Hur ser ditt akvarium ut ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • t85207
    • March 2007
    • 179

    Ursprungligen postat av batski
    Nannacara anomala är väldigt fina och är akvariet inte större än 240 liter tycker jag du inte ska ha en till ciklid-art. En apisto-art som jag är sugen på, men som tyvärr verkar svåra att få tag på är A. bitaeniata.
    Tanken med Nannacara är att det inte är en apisto och att jag därför kanske skulle kunna ha en apisto också, utan att dom konkurrerar allt för hårt. Men jag vet inte...

    Inte så sugen på ytterliggare ett stort stim, utan vill snarare ha ett par av någon halvstor fisk. Blå ciklid Aequidens pulcher kanske ?
    Pecka

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      Ursprungligen postat av t85207
      Tanken med Nannacara är att det inte är en apisto och att jag därför kanske skulle kunna ha en apisto också, utan att dom konkurrerar allt för hårt. Men jag vet inte...
      Jag vet inte. Jag tyckte iaf inte att det funkade så bra när jag hade både fjärilsciklider och A. agassizii i mitt 250 liters.

      Ursprungligen postat av t85207
      Inte så sugen på ytterliggare ett stort stim, utan vill snarare ha ett par av någon halvstor fisk. Blå ciklid Aequidens pulcher kanske ?
      Hmm, de blir väldigt stora. Tror du inte att de kommer att käka upp kardinalerna?
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • t85207
        • March 2007
        • 179

        Ursprungligen postat av batski
        Hmm, de blir väldigt stora. Tror du inte att de kommer att käka upp kardinalerna?
        Inte särskilt genomtänkt ärligt talat. Inte riktigt påläst på blåcikliderna. Men jag funderar på något sydamerkanskt, parbildande och större än dvärgciklider.
        Pecka

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av t85207
          Inte särskilt genomtänkt ärligt talat. Inte riktigt påläst på blåcikliderna. Men jag funderar på något sydamerkanskt, parbildande och större än dvärgciklider.
          Dom heter Nyckelhålsciklid
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • t85207
            • March 2007
            • 179

            Ursprungligen postat av c90368
            Dom heter Nyckelhålsciklid
            Eller kanske Flaggciklid. Hur stora bör tetrorna vara för att inte vara foder till sådana ?
            Pecka

            Kommentar

            • Inka
              • July 2005
              • 1233

              Tidigare la jag in en bild på akvariet med regnbågsfisk... här är en bild på 350-liters hörnakvariet... där fiskarna stökar rejält då de är hungriga. I vanliga fall är dom aldrig samlade i en klump sådär mitt fram.

              Sen en bild på mina malawisar. Skulle behöva fylla på med rejält med sten, så honorna kan gömma sig när dom tuggar, men det ger mig lite ångest, då jag gillar det så mycket som det är.
              Bifogade filer
              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

              www.kvitter.n.nu

              Kommentar

              • Stew
                • July 2004
                • 1736

                Ursprungligen postat av Inka
                Tidigare la jag in en bild på akvariet med regnbågsfisk... här är en bild på 350-liters hörnakvariet... där fiskarna stökar rejält då de är hungriga. I vanliga fall är dom aldrig samlade i en klump sådär mitt fram.

                Sen en bild på mina malawisar. Skulle behöva fylla på med rejält med sten, så honorna kan gömma sig när dom tuggar, men det ger mig lite ångest, då jag gillar det så mycket som det är.
                Tjusiga kar!

                Gillar hörnakvariet speciellt! Väl genomtänkt inredning!
                540l Malawi
                180l Växt / sällskapskar
                90l odlingskar
                50l odlingskar / karantänskar

                Kommentar

                • Inka
                  • July 2005
                  • 1233

                  Jag gillar mina små cryptocoryner längst fram i hörnakvariet... plantor som jag avlägsnade en gång i tiden men som krypit fram lite här och där och sprider sig och lever sitt eget liv helt och fullt!
                  Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                  www.kvitter.n.nu

                  Kommentar

                  • heeke
                    • April 2003
                    • 5033

                    "Lill-burken" efter lite ompyssling tidigare i dag:

                    Klicka på bilden för större version

Namn: P2200065.JPG
Visningar: 4
Storlek: 433,6 KB
ID: 2099429
                    Klicka på bilden för större version

Namn: P2200061.JPG
Visningar: 1
Storlek: 414,1 KB
ID: 2099428
                    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                    Kommentar

                    • Trollsvans
                      • November 2007
                      • 1118

                      Skojig idé!
                      //Troll

                      Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                      Kommentar

                      • batski
                        • October 2004
                        • 8891

                        Ursprungligen postat av t85207
                        Eller kanske Flaggciklid. Hur stora bör tetrorna vara för att inte vara foder till sådana ?
                        Nyckelhål skulle nog funka. Flaggcikider däremot skulle nog käka upp tetrorna. De flesta större ciklider skulle göra det.

                        Bolivianska fjärilar skulle också funka bra och blir ca 10 cm. Större än de flesta dvärgciklider. Personligen tycker jag inte om att se för stora fiskar i för små akvarier. Tycker att akvarier ser mindre ut och för trånga för att det ska se naturligt och harmoniskt ut.

                        Om cikliderna är relativt unga och små när de flyttar in minskar risken för att de ska betrakta tetrorna som mat. Och så för tetrorna vara vuxna.
                        "The animals of the world exist for their own reasons.
                        They were not made for humans
                        any more than black people were made for whites
                        or women for men." - Alice Walker

                        Kommentar

                        • batski
                          • October 2004
                          • 8891

                          Ursprungligen postat av heeke
                          "Lill-burken" efter lite ompyssling tidigare i dag:
                          Wow vad snyggt heeke! Räkkar? vad är det för grenar?
                          "The animals of the world exist for their own reasons.
                          They were not made for humans
                          any more than black people were made for whites
                          or women for men." - Alice Walker

                          Kommentar

                          • heeke
                            • April 2003
                            • 5033

                            Ursprungligen postat av batski
                            Wow vad snyggt heeke! Räkkar? vad är det för grenar?
                            Tack!
                            Ingen fauna alls för tillfället, ev kan det finnas någon posthornssnäcka.
                            Grenarna är vanlig björk.
                            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                            Kommentar

                            • t85207
                              • March 2007
                              • 179

                              Ursprungligen postat av batski
                              Nyckelhål skulle nog funka....
                              Nyckelhålciklider har jag haft förut och det funkade bra med små tetror. Kanske blir det igen. Eller ett litet stim med lite större tetror. Eller ....
                              Pecka

                              Kommentar

                              • oskarwallin
                                • February 2008
                                • 1080

                                här är mitt då, fick äntligen tag på en kabel från mobil till dator

                                tagen med mobilkamera så den ser suddig ut :P vatten e egentligen kristallklart

                                60,58 liter
                                **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                                *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

                                Kommentar

                                Arbetssätt...