Vad har ni i era kameraväskor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Andersson
    • March 2003
    • 826

    #31
    Oki, då har man fyllt på med en analog Dynax 7:a, snacka om grym kamera....

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      #32
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Glömde en sak när jag nämnde vad som fanns i min kameraväska - där brukar också oftast ligga en pocketdeckare. Hittar man inget att fota så kan man alltid läsa en stund
      Det där var en utrustningsdetalj som jag har full förståelse för!

      Är det någon som testat Canons 350D mer än att fingrat på den i affären?Jag är rätt sugen på att bli med digital systemkamera men Minoltas hus är svindyrt så det skulle räcka till canons hus och två objektiv... Men det är ju fortfarande en hel del pengar så man inpulsköper ju inte direkt...
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • Mattias Andersson
        • March 2003
        • 826

        #33
        Ursprungligen postat av Morellen
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Glömde en sak när jag nämnde vad som fanns i min kameraväska - där brukar också oftast ligga en pocketdeckare. Hittar man inget att fota så kan man alltid läsa en stund
        Det där var en utrustningsdetalj som jag har full förståelse för!

        Är det någon som testat Canons 350D mer än att fingrat på den i affären?Jag är rätt sugen på att bli med digital systemkamera men Minoltas hus är svindyrt så det skulle räcka till canons hus och två objektiv... Men det är ju fortfarande en hel del pengar så man inpulsköper ju inte direkt...
        Innan jag köpte min analoga dynax 7 så provade jag 350D, men i mitt tycke så var den dels för liten och dels för plastig.
        Själv så valde jag att köpa ett bättre analogt hus i väntan på att Minoltas nya digitala ska komma ( förhoopningsvis en variant på Dynax 5 eller liknande).

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #34
          Rent prestandamässigt är nog 350D den systemkamera som ger 'best bang for the buck' just nu. Ägde jag inte redan en D70 skulle jag ha köpt en sån.
          Det verkar annars som om D50 kan bli en väldigt trevlig billig systemkamera.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • svea
            • February 2005
            • 2476

            #35
            Jag har haft en Canon T70 systemkamera flera år. För 2 år sen fick jag en Canon Power Shot A70 av min man i födelsedagspresent. Mycket trevlig liten kamera.
            Denna trevliga lilla sak tappade jag i golvet för ett par veckor sen. Tyvärr gick den sönder så att det inte gick att ladda in i datorn och att se i "bildvisningsläge". Det gick fortfarande att ta bilder.
            Så häromdan fyllde jag år igen, då fick jag en Canon Power Shot A95. Den är jag jättenöjd med.
            Men att plåta fiskarna ... mja det är ju svårt. Ska läsa härovan lite tips.
            Kanske nån tror att det var..... neej så var det inte, det var en olycka!

            Svea

            Mina bilder
            Min zoon

            Kommentar

            • Morellen
              • November 2003
              • 4349

              #36
              det jag haft emot canons 350 D är just att den känns så plastig...
              men är det vad som håller nere priset så kanske det är värt det? Man lär ju bli fattig vad man än väljer i systemjungeln - behöver ju ett fiskfotningsobjetiv och diverse pryttlar ju *S*
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

              Kommentar

              • Jimk
                • March 2005
                • 332

                #37
                Jag har en Ixus 700 underbar kamera
                //Jimk

                Lite bilder

                Kommentar

                • doctor
                  • August 2002
                  • 300

                  #38
                  Ursprungligen postat av Morellen
                  det jag haft emot canons 350 D är just att den känns så plastig...
                  Har du kikat på Nikons D50? Har inte känt på den men den verkar ju ha samma sorts grepp som D70n. Kanske kan vara nått?
                  Min PBase
                  Min Flickr

                  Kommentar

                  Arbetssätt...