Storauktion i malmÖ den 1 mars

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    Jaha då har man vart uppe i ottan oxå och fixat o donat litta, bl.a startat upp karet jag köpte igår med den fluvalen som oxå ble rätt billig.
    I med nya filtermattebitar bara ju så gick den som en klocka.
    Slängde ner 10 ancistrusar som testpiloter så om nån timme så e dom intorkade tofsalgerna väck misstänker jag
    Aspidoras småttingarna ble inkoppade igår i en yngelkasse i ena kuben och dom ska oxå få flytta in i nya 70 literskaret tillsammans med 35 sterbaiyngel som är en månad gamla nu och 1 cm små o söta.
    Apistogrammorna från P. Rosén dom simmar ute i 720 karet nu och verkar ha lite svårt att hävda sig än men ja ska stoppa ner några fler grottor idag så det funkar nog så småningom.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Guest

      Tack alla för en mycket bra och välorganiserad auktion....skulle inte skada med namn skyltar till nästa gång

      Blev växter, räkor CR, Snäckor, Och två gråa stora Lavastenar.....Tack alla....Sen van man på lotteriet : ) en gigantisk växt som blev mycket trevlig i akvariet.
      Men mitt bihang van två gånger på lotteriet....Fluval 4+ och en bok (L-Malar)

      Jag kan ju säga att jag fick det jag ville ha med mig hem

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        En mycket lyckad auktion med ett varierat utbud. Tror nog att alla fick något att bjuda på. Kaj hade stora problem med att hålla nere handen, varje gång han ville bjuda så var det någon annan i Hallandsbilen som hann före och då ville han inte bjuda.
        Själv kom jag hem med 6 st killi, 3 ungfödare, 2 dvärgciklider och 5 tetror.
        Ett stort problem var att när auktionen väl startat så glömde jag att kameran var med. Några bilder blev det dock.
        Bifogade filer
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          Ursprungligen postat av Guy Palm
          Kaj hade stora problem med att hålla nere handen, varje gång han ville bjuda så var det någon annan i Hallandsbilen som hann före och då ville han inte bjuda.
          Närmst var jag nog på saccosäcken men insåg att baksätet bara hade plats för 3.
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            Ursprungligen postat av kaj.p
            Närmst var jag nog på saccosäcken men insåg att baksätet bara hade plats för 3.
            Visserligen var vi bara tre, men det kändes ändå överfullt. Inte lätt att vara fullvuxen
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • olof b
              • March 2005
              • 262

              Stort tack för en mycket väl genomförd auktion!

              I år hade jag lite otur med vad jag ropade hem. tex köpte jag 4 f1 paletter för 120:- medans nästa påse gick för 50:-. Det är ju strunt samma och i slutändan kom jag hem med jätte fina fiskar för en struntsumma. Årets fynd för mig var 6 Tilapia snydareae för 30:-



              jag köpte även 2 påsar med 14 C. panda, 10 kjejsartetror och ett PH test. Missade Geophagus san Paulo men de dyker kanske upp igen någon stans.

              mvh

              olof
              Malmö Lund Cycle Chic:
              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

              Kommentar

              • Måns
                • June 2002
                • 191

                Jag tyckte att det var väldigt bra arrangerat, det flöt på mycket bättre än i fjol. Det känns som priserna blev lite högre än förra året och det skadar inte.

                Men jag tycker fortfarande att det tar lite lång tid, jag skulle gärna vilja att det fasta bordet innehöll betydligt fler poster för att minska auktionstiden.

                Jag tycker det är synd att inte ännu mer av godset var föranmält, så man kan sitta hemma och planera i lugn och ro. Jag tror dessutom att priset på de större cikliderna hade blivit högre om de anmälts i god tid, det kanske var en del discusfantaster och andra ciklidnördar som inte trodde att där var något för dem.
                http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

                Kommentar

                • drd
                  • March 2004
                  • 5586

                  Satt du o Kaj där bak ?

                  Då satt en smurf mellan er då ? Eller körde ni Hummer ?

                  Hatar själv o sitta trångt när man ska åka några mil dessutom, ska köra till Åre på fredagskvällen och som tur e så e vi bara 4 i farsans passat men det är inte så värst stort bagage till packning så det blir väl till att ha en bag mellan folket i baksätet oxå
                  ________________________________________________

                  Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    Ursprungligen postat av Måns
                    Jag tycker det är synd att inte ännu mer av godset var föranmält, så man kan sitta hemma och planera i lugn och ro. Jag tror dessutom att priset på de större cikliderna hade blivit högre om de anmälts i god tid, det kanske var en del discusfantaster och andra ciklidnördar som inte trodde att där var något för dem.
                    Jag anmälde in alla Geophagusen o diskusen den 21 dvs en vecka innan De fanns med i denna tråden från den 22:a det tycker jag är god tid.
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • drd
                      • March 2004
                      • 5586

                      Det får man nog kalla anmält i god tid faktiskt
                      ________________________________________________

                      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                      Kommentar

                      • Måns
                        • June 2002
                        • 191

                        Okey!

                        Ursäkta mig, jag lyckades nog bara missa dem och var för lat för att kolla upp innan jag uttalade mig.
                        http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

                        Kommentar

                        • M B
                          • December 2007
                          • 152

                          Jag får tacka för en bra och trevlig auktion med lite av varje och många intressanta objekt. Till nästa gång tycker jag auktionsutroparna ska försöka dra upp tempot lite till, auktionen går snabbare och köparna blir mer på hugget. Men jag jämför med Oslo och där är de extrema i tempot (och priserna ibland) Tyvärr kunde jag inte stanna till slutet för jag var tvungen att passa en färja men jag köpte på mig en del redan dan innan i stans zoo-butiker för att försäkra mig om att i alla fall få med mig något spännande hem. Jag ser fram emot nästa gång jag har möjligheten att besöka Malmös storauktion.

                          Hälsningar
                          Mikael
                          www.poecilia.org

                          Kommentar

                          • daniel_i_malmö
                            • April 2002
                            • 1103

                            Hej alla!

                            Kul att höra att auktionen uppskattas och att ni både fyndat och fått sålt!

                            Som en av de som arbetat med planering och förarbete av arrangemanget under de senaste veckorna känns det verkligen skönt att känna att det ledde fram till något som uppskattades!

                            Men passa nu för all del på att föra fram också konstruktiv kritik så att arrangemanget kan bli ännu bättre nästa gång. De flesta som var med på förra årets auktion håller nog med om att vi tagit lärdom av erfarenheterna från förra året och trimmat organistationen på flera punkter.

                            Själv jobbade jag med datorregistreringen av auktionsgods, utropslistor och kvitton till försäljarna, och åtminstone inregistreringen av auktionsgods tyckte jag flöt väldigt mycket smidigare än förra året. Till nästa år tänker vi bli ännu bättre. Själv siktar jag på att automatisera utskriften av kvitton fullt ut så det inte blir en kö vi min dator efter auktionens slut.

                            Ett annat mål inför nästa år är on-line registrering av auktionsgods så att förhandsanmälningarna annonseras snabbare och vi som organiserar får ett lite lättare jobb.

                            Namnskyltar för arrangörer, och gärna också Zoopetare hade varit trevligt.

                            Jag hoppas vi ses på fler MAF-arrangemang!

                            /Daniel, han som satt bakom en mac-dator i en hörna nästan hela auktionen och råddade med auktionslistorna.
                            Malmö Akvarieförening
                            no hope, no harm, just another false alarm

                            Kommentar

                            • rödtoppen
                              • June 2006
                              • 3148

                              Lite kritik då

                              Det hade varit bra med ett par uppdelningar typ:
                              1:a passet fiskar
                              2:a passet växter
                              och ett 3:e pass med andra tillbehör.

                              ..annars var det jättebra (och rättvist) med slumpartad placering av godsen i auktionslistan + det var mycket smidigare än de förra åren

                              (fast jag glömde att skriva mitt namn på mina grejor )
                              / dtoppen /

                              Kommentar

                              • Nina82
                                • January 2008
                                • 6610

                                Det stod inte namn på det vi köpte heller tyvärr.. Alltid trevligt att veta vart fiskarna kommer ifrån ju
                                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                                38L 54L 54L 63L 450L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...