Tysklandsresa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    ...ja det var ju en hel del ni shoppat - å jag är inte avis alls, om ni tror det. Trist med fiskarna som inte klarade sig Anders.
    Pia, dina paletter ska bli kul att se.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Det suraste var Guianacarorna, de är lite kinkiga att få tag på...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ja, det var taskigt att Guianacarorna inte riktigt fixade det... Fan ock!
        Kul att Pia fick hem de blåfenade paletterna, Enigmatochromis lucanusi - dessa är ju hur snygga som helst.
        Jo, tösen som skulle fånga ur just det där paret som hade bildats i karet (Pia höll på med en annan handlare så jag tog palettgiget), for runt så illa med håven i karet att jag fick ta upp dom själv... hon tyckte kanske inte riktigt att det spelade någon roll vilka exemplar som hamnade i påsen, men hon gav mig håven ganska snabbt iallafall... Jag hade ju fått "räkögon" - ett öga på hanen och ett öga på honan, så jag kunde håva dom lite bättre.

        Själv köpte jag lite hårdvara i form av div. tillbehör. I fiskväg blev det en grupp på sex stycken unga (yngel nästan) Laetacara dorsigera, samt sex stycken Garra flavatra - inget att "skriva hem" om med andra ord...
        Andra bullar blir det när "storkaret" är klart.

        Resan var totalt underbar, med goa flabb och en massa planerande inför framtiden. Det var ganska skönt att liksom bara "gå bredvid" denna gång och mer spana och fundera, värt varenda pfennig!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Den stora missen jag gjorde var att inte boka upp några skalarer jag såg i en av affärerna, lätt de snyggaste jag någonsin sett. De var av varianten "Amapa" och hade Redbackens röda färg även ut en bit på alla fenorna. Såldes 2 timmar innan vi kom till butiken för andra gången, och då jag hade bestämt mig för att köpa dem...
          Så nu har man en ny drömfisk att leta efter.

          Men som Mats skriver har det varit en helt suverän resa, och planerandet har redan börjat så smått inför nästa år!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Den stora missen jag gjorde var att inte boka upp några skalarer jag såg i en av affärerna, lätt de snyggaste jag någonsin sett. De var av varianten "Amapa" och hade Redbackens röda färg även ut en bit på alla fenorna. Såldes 2 timmar innan vi kom till butiken för andra gången, och då jag hade bestämt mig för att köpa dem...
            Så nu har man en ny drömfisk att leta efter.

            Men som Mats skriver har det varit en helt suverän resa, och planerandet har redan börjat så smått inför nästa år!
            Har du dragkrok på bilen?

            Jag var ju fiffig nog att ta ett par bilder på scalarerna du missade så snöpligt... lika bra att jag raderar dom, va?

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Nä, släng in dem i min Akvastabiltråd så den döingen vaknar upp...
              Givetvis har jag drag under galoschen!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Nä, släng in dem i min Akvastabiltråd så den döingen vaknar upp...
                Givetvis har jag drag under galoschen!
                OK, jag skall kolla hur bilderna blev - har inte tagit ur dom ur kameran ännu. Är bilderna tittbara så kan jag väcka upp liket!

                Kommentar

                • Wilhelm
                  • October 2002
                  • 604

                  Var det odlade eller vf Peru skalarer? Och kallar affären i Tyskland dessa för Perualtum?

                  Jag var ju fiffig nog att ta ett par bilder på scalarerna du missade så snöpligt... lika bra att jag raderar dom, va?
                  upp med bilderna ! Jag vill se hur de ser ut!
                  Wilhelm
                  Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                  www.ciklid.org www.aquafish.info

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Wilhelm


                    upp med bilderna ! Jag vill se hur de ser ut!
                    Visst, jag lägger upp ett par bilder senare ikväll. Jag har för mig att jag fick ta bilderna i lite snäv vinkel, så det kanske ser en aning "snett" ut, men det går ju att se hur de såg ut hyfsat ändå. Det var en skock folk framför karen just då, så jag kom inte riktigt åt.

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Visst, jag lägger upp ett par bilder senare ikväll. Jag har för mig att jag fick ta bilderna i lite snäv vinkel, så det kanske ser en aning "snett" ut, men det går ju att se hur de såg ut hyfsat ändå. Det var en skock folk framför karen just då, så jag kom inte riktigt åt.
                      Har du inga armbågar?
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Tysklandsresa

                        Vi köpte två olika "Perualtum", Pias var ljusare med markanta band och kallades bara för Perualtum. De jag köpte hade tillägger "Honungflecken" eller liknande, och har mer röda fläckar/prickar.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av HWH
                          Har du inga armbågar?
                          Jodå, sist jag räknade fick jag det till två.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Vi köpte två olika "Perualtum", Pias var ljusare med markanta band och kallades bara för Perualtum. De jag köpte hade tillägger "Honungflecken" eller liknande, och har mer röda fläckar/prickar.
                            De jag köpte är som Anders säger ljusare och inte så mycket fläckar på sig, men ser att de har mer fläckar än vad jag trodde, vilket jag blev glad för, jag såg inte fiskarna ordentligt innan jag köpte dem för jag är kort och karet var högt upp, så jag litade på mina längre vänner att de var helt ok
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Tysklandsresa

                              Jäkligt snygga var de iaf !
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Blir de mycket större i kroppen än vanliga skalarer eller får de bara längre fenor?
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...