Utflykt i regn, blåst och nästan kalsongbyte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Utflykt i regn, blåst och nästan kalsongbyte

    Vad gör man när det är skitväder? En tur i bushen är ett logiskt alternativ. Om man är medlem i stördanördfamiljen vill säga.
    Regn och blåst stoppar inte en äkta vattenskadad nörd. Kalsongbytet blev inte nödvändigt men lite otrevligt nära.
    Vi går på spången efter timmerrännan. Jag går först som tur är och trampar på en bräda då "staget" från rännan går av så brädan oxå går av. Hinner knappt reagera innan vänsterbenet åker ner till nästan behov av nya "bollar" men får tag i rännan med armbågen och räcket med andra handen. Släpper inte håven och kassen med kamera i. Det vore ju onödigt att tappa dom runt 3meter som det är till marken där. Annars en lite puttrig herre som kommer igång när något kryp plötsligt spanas in på marken. Blev något annat kul kryp som riskerar att fotas och hamna här.
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Guest

    #2
    Din son verkar vara precis lika glad som du

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Jag kan vara glad otroligt nog. Klarade ju kameran. Hittade sen 3st larver som jag inte hittat en enda av hittills i år så lite ryckningar i mungipan blev det. Men har ont i rygg, höft, armbåge och vrist
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Har tydligen en naturbegåvning att lägga saker på biltaket. Får erkänna att ett par handskar låg kvar på taket igår. Märkte det hemma när en handske låg kvar mot takräcket. Åkte ut idag oxå, skitväder såklart, och ser den andra handsken men sket i att ta upp den från vägen. Hittade fler larver idag så finns risk för några till bilder ändå.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Hehe.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ha Ha synd om pågen ju dra ut dem på sådana strapatser..Skäms!!..:-)
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Jag var ensam idag. Men jäklar vad det känns i ryggen. Kunde inte ens håva åt ena hållet och jobbigt att bara bära saker jag har med ut i bushen som hink mm. Surläppen vill faktiskt ut och rota efter kusar. Nä nu ska vi försöka få någon hyffsad bild på kusar.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Ett par dåliga men tar ändå dykarlarven ser lite rolig ut med larverna som på rad till matvraket. Men den är knappa 2cm och vänder hiskeligt snabbt så problem för mig att fånga den på bild.
                Bifogade filer
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Kör på i min lilla utflyktstråd. Håvade dafnier idag och fanns lite att ta av
                  Varmt? Inte så farligt i en jacka med luva som inte andas det minsta utan är som en portabel bastu. Ett gäng ettriga bromsar tyckte den skulle vara på. Trevlig utsikt om man lyfter blicken. Finns en gissa fisken tråd. Gissa dessa måste vara ännu lättare.
                  Bifogade filer
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Utflyktar på igen. Ställde nästan ner hink, kasse och håv på något som for iväg en liten bit. Missade totalt att en snok låg och gottade sig i solen på spång över rännan. Vi väntade ut varandra tills vi insåg att något måste göras. Snoken kommer fram lite då och då. Sur och huggvillig som jag aldrig sett en snok eller huggorm för den delen. Den blåste upp sig och antalet hugg tappade jag räkningen på. Den träffade t o m i kameran en gång när jag kom för nära. Men stackaren kände sig nog rätt trängd. Den hade ju så jäkla skönt tills jag kom. Slutade med att den for ner i vattnet och slingrade upp igen en bra bit nerströms. Vissa foton taskiga men vilken suverän balans dom har
                    Bifogade filer
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Guest

                      #11
                      Som vanligt trevlig (och roande) läsning.
                      Den sista bilden är grymt läcker! Har inte råkat på nån orm alls i år, men det kommer väl. (finns mest huggorm här)

                      Kommentar

                      • Amazon77
                        • July 2008
                        • 129

                        #12
                        Håller med Anettejt, mycket rolig läsning! Som tur är så har jag inte hittat någon orm i år . (är ganska rädd för ormar )
                        54L
                        175L Sällskap

                        Kommentar

                        • Lilla Damen
                          • February 2008
                          • 2649

                          #13
                          Inte jag, tro jag i allafall... för jag har nog bara sett orm tre gånger i hela mitt liv (och ena gången fick jag inte ens se den... för kompisen som var med och upptäcke den skulle hem direkt )!

                          Den sista bilden är suverän... "-Hej då, kompis", tänker den nog.

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            #14
                            Mitt i natten så vem sjutton orkar skriva något vettigt? Från bushen iklädd bastujackan såklart. Visste inte att det finns bromsar stora som duvhökar. Kändes nästan som bryggan kunde agerat säng efteråt vilket kanske förklarar vissa bilder.
                            Bifogade filer
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              #15
                              Dax igen. Dåligt väder? Naturligtvis.
                              Några små mörtar som foder och lyckades skickligt hälla ut en liten abborre som jag skulle ha kvar. Men samlandet av knottbett går bra iaf
                              Märkte att det syns hur jag kör upp till höger och backar till vänster när jag vänder. Ogräset får inte en chans att slå till där.
                              Det ultimata ogräsmedlet: Renault med nörd bakom ratten.
                              Men tragiskt hittade jag en inte vuxen and som hade haft 2st kompisar/syskon? Kunde inte komma upp därifrån men lyfte ur den med håven och den höll sig lugn då. Ser lite mysko ut bakom den men dom andra hade inte klarat sig så suddade över.
                              Bifogade filer
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              Arbetssätt...