Bollmora Akvarieklubbs Höstauktion

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #61
    jag vill också gå på auktion :/
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • SandraW
      • September 2006
      • 163

      #62
      Jag ska sälja palettciklider och vallisneria, inget roligt men måste bli av med det då de överbefolkar mitt akvarium snart.

      Jag letar efter corydoras, ev. räkor och någon annan rolig fisk.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #63
        Ursprungligen postat av fredd
        jag vill också gå på auktion :/

        "vi" får hålla oss till den 24-e november är jag rädd för....
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • fairing
          • October 2003
          • 574

          #64
          det låter som det är många som ska köpa räkor hoppas dom räcker till alla bara
          www.akvarietorget.se

          Kommentar

          • dansken
            • May 2004
            • 15

            #65
            Ursprungligen postat av fairing
            det låter som det är många som ska köpa räkor hoppas dom räcker till alla bara

            Räkor kommer det att finnas...

            Jag kommer att plocka 5 * 5 körsbärsräkor Samt 5 * 5 amano..

            Kent kommer att plocka ihop 5 * 5 red crystal..

            Janne kommer att plocka ihop ett gäng white pearl.

            Och det kommer garanterat vara fler som säljer räkor så det finns garanterat..:-)

            Kommentar

            • Blissan
              • March 2006
              • 151

              #66
              Och jag kommer ha med mig ett gäng Crystal Black!

              Kommentar

              • fairing
                • October 2003
                • 574

                #67
                bra där nu är det inte så många timmar kvar tills vi se .ska bli spännande
                www.akvarietorget.se

                Kommentar

                • ampe
                  • August 2007
                  • 1073

                  #68
                  Snart är det dags! Nu kvarstår bara frågan: hur mkt pengar ska man ta med? Hm, vill inte ta med för mkt, risken är ju då att man köper för köpandets skull, men tänk om man ser nåt man verkligen vill ha och så räcker inte det man tog med sig. (Dagens lyxproblem)
                  Återfallsakvarist.

                  Kommentar

                  • miiaoo
                    • January 2006
                    • 2815

                    #69
                    AAArggh!!!! *frustration!!!!*

                    Jag får inte tag på mina rosentetror som ska med till Bollmora!!!!

                    Tips? Jag har börjat tappa vatten ur karet så dom inte ska ha så mkt att simma i... Men vi får se om jag hinner..*suck*
                    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                    Kika gärna in i min dagbok!

                    Kommentar

                    • SandraW
                      • September 2006
                      • 163

                      #70
                      Samma här, får inte heller tag på fiskar som ska med

                      Kommentar

                      • evus
                        • September 2006
                        • 729

                        #71
                        Efter auktionen... Snabbt in och ut.... Köpte växter och mat från fasta bordet till ett mycket bra pris Handlade på ICA, hemma på Söder 12.45
                        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                        Kommentar

                        • miiaoo
                          • January 2006
                          • 2815

                          #72
                          Efter auktionen så har jag köpt ett akvarium i plast, lite Windelöw, mikromask i havregryn och ett par pinnstolar på vägen hem..

                          Mer i dagboken..
                          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                          Kika gärna in i min dagbok!

                          Kommentar

                          • Azur
                            • March 2003
                            • 12946

                            #73
                            Impulsköp! Som alltid!

                            Köpte;
                            1) Ett par Astatotilapia nubila för 40:-. Hanen färgade ut inom fem minuter, och är oerhört vacker! Tyvärr verkar nån, troligen honan, ha mask - det var i alla fall ett gäng inälvsmaskar utskitna i påsen. Fiskarna går just nu i ett karantänskar och får Fenbendazol.

                            2) Fyra stycken Pelvicachromis taeniatus "Lobe" (en snabbtitt antyder att det är en hane och tre honor) för 60:-.

                            Helt oplanerade impulsinköp, och jag behöver omorganisera karen för att det inte skall bli katastrof, men jag är himla nöjd!

                            Det är lustigt att det alltid finns massor av nån viss art, men aldrig samma art som förra auktionen. Denna gång var det massor av malawis, och lustigt nog rätt gott om Victoria-ciklider. Fem arter centralamerikanska ciklider också, det är nog rekord tror jag.

                            Höjningen av minimipris från 25:- till 40:- var mycket bra, det blev fler fiskar per post och auktionen gick betydligt snabbare. Jag tror färre säljare blev "blåsta" också.
                            Senast redigerad av Azur; 30 September 2007, 19:03.
                            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                            Kommentar

                            • Mamma Mia
                              • December 2004
                              • 2504

                              #74
                              Jag blir så impad av folk som kan hålla reda på alla latinska namn... jag måste associera med något för att komma ihåg, t ex fascistiska negroider eller eremiter med clamydia....


                              Ursprungligen postat av Azur
                              Impulsköp! Som alltid!

                              Köpte;
                              1) Ett par Astatotilapia nubila för 40:-. Hanen färgade ut inom fem minuter, och är oerhört vacker! Tyvärr verkar nån, troligen honan, ha mask - det var i alla fall ett gäng inälvsmaskar utskitna i påsen. Fiskarna går just nu i ett karantänskar och får Fenbendazol.

                              2) Fyra stycken Pelvicachromis taeniatus "Lobe" (en snabbtitt antyder att det är en hane och tre honor) för 60:-.

                              Helt oplanerade impulsinköp, och jag behöver omorganisera karen för att det inte skall bli katastrof, men jag är himla nöjd!

                              Det är lustigt att det alltid finns massor av nån viss art, men aldrig samma art som förra auktionen. Denna gång var det massor av malawis, och lustigt nog rätt gott om Victoria-ciklider. Fem arter centralamerikanska ciklider också, det är nog rekord tror jag.

                              Höjningen av minimipris från 25:- till 40:- var mycket bra, det blev fler fiskar per post och auktionen gick betydligt snabbare. Jag tror färre säljare blev "blåsta" också.
                              Always look at the bright side of life

                              Kommentar

                              • ampe
                                • August 2007
                                • 1073

                                #75
                                Jaha, alla inkoppade och glada. Blev 6 mosaikgurami, lite växter, 5 red chrystalräkor och ett akvarium. Mycket nöjd med dagen!
                                Återfallsakvarist.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...