Tysklandsresa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    • October 2002
    • 604

    Ursprungligen postat av ansjo
    Vi köpte två olika "Perualtum", Pias var ljusare med markanta band och kallades bara för Perualtum. De jag köpte hade tillägger "Honungflecken" eller liknande, och har mer röda fläckar/prickar.
    Då skulle det kunna vara "Blue Honey"! Såg de ut som de jag har?
    Bifogade filer
    Wilhelm
    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
    www.ciklid.org www.aquafish.info

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Inte i nuläget, de har inte lika mycket rött/orange på kroppen. Jäkligt snygga fiskar...

      @HWH: De blir ofta inte lika klumpiga i kroppen kontra fenor, och de behåller sin skalarform mer än den "vanliga" sorten.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av ansjo
        Jäkligt snygga var de iaf !
        Är helt och fullt nöjd med detta köpet. skall se om de är fotovilliga ikväll för de är totalt orädda och otroligt nyfikna på vad jag är för en på utsidan glaset
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Ursprungligen postat av ansjo
          Inte i nuläget, de har inte lika mycket rött/orange på kroppen. Jäkligt snygga fiskar...

          @HWH: De blir ofta inte lika klumpiga i kroppen kontra fenor, och de behåller sin skalarform mer än den "vanliga" sorten.
          Intressant, jag ska ju befolka mitt 720l med skalarer och då är det ju värt att kolla upp för min del.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av HWH
            Intressant, jag ska ju befolka mitt 720l med skalarer och då är det ju värt att kolla upp för min del.
            Absolut, lite dyrare men väl värda varenda krona!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Halooo...
              Här är ett par bilder på scalarerna som Anders, lite snöpligt, gick miste om. De blev lite stressade av allt spring med kameror framför karet så att de fick inverterade svarta band, som blev nästan vita istället.
              Sedan slänger jag in en bild på en höna som ägde hela Tillmann - speciellt Pia blev mycket förtjust i denna kluckande sockerpulla.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jävlar vad jag blir sur när jag ser de bilderna ...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Den där jäkla hönan gjorde att jag inte kunde koncentrera mig på fiskarna.. Usch gillar inte fjäderfän
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    "Fula" fiskar också ..
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Den där jäkla hönan gjorde att jag inte kunde koncentrera mig på fiskarna.. Usch gillar inte fjäderfän
                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      "Fula" fiskar också ..
                      Jo, det var jädrans kul när hönan stod bakom dina fötter när du betalade i kassan...
                      Det var ena granna scalarer - men dom du och Anders köpte var ju spektakulära!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Jo, det var jädrans kul när hönan stod bakom dina fötter när du betalade i kassan...
                        Det var ena granna scalarer - men dom du och Anders köpte var ju spektakulära!
                        Jo' det kan jag tänka mig Jag var fullt koncenterad på att betala mina fiskar och få ett bra pris och det gjorde att jag "glömde" kackelmajan
                        Det man inte vet har man inte ont av.. eller hur var det nu Jag är helnöjd med mina med och de var för mig ett bättre pris, första gångs scalare-ägare som jag är
                        Senast redigerad av PiaJo; 01 October 2013, 18:34.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Jo' det kan jag tänka mig Jag var fullt koncenterad på att betala mina fiskar och få ett bra pris och det gjorde att jag "glömde" kackelmajan
                          Det man inte vet har man inte ont av.. eller hur var det nu Jag är helnöjd med mina med och de var för mig ett bättre pris, första gångs scalare-ägare som jag är
                          Ja, du skall se att det blir toppen med dessa scalarer i ditt kar - en massa yngel och grejer! På tal om yngel; gracilisarna har dratt fran kull nr. 2...

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            • October 2002
                            • 604

                            Här är ett par bilder på scalarerna som Anders, lite snöpligt, gick miste om.
                            Jag hade oxå blivit tvärsur om jag missat dessa! Ser nästan ut som pterophyllum eimeki "Santa Isabel"
                            Bifogade filer
                            Wilhelm
                            Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                            www.ciklid.org www.aquafish.info

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Sådärja... nu var de flesta av mina bilder uppladdade från denna resan, mer bilder kommer sen från Hagenbecks.
                              Bilderna hittar ni här om ni vill kika : http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...y.php?cat=1207
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                • October 2002
                                • 604

                                Var fanns dessa finingar? Ingen som köpte dessa?
                                Wilhelm
                                Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                                www.ciklid.org www.aquafish.info

                                Kommentar

                                Arbetssätt...