Storauktion i Malmö 9 mars 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    #46
    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    Det har kommit in ytterligare en del anmälningar. Denna gång bland annat en hel del ciklider, och dessutom för första gången anmälningar från Danmark. Kul!

    Skulle tro att det är cirka 100 utropsposter som jag ännu inte hunnit lägga till i listan som ligger ute. Listan uppdateras så fort jag får tillfälle.
    Vart ligger listan?
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #47
      Ursprungligen postat av Mona
      Vart ligger listan?
      Tidigare i den här tråden. Men den är alltså inte uppdaterad ännu.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • Mona
        • October 2002
        • 840

        #48
        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
        Tidigare i den här tråden. Men den är alltså inte uppdaterad ännu.
        Aha! Jag trodde att det bara var ett utdrag ur listan. Då väntar jag på uppdateringen.
        Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #49
          Jag ska som sagt till auktionen, kanske kan ta med mig dessa då. http://www.zoopet.com/annonser/showp...p?product=2743
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #50
            Inga som har äkta Altum till salu i liten storlek eller är det att hoppas att det ska regna guld
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • patriksg
              • May 2007
              • 1705

              #51
              Kommer ni att ha sådana namnbrickor på alla zoopetare som kommer? Kan va trevligt =)
              Mvh Patrik

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #52
                Större under har hänt förr, men att det skulle komma Altum till auktionen kan man nog glömma. Eftersom det knappt funnits ute några på marknaden de senaste åren lär det inte krylla av folk som vill göra sig av med dem.
                Så fortsätt du hoppas på guldregn!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  #53
                  Ursprungligen postat av patriksg
                  Kommer ni att ha sådana namnbrickor på alla zoopetare som kommer? Kan va trevligt =)
                  Hade inga planer på det alls men om det nån som läser detta kanske kan fixa det
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #54
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Större under har hänt förr, men att det skulle komma Altum till auktionen kan man nog glömma. Eftersom det knappt funnits ute några på marknaden de senaste åren lär det inte krylla av folk som vill göra sig av med dem.
                    Så fortsätt du hoppas på guldregn!
                    Det snöar för tillfälligt det räcker för att det inte skulle vara nån till salu
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • patriksg
                      • May 2007
                      • 1705

                      #55
                      Hur länge brukar auktionen vara? Finns mycket en Göteborgare ska hinna med i Malmö :P
                      Mvh Patrik

                      Kommentar

                      • nille
                        • March 2002
                        • 323

                        #56
                        Så klart att kulfiskarna ska med till Malmö på söndag.
                        Hur lång tid auktionen kommer att ta är omöjligt att säga
                        men uppskattningsvis3-5 timmar,allt beror så klart hur mycket gods som kommer in.
                        niclas

                        Kommentar

                        • daniel_i_malmö
                          • April 2002
                          • 1103

                          #57
                          Yterligare ca 30 utrop anmäldes under gårdagen. Däribland flera riktiga rariteter, bland annat ett utrop som sist jag såg dem till salu hos Åleds Akvarieaffär kostade 1200 kr paret.

                          Fortsätter det så här överträffar antalet utrop förra auktion med råge. Fortsätt anmäla! I kväll kommer listan uppdateras!

                          På förra årets auktion var mer än hälften av auktionsgodset inte förhandsanmält. Genom att förhandsamäla gör du reklam för dina utrop och sparar massor av tid vid incheckning, både för dig och de andra som ska checka in.
                          Senast redigerad av daniel_i_malmö; 04 March 2008, 07:22.
                          Malmö Akvarieförening
                          no hope, no harm, just another false alarm

                          Kommentar

                          • Mona
                            • October 2002
                            • 840

                            #58
                            Om man i sista minuten bestämmer sig för att vara med och vill ta med sig något att auktionera ut (eller om man inte är säker på att man lyckas fiska upp det man vill sälja på auktionsdagens morgon), finns det något man kan göra för att underlätta processen på plats? Tex skriva egna lappar i något specifikt format eller skicka ett mail med uppgifterna precis innan man kör hemifrån.

                            När stängs förresten föranmälningen?
                            Senast redigerad av Mona; 04 March 2008, 10:28.
                            Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                            Kommentar

                            • daniel_i_malmö
                              • April 2002
                              • 1103

                              #59
                              Ursprungligen postat av Mona
                              Om man i sista minuten bestämmer sig för att vara med och vill ta med sig något att auktionera ut (eller om man inte är säker på att man lyckas fiska upp det man vill sälja på auktionsdagens morgon), finns det något man kan göra för att underlätta processen på plats? Tex skriva egna lappar i något specifikt format eller skicka ett mail med uppgifterna precis innan man kör hemifrån.

                              När stängs förresten föranmälningen?
                              Tack för att du tar upp detta, det behöver förtydligas!

                              Föranmälningen stängs kl 8 på söndag morgon.

                              Det går bra att skicka mail även efter 8, men då kan vi inte garantera att det kommer med bland det förhandsanmälda godset, utan då kollar vi efter ditt mail när kommer och anmäler dig. Det blir inte alls lika smidigt som helt förhandsanmält gods men ändå snabbare än att skriva in allt för hand.

                              Det är också bra att skriva ner på en lapp vad man har med sig.
                              Det bör alla göra som inte förhandsanmält, eller som har ändringar i de förhandsanmälda posterna. Det är mycket enklare att skriva av en lapp när man registrerar än att försöka förstå när någon mumlar ett okänt latinskt namn. OBS Texta och skriv tydligt.

                              Alla dessa rekommendationer är till för att inlämningen av godset ska gå så smidigt som möjligt.

                              Välkomna!
                              Senast redigerad av daniel_i_malmö; 04 March 2008, 11:49.
                              Malmö Akvarieförening
                              no hope, no harm, just another false alarm

                              Kommentar

                              • daniel_i_malmö
                                • April 2002
                                • 1103

                                #60
                                Ursprungligen postat av nille
                                Klart det kommer fler räkor till auktionen.
                                Ja, nu är det fem sorters räkor anmälda till auktionen, och i de flesta fall flera utrop av varje sort. Men listan som ligger ute är fortfarande inte uppdaterad med de senaste 100-150 utropen som kommit in. Ska försöka hinna med det i kväll.
                                Malmö Akvarieförening
                                no hope, no harm, just another false alarm

                                Kommentar

                                Arbetssätt...