Utflykt i regn, blåst och nästan kalsongbyte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #31
    Det är bara en sak jag retar mig över när det gäller dina bilder, och det är att du lägger dom så små. Är det medvetet eller? (du måste tänka på oss som sitter med 24" o mer. )

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #32
      Trodde du verkligen att jag hade koll på sånt? Hade för mig att 400 var maxstorlek. Att det står storlek när bilder laddas såg inte en annan förrän nu. Testar större då. Hoppas hon är nöjd nu. Ska bli större storlek på kommande mästerverk
      Bifogade filer
      Senast redigerad av eriahl; 14 August 2009, 09:48.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #33
        aww fa fin kaja!!! jag hade en tam kaja när jag var liten. den hetter karro därav mitt zoopetnamn karrokaja.
        Underbara djur! och smarta!

        För övrigt är det helt makalöst snygga bilder du tar!!! allt från småkryp till vilsna fåglar, ormar och blommor!!! helt sjukt! funderar du inte på nån utstälning eller så?
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Guest

          #34
          Ursprungligen postat av eriahl
          Testar större då. Hoppas hon är nöjd nu. Ska bli större storlek på kommande mästerverk
          Mycket nöjd!

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #35
            Ögonen är riktigt vackra. Men kaja + frigolitskivor är ingen höjdare.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              #36
              ögonen blir ljusare och ljusare med åren den gamla ärkekajan har vita ögon
              Kajor och det mesta som man vill ha helt är ingen bra kombination.
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #37
                Ok. Bjussar på några bilder tagna idag av för att utrycka mig snällt: Inte så perfekt resultat.
                Halshuggna fiskar är ju fint och sista bilden är magnifik
                Men nyckelpigan är speciell ändå. Vi var på IKEA för en gourmetmåltid idag. Skymtar något som kryper på fönstret bakom gardinen mellan vårat och nästa bord. En nyckelpiga. Vad göra? Sitter och gluttar på den mer än en gång. Får efter suckar och kommentarer ok av regeringen men först när mer dryck ska hämtas av henne. Självklart tar man ut extrabatteriet i väskans fack och tömmer ur medicinburk där istället. Pillar till bakom gardinen och häpp så är nyckelpigan i burken. Tar lite äppeldryck på fingret och duttar försiktigt lite på burksidan. Pigan blinkar förvånat och viftar på spröten av glädje. Som den sörplade och tror en liten rap slank ut efteråt. Undrar verkligen vad andra gäster trodde. Onödigt att nämna kanske men kamerablixten flashade mer än en gång medans "någon" glodde ner i en liten burk?? Pigan fick en behaglig bilresa hem där den släpptes ut i naturen istället
                Bifogade filer
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #38
                  Trycker in några bilder från olika dagars härliga utflykter. Killarna i brandbilen flinade upp sig när dom märkte fotandet. Paddtjejerna och paddkillen flyttades från parkeringen till bättre plats. Check att allt gick enligt planerna oxå medans en drog iväg med full speed. Alltid bra att ha standardutrustning för såna här situationer i bilen jajjamensan. Orkar inte skriva mer just nu. får bli gigantiskt inlägg nästa gång ist. Stackars forum. http://s93.photobucket.com/albums/l6...t=MVI_2013.flv
                  Bifogade filer
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #39
                    På med vandringsdojjorna och fram med ryggsäcken. Efter en ansträngande vandring kommer jag fram till hallen. Sliter fram kameran och avtryckarfingret går igång. Ingen mygg och hoppas iaf på någon duglig bild. Guppyhonorna gör upp lite om vem som är snyggast. Abborren får en mört, avlivad, då simmar en guppy efter och försöker norpa åt sig av den. Mördarguppy är tydligen framodlad och en skrämmande varelse i vilket akvarium hon än hamnar i. Sen blir det lite rundsimning med abborren och guppyhonorna som vill ha en bit. Den dribblar bort dom och det är åter lugnt under vattenytan.
                    Bifogade filer
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Guest

                      #40
                      En ren fröjd att få se nu när du lägger bilderna större.
                      Kalasbilder!

                      Kommentar

                      • Grothras
                        • July 2009
                        • 401

                        #41
                        Ursprungligen postat av eriahl
                        På med vandringsdojjorna och fram med ryggsäcken. Efter en ansträngande vandring kommer jag fram till hallen. Sliter fram kameran och avtryckarfingret går igång. Ingen mygg och hoppas iaf på någon duglig bild. Guppyhonorna gör upp lite om vem som är snyggast. Abborren får en mört, avlivad, då simmar en guppy efter och försöker norpa åt sig av den. Mördarguppy är tydligen framodlad och en skrämmande varelse i vilket akvarium hon än hamnar i. Sen blir det lite rundsimning med abborren och guppyhonorna som vill ha en bit. Den dribblar bort dom och det är åter lugnt under vattenytan.
                        Stackars små guppy's de vet inte vad som väntar dem:P

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #42
                          Det är bara ynglen som är tänkt som mat. Flyttar honorna innan risk för dom. Men har mört så abborren går att hålla nöjd på såna oxå ett tag till.

                          Kanske ska tillägga att mört och abborre kommer från exakt samma plats. Guppy kan man räkna ut med stortån att den inte gör. Så självklart kommer jag inte att släppa ut abborren.
                          Senast redigerad av eriahl; 18 August 2009, 13:48.
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            #43
                            Är faktiskt upprörd på detta Zoopet och alla zoopetare. Här traskar man ut enbart för att fota lite då man känner pressen att leverera. Tänkte försöka filma någon snutt oxå. Bestämmer mig att filma en snutt på ett ställe. Vad händer? Jo när ska börja så sätter jag foten på en brädj*vel som är lös. Inser vad som hänt när jag ligger på sidan och instinktivt håller upp kameran då det är blött där. Klarar att inte få vatten på den. Hade dessutom bara någon minut innan skiftat sida på andra kameran. Annars hade jag landat på den och mosat ner i geggan. Filmsnutten är därifrån. Det är marknivå där som tur är.
                            Har ont i hela armen, nacke, rygg och säkert någon annanstans oxå. Övertygad om att huvudet fått en smäll då jag inte tog ett enda foto?!
                            Blir några från igår istället.
                            Jag kommer dessutom att stämma Zoopet och ev zoopetare som gluttar i tråden pga olyckorna som jag råkat ut för under mina turer ut i bushen. http://s93.photobucket.com/albums/l6...t=MVI_2033.flv
                            Bifogade filer
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • Guest

                              #44
                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Jag kommer dessutom att stämma Zoopet och ev zoopetare som gluttar i tråden pga olyckorna som jag råkat ut för under mina turer ut i bushen.
                              Fast jag brukar ju skratta så gott åt vad du skriver och tycker ju dina bilder är jääääättefiiiiiina. Inte kan du väl mena mig?

                              Kommentar

                              • eriahl
                                • April 2004
                                • 5681

                                #45
                                Gluttning = stämning. Så tyvärr inget jag kan göra annat än en ängelrabatt på 30%. Eller snacka med Gubben/Gumman i himlen om lite extra tur åt mig så river vi stämningen. Det funkar även med att få ett helt utrustat 720L mailat till mig så dras stämningar tillbaka. Har så ont i handen att det här inlägget har jag inte ens kunnat skriva.

                                Bonusinfo som läses på egen risk:
                                På en liten rastficka med hoppades jag tillräckligt bra synavstånd åt båda hållen så utfördes ett klädbyte på 100%. Bytet klarades utan upptäckt. Men hörde några älgar och även sniglar skrika till och svimma. Rastfickerövven är ingen syn man vill ha på näthinnan.
                                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                                Kommentar

                                Arbetssätt...