Hur ser ditt akvarium ut ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pechvogel
    • October 2005
    • 378

    mitt kar

    där var mitt. konstigt ljus bara...menmen....
    Fish and Chips --> Chipspåse framför akvariet en lugn kväll

    ZOON

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      en bild på mitt lilla kar.
      Senast redigerad av Raven; 14 October 2006, 23:54.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Hugin
        • December 2005
        • 499

        Det var ganska snyggt! Finns det bakgrunder att köpa till akvatium som är på 20 liter? Annars är det ju bara att göra en själv.
        "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
        Winston Churchill

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          bakgrunden ska göras om när ja möblerar om om några månader och akvariet måste flyttas så då blir de skiffer uppsilikonat.
          nu sitter det bara en svart sopsäck där.
          ska göra om fästet till pumpen också så den sjunker minst 4cm.
          sen måste ja varit blind när ja planterade för småväxterna står lite väl "fyrkantigt"
          men javaormbunken börjar bli riktigt snygg jämfört med hur den såg ut när ja planterade den i hörnet.
          fick klippa bort runt hälften av alla blad pga toffsalger.
          sen är den lilla roten rätt snygg nu också, tryckte ner 2 små windelöw ormbunkar i 2 hål i den.
          men fiskarna ska bort när ja fårigång nästa akvarie då de ska bli ett rent räkakvarie
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Hugin
            • December 2005
            • 499

            Mitt akvarie är ganska fult nu när alla svärdplantor är nedklippta men det var så mycket alger + att dom hade börjar ruttna (dom stod ute på en balkong i en liten låda innan jag fick dom). Sen ska jag flytta över platyn och guppina till ett diskus akvarium, om det går bra med en tempratur på 29 grade.
            "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
            Winston Churchill

            Kommentar

            • ralp
              • October 2004
              • 639

              Ursprungligen postat av NiXoN
              Min växtburk är HiTech varianten med metallhalogenbelysning koldioxid och pmdd..
              Alla komponenter måste finnas där, dvs de går inte att snåla på nåt.
              Belysning kring0,5 W/L, koldioxid helst via tub och pmdd gödning, ingen såndärn universalvariant eller lerkula duger...
              Kolla på växtsidan där finns allt du behöver veta och mer..
              Usch då - vad snyggt din lilla "uppväxt" växtkub ser ut. Synd att det måste vara hitech för att kunna nå sånt resultat.

              Hejhopp. Ralp

              P.S.: Nixon - hur går det med din minipellia som du köpte från andra sidan jorden?
              110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
              Vittina semiconica; Neripteron auriculata
              18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
              16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

              Kommentar

              • NiXoN
                • December 2003
                • 2068

                Ursprungligen postat av ralp
                P.S.: Nixon - hur går det med din minipellia som du köpte från andra sidan jorden?
                Min kära sambo råkade spola ner den när jag höll på o ansa och omplantera den.
                De hela såg ut som en talrik med rester efter en vanlig ansing av andra växter, och hon trodde att jag inte städat efter mig så hon tog o hjälpte till.....

                Kommentar

                • Nils Holmström
                  • November 2004
                  • 2195

                  Nystartat typ walstad(typ)växtakvarium på ca 16 liter. Tog lite växter jag kunde avvara från det stora karet,. och annat jag hade hemma. Växtrena ser ju rätt trista ut, men det ska bli spännande att se vad de tycker om jordbotten.
                  Karet passar rätt bra till ändamålet, ganska lam filtering, och jag har stoppat i lite filtervadd för att få klart vatten.
                  Vattnet blev förfånansvärt lite grummligt trots att jag hade jord i botten, men så fyllde jag också på en halv liter i taget genom att skopa med ett mått och hälla på en av stenarna.
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Nils Holmström; 12 January 2006, 14:31.
                  222 liter Malawi

                  Kommentar

                  • Elina
                    • February 2005
                    • 128

                    Här är mitt relativt nya kar:



                    Är dock inte färdiginrett än, det kanske syns Men jag tar lite varefter... tänkte köpa lite fler växter i alla fall.

                    Kommentar

                    • moori
                      • January 2005
                      • 97

                      Tog mig i kragen och möblerade om mitt 450 liters malawikar. Stoppade i lite aquael "fejkgrottor" och monterade även två sådana upp och ner så att det ser ut som klippformationer som sticker ned i vattnet. Ser bättre ut IRL än på bild. Passade på att plantera i lite växter för en gångs skull. Får se hur länge de får sitta kvar








                      .
                      Senast redigerad av moori; 15 January 2006, 22:22.
                      http://www.aquanord.net - min akvariesida med bilder, artiklar, videoklipp och annat skoj

                      Kommentar

                      • Pannecke
                        • January 2005
                        • 1325

                        Här är den senast bilden på vårat akvarium.



                        Bilden är lite mörk....
                        /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                        Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                        Kommentar

                        • alexback
                          • January 2006
                          • 11

                          här är mitt

                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                          Kommentar

                          • Pannecke
                            • January 2005
                            • 1325

                            Har knåpat på ett åttkantigt akvarium över 8 månader nu. Får se hur det kommer att se ut när det är klart....


                            Senast redigerad av Pannecke; 16 January 2006, 22:34.
                            /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                            Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                            Kommentar

                            • Gimbo
                              • January 2005
                              • 2734

                              Ursprungligen postat av moori
                              Tog mig i kragen och möblerade om mitt 450 liters malawikar. Stoppade i lite aquael "fejkgrottor" och monterade även två sådana upp och ner så att det ser ut som klippformationer som sticker ned i vattnet. Ser bättre ut IRL än på bild. Passade på att plantera i lite växter för en gångs skull. Får se hur länge de får sitta kvar


                              .
                              Mycket snyggt måste jag säga!! Var har du fått tag i grottorna som står mitt i akvariet? Måste bara ha
                              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                              Kommentar

                              • Pang
                                • January 2006
                                • 4

                                ...och här är mitt akvarium...

                                ett 250 liters med sorgmanteltetra, kardinaltetra och glödbandstetra. Finns även en mal, vet dock ej vilken sort den är...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...