
                Jo men lite mer hjälp kan väl inte så svårt att få tag i och kan kanske vara väl värda slantar för att behålla ett gott rykte.

Bogus: posta gärna igen så vi (som är intresserade) får reda på hur det går.
                //Fredrich

Kommentar

• oveb
                  • January 2004
                  • 2577

Jag måste nog klargöra vad jag menar verkar det som:

Jag VILL verkligen handla på exakt den typen av site som hjortgatans. Det sättet att handla passar mig perfekt.

Jag har ingenting emot att vänta en eller två veckor. Jag kan tom tänka mig att vänta längre om det gäller tex växter.

Problemet ligger som jag ser det helt och hållet i dålig tillgänglighet ifrån deras sida.

Hade de svarat i telefon en enda gång under denna månad som ordern legat så hade jag utökat orderna med mer grejor.

Detta var dock min första order på site'en så jag har inga tidigare goda erfarenheter av dem som kan hjälpa upp förtroendet !

Så fort jag fått mina saker så kommer jag antagligen att beställa mer , men det är helt emot mina principer att lägga ytterligare en order utan att ha fått den första.

Inte så konstigt kanske ...

Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

Kommentar

• stefangustaf
                    • April 2004
                    • 44

Har aldrig beställt från Hjortgatans men rent generellt är det så att om man bedriver kommersiell verksamhet så ska man hålla vad som lovas, och vad jag kan förstå av ett antal trådar så håller han inte vad han lovar, inte minst vad gäller leveranstider. Inte minst allvarligt är det när det gäller förskottsbetalda varor. Och om det är så att han skickar en orderbekräftelse med utfästelser som han inte håller, är nog hans dagar i internethandeln räknade.

Om han har mycket dvs mer än han klarar så ska han meddela detta.

Det kvittar nog hur serviceinriktad han än är, hålla leveranstider är a och o i postorderbranschen.

Översende när har man med vänner och ideela organisationer inte med kommersiella företag ;-)

//Stefan
                    Stefan

Kommentar

• fiend
                      • October 2002
                      • 1162

Min erfarenhet av hjortgatans:
                      Extremt bra!
                      Fick råd och tips av han jag pratade med där. Lade sen en beställning och fick den några dagar senare. Alla växter var helt OK och fina =)
                      Detta var för drygt ett år sen jag lade denna order må tilläggas..

Mvh Fredrik
                      » 720L Sydamerika » 450L Centralamerika » 40L Karantän
                      http://www.fiend.nu
                      http://www.umea.akvarieforening.se

Kommentar

• Tropfrog
                        • October 2002
                        • 8083

Jag fick min senaste leverans för 2 veckor sedan. Den enda gång jag har fått vänta är när jag har bett om att inte få ersättningsvaror utan en komplett beställning. Då visste jag dock att det skulle ta tid. Jag har mycket goda erfarenheter av hjortgatan. Varje gång jag ringer så svarar dom.
                        MVH
                        Magnus
                        min zoon

Kommentar

• mats41
                          • February 2004
                          • 593

Usch vilken chock jag har beställt några gånger och är rätt nöjd med kvalliten växterna är lite små annars ok,jag har varit lite blind på dom senaste beställningar så ej de var slut och var lite irreterad men bara och vänta.
                          Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

Kommentar

• Gustav
                            • February 2004
                            • 377

Det är iofs lite oroande att i princip alla, oavsett vad de tycker om Hjortgatans som helhet, någon gång har fått fel i sin beställning eller behövt ringa o kolla vad som står på.

Jag lär vänta med min första beställning där till han har full koll på läget igen.
                            http://www.svekub.se
                            Min Zoon

Kommentar

• johanlidman
                              • January 2004
                              • 25

Hjortgatans zoo har alltid varit svåra att få kontakt med, alla gånger jag har beställt har jag fått vänta i minst 3veckor en del gånger ändå upp till 6veckor på sådant dom har haft inne i butiken. Jag har aldrig fått ett enda mail tillbaka från dom, förutom att jag ska betala in på deras konto i förväg. (pengar är dom snabba på att roffa åt sig men inte ge snabb service är min uppfattning).
                              Ha det
                              Johan Lidman
                              http://s-u-f.se
                              http://s-u-f.se/xiphophorus_sverige/

Kommentar

• oveb
                                • January 2004
                                • 2577

Jag har nu fått en fullt acceptabel ursäkt ifrån Hjortgatans.

Kommer antagligen att handla mycket av dem framledes !

/En glad Ove
                                Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

Kommentar

Arbetssätt...