Hur ser ditt akvarium ut ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hallander
    • August 2010
    • 580

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.





    Såhär ser mitt 112L ut förtillfället, köpte ett 375liters idag, men i det ska det byggas och ha sig lite först innan det kommer på plats, det projektet på bilder och lite allt möjligt kommer att visas här
    Senast redigerad av Hallander; 19 August 2010, 02:31.

    Kommentar

    • zteN
      • September 2009
      • 56

      Ursprungligen postat av Hallander
      http://img802.imageshack.us/i/img0012l.jpg/




      Såhär ser mitt 112L ut förtillfället, köpte ett 375liters idag, men i det ska det byggas och ha sig lite först innan det kommer på plats, det projektet på bilder och lite allt möjligt kommer att visas här
      Tror de kommer kunna sträcka på sig rejält i 375an jämfört med nuvarande baljan!

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        Ursprungligen postat av Hallander
        http://img802.imageshack.us/i/img0012l.jpg/

        Såhär ser mitt 112L ut förtillfället, köpte ett 375liters idag, men i det ska det byggas och ha sig lite först innan det kommer på plats, det projektet på bilder och lite allt möjligt kommer att visas här
        snacka om intressant! pirayor är ju den ultimata akvariefisken verkligen
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        • Hallander
          • August 2010
          • 580

          Ja, lite synd tycker jag om dem just nu, men en till två veckor till får dem stå ut, ska nämligen börja med btn bakgrunden idag till stora karet och samt ska möbel byggas till de, men de lär nog växa en hel del i det stora karet.





          Ursprungligen postat av zteN
          Tror de kommer kunna sträcka på sig rejält i 375an jämfört med nuvarande baljan!

          Kommentar

          • Hallander
            • August 2010
            • 580

            Lowa. Ja dem är rätt trevliga faktiskt, jag är inte den här personen som matar dem med levande fiskar osv, håller mig till djupfrysta räkor, torskfilé och mygglarver. Har inte riktigt mage att skicka i några tetor hehe. Men dem är verkligen tokiga i sina räkor, dem äter nästan från min hand (bara jag som inte vågar ha kvar handen) haha !

            Kommentar

            • Lowa
              • February 2008
              • 595

              bra det är så trött på de idiotiska youtube filmerna då man får se de sätta i sig en stackars slöjstjärt eller något. Men såg en annan som stoppa ner en korv, å då fick man ju verkligen se hur bettena såg ut så, ja, ja skulel då heller inte ha ner handen där i :P
              180l Guldfisk
              220l clarias

              Kommentar

              • Hallander
                • August 2010
                • 580

                Ursprungligen postat av Lowa
                bra det är så trött på de idiotiska youtube filmerna då man får se de sätta i sig en stackars slöjstjärt eller något. Men såg en annan som stoppa ner en korv, å då fick man ju verkligen se hur bettena såg ut så, ja, ja skulel då heller inte ha ner handen där i :P
                Jo tack, jag försökte kolla men orka inte fortsätta.. Bara för det är pirayor så behöver man inte slänga i något levande, menar mat som mat
                Ja jag försökte med falukorv men det verka inte vara så intressant, för min lokala djuraffär, han har haft pirayor innan, och han sa det att han slängde i en hel falukorv med skinn och allt, och det tog inte så lång tid innan dem var färdiga hehe..

                Kommentar

                • Getingen
                  • August 2010
                  • 325

                  Ursprungligen postat av Hallander
                  Jo tack, jag försökte kolla men orka inte fortsätta.. Bara för det är pirayor så behöver man inte slänga i något levande, menar mat som mat
                  Ja jag försökte med falukorv men det verka inte vara så intressant, för min lokala djuraffär, han har haft pirayor innan, och han sa det att han slängde i en hel falukorv med skinn och allt, och det tog inte så lång tid innan dem var färdiga hehe..
                  Har alltid funderat på det där med pirayor. Hur gör man när man ska göra vid akvariet? Kan man stoppa ner handen? Eller måste fiskarna plockas upp först?

                  Kommentar

                  • Hallander
                    • August 2010
                    • 580

                    Jag har faktikst inte haft några som helst problem med det, dem är väldigt skygga av sig , så dem simmar gärna ner i ett hörn och stannar där tills man är klar, så det är inga problem, men tokiga blir det när man har mat i handen, så då ska man helst inte försöka stoppa ner handen där



                    Ursprungligen postat av Getingen
                    Har alltid funderat på det där med pirayor. Hur gör man när man ska göra vid akvariet? Kan man stoppa ner handen? Eller måste fiskarna plockas upp först?

                    Kommentar

                    • DaRe

                      • June 2009
                      • 2227

                      Pirayor är fiskar och fiskar äter normalt inte kossor eller grisar därmed ska man i allämhet inte mata med detta. De kan få stora problem med magen om så sker. De mår bäst av fiskmat baserat på fisk eller levande mat eller fryst mat.

                      Om ni gillar pirayor kan jag rekommendera Kolmårdens tropicarium. De har nu ett jättestim med rödbukade samt ett med svarta pirayor.
                      Checking out...

                      Kommentar

                      • MyrasHusse
                        • May 2010
                        • 1353

                        mitt kar

                        http://myraakita.blogspot.se/

                        Kommentar

                        • Getingen
                          • August 2010
                          • 325

                          Mitt akvarium


                          Kommentar

                          • HenkeP
                            • January 2009
                            • 886

                            Gjorde en "liten" makeover i räk-karet igår eftermiddag..

                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0182.JPG
Visningar: 1
Storlek: 188,9 KB
ID: 2127224


                            Var ingen idé att ta nån före-bild.. Hade fått infusorie-invasion så det såg ut som mjölk i karet typ..
                            Så det var bara att kasta ut allt och börja om..

                            Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                            Kommentar

                            • quattromaniac
                              • June 2010
                              • 286

                              Lägger väl upp några bilder jag med nu när karet börjat "mogna" lite
                              Bifogade filer
                              Vårt nya sällskap/diskuskar
                              http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=141090

                              Kommentar

                              • HenkeP
                                • January 2009
                                • 886

                                Snyggt.. Den där gröna växten i bak-kant, den med "vågiga" bad, är det crispatula?

                                Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...