Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Webo
    Ok. Då är det nästan mission impossible för en novis att fixa då man ju inte kan sitta och jämföra vilka fisk som finns med i Zoopet jämförd med Fishbase. Sedan så är ju alla vanliga atter redan med så att hitta någon att som är ovanlig i en butik är nog väldigt svårt. Men visst om man sticker till den blå planet i DK så kanske man kan hitta någon men att få en bra bild på en fisk i ett kar där med så mycket folk och ljus reflexer i glaset är nog svårt. Vi får se vad man kan hitta på ☺
    Då skulle jag hellre gå till Neonfisken i Köpenhamn.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      Ok. Det ställe känner jag inte till men jag ska kolla upp det. Tack för tipset.
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av ansjo
        Då skulle jag hellre gå till Neonfisken i Köpenhamn.
        Ja där brukar det varje gång finnas minst ett 10-tal arter som det inte finns artbeskrivningar på sedan funkar kanske inte alla att funka men varje gång jag är där så brukar jag ha med mig mellan 5 och 10 artfoton hem.
        Kollade förresten igenom Imazos fisklista och där fanns gott och väl 50 arter med saknas och Imazo levererar säkert till 95% av alla affärer i Sverige så nog finns det en hel del på hemmaplan också.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Ja där brukar det varje gång finnas minst ett 10-tal arter som det inte finns artbeskrivningar på sedan funkar kanske inte alla att funka men varje gång jag är där så brukar jag ha med mig mellan 5 och 10 artfoton hem.
          Kollade förresten igenom Imazos fisklista och där fanns gott och väl 50 arter med saknas och Imazo levererar säkert till 95% av alla affärer i Sverige så nog finns det en hel del på hemmaplan också.
          En tanke: Eftersom många med mig kanske är osäkra på om en art finns eller inte, kanske använder butiken ett litet annat namn eller så är det bara en variant på något som finns.

          Skulle det vara OK om man som fotograf får en återkoppling frän "tävlingsledningen" och en ny chans om man i god tro skickar in en bild man tror inte finns men som gör det så att man kan skicka in en ny? Givetvis förutsatt att det görs innan utsatt deadline.
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
            Skulle det vara OK om man som fotograf får en återkoppling frän "tävlingsledningen" och en ny chans om man i god tro skickar in en bild man tror inte finns men som gör det så att man kan skicka in en ny? Givetvis förutsatt att det görs innan utsatt deadline.
            Självklart kan man göra det och det har många också gjort i tidigare omgångar. Ställ dock frågan via PM och inte i forumet.

            Eftersom inte jag springer runt med internet i mobilen så håller jag inte heller alltid koll på om arterna i affären redan finns med bland artbeskrivningarna så brukar jag även "råka fota" en del arter som finns och det ser jag först när jag kommer hem.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              Fast 12 bidrag är väl inte så dåligt ändå. Men antalet röstande kunde vara kul att få upp.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av eriahl
                Fast 12 bidrag är väl inte så dåligt ändå. Men antalet röstande kunde vara kul att få upp.
                Men lite dåligt i alla fall
                Fast jag håller helt med om att antalet röstande är betydligt sämre
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Röstningen har startat

                  Ja som sagt omröstningen har redan startat - detta eftersom jag ville att det skulle komma igång innan jag åker iväg till Aquarama i Singapore
                  Deadline för röstning är den 14/6 och temat är valfritt.
                  Man kan rösta på denna sida

                  Kom ihåg att alla som tävlar också skall rösta
                  Kom ihåg att man måste rösta på 3 foton för att rösterna skall räknas

                  Än så länge har det kommit in 0 röster

                  Skicka in ett tävlingsbidrag till nästa omgång
                  Ni kan också skicka in ett foton till juniomgången. Temat är Valfritt och sista datum att skicka in foton på är den 23/8
                  Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php

                  Än så länge har det kommit in 0 foton

                  Dessa regler gäller
                  1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
                  2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                  3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                  4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                  5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                  6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                  7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                  8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
                  9/ Om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.

                  SEPTEMBER: Inskick senast 23/8, Röstning 1-20/9, Tema - valfritt
                  OKTOBER: Inskick senast 24/9, Röstning 1-18/10, Tema – Nya artbeskrivningar
                  NOVEMBER: Inskick senast 25/10, Röstning 1-22/11, Tema - Hela akvarier (sötvatten)
                  DECEMBER: Finalen. Röstning 1 – 20/12
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Lite sämre när det gäller kvantitet men verkligen inte när det gäller kvalitet. Några bilder sticker dessutom ut rejält enligt min uppfattning
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                      Lite sämre när det gäller kvantitet men verkligen inte när det gäller kvalitet. Några bilder sticker dessutom ut rejält enligt min uppfattning
                      Jag tycker att 2 foton stack ut rejält i positiv mening
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Jag håller med! Trean var lite lurig, men jag lyckades fatta ett beslut som jag är nöjd med!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Röstningen rullar på
                          Deadline för röstning är den 14/6 och temat är valfritt.
                          Man kan rösta på denna sida

                          Kom ihåg att alla som tävlar också skall rösta
                          Kom ihåg att man måste rösta på 3 foton för att rösterna skall räknas

                          Än så länge har det kommit in 9 röster

                          Skicka in ett tävlingsbidrag till nästa omgång
                          Ni kan också skicka in ett foton till juniomgången. Temat är Valfritt och sista datum att skicka in foton på är den 23/8
                          Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php

                          Än så länge har det kommit in 0 foton

                          Dessa regler gäller
                          1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
                          2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                          3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                          4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                          5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                          6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                          7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                          8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
                          9/ Om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.

                          SEPTEMBER: Inskick senast 23/8, Röstning 1-20/9, Tema - valfritt
                          OKTOBER: Inskick senast 24/9, Röstning 1-18/10, Tema – Nya artbeskrivningar
                          NOVEMBER: Inskick senast 25/10, Röstning 1-22/11, Tema - Hela akvarier (sötvatten)
                          DECEMBER: Finalen. Röstning 1 – 20/12
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Man kan läsa kommentarerna....
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Man kan läsa kommentarerna....
                              inte jag.. det är nog bara du som har en superdator
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Man kan läsa kommentarerna....

                                jag kan inte ens se mina egna kommentarer så jag hoppas jag fick kommenterat alla bidragen
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...