Köpa blodiglar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ophelia Håkan Eriksson
    • January 2013
    • 1

    Köpa blodiglar.

    Jag har kollat överallt på internet vart kan kan köpa blodiglar och tillslut kom jag på fisk ställen och så jag skriver här.
    är det någon som vet vart man kan köpa blodiglar eller om ni känner någon som har blodiglar.

    snälla hjälp
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    När jag var yngre (mycket yngre ) kunde man beställa dom hos apoteket - har du frågat dom?
    Hittade inga på aquabid ej heller interaquaristik.de
    Men kanske via tyska apotek:
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Och jag har letat fram den här tråden från 2006 där Erik... i Uppsala påstod att han köpt blodiglar på recept i Sverige:
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Vänta tills det blir vår och ut och leta. Just blodigeln är väl ganska lätt att blanda ihop med hästigeln(tror jag att den heter). Men det är absolut inte omöjligt att hitta några. Men det är klart, funkar det genom Apoteket så är det ju klart smidigare

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Har oxå sett om någon som köpt genom apoteket. Annars kanske något sjukhus kan hjälpa med var man kan köpa såna? Används ju ibland för att hålla igång blodcirkulationen.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Används främst vid mikrokirurgi, så handkirurger och kanske avancerad plastikkirurg kan ha tips.
            Annars är de inte särskilt vanliga i naturen längre.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            Arbetssätt...