Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    Hallå Zoopet-Sydare!
    Kul att läsa alla positiva kommentarer om vår auktion! Det är skönt att höra att alla timmar av planering och förarbete - och det är många inför ett sådan här arrangemang - leder fram till något som uppskattas.

    Jag håller med om att namnskyltar, med både namn och nät-alias, är en bra idé inför nästa år. Det måste vi hjälpas åt att komma ihåg.

    Själv hade jag tappat rösten, och hade dessutom fullt upp med det datortekniska kring registreringen av godset och auktionsresultat, så jag fick inte utbytt så många ord med alla kända och okända akvarister. Men jag hoppas vi ses på nya MAF-arrangemang i framtiden!
    Det var mycket bra genomfört. Mitt enda klagomål är att den inte inträffar oftare, men jag förstår samtidigt att det är ett jättearrangemang.
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • starman_
      • March 2004
      • 791

      Visst inträffar auktioner ofta, det finns överallt i Sverige. I höstas var det i Göteborg som vi åkte till. missade du den?

      Kommentar

      • Mona
        • October 2002
        • 840

        Nä, jag hade koll på den men jag var inte tillräckligt bra på att gå då. När och var är nästa?
        Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av Mona
          När och var är nästa?
          I Bollmora den 7/3 http://www.zoopet.com/zoopet_kalender_visa.php?ID=285
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mona
            • October 2002
            • 840

            Tack Kjell
            Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

            Kommentar

            • Guest

              Ursprungligen postat av Mona
              Kul! Vilka fick du med dig hem?

              Jag fick rosa-randiga Bridgesii och rosa Posthorn
              Min sämre hälft som hängde med mig fick blå-posthorn och rosa-posthorn

              Synd man inte fick tid att snacka med er alla

              Tack o hej

              Kommentar

              • Mona
                • October 2002
                • 840

                Ursprungligen postat av aggehunk
                Jag fick rosa-randiga Bridgesii och rosa Posthorn
                Min sämre hälft som hängde med mig fick blå-posthorn och rosa-posthorn

                Synd man inte fick tid att snacka med er alla

                Tack o hej
                Hoppas att du fick olika kön på äpplena. Den helt korrekta benämningen på deras färg är Light Striped Purple(LSP) men de kallas ofta rosa för enkelhetens skull. De som kallas lila är Dark Striped Purple, den enda skillnaden är att de lila har mörk kropp skalfärgen är densamma. Dessa snäckornas pappa är ivory med ljus kropp och skal, så om de parar sig med varandra kommer du att få "rosa" och ivory.

                På auktionen sades det att de blå posthornen gick i speciellt vatten för att få den färgen, men det är inte så. Jag har bruna, ljusrosa och blå posthorn som går i olika burkar men i samma typ av vatten. De unga blå och bruna posthornen har ofta prickiga skal, men ju äldre de blir desto mer enfärgade blir de. Någon av dem som köpte de rosa posthornen kommer att få ungar snart, en av snäckorna hade någon av de andra lagt ägg på.
                Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Nästa träff kommer eventuellt ske hos en Herre med namnet Jan som bor i Bara.Jan är en hängiven akvarist som har fasnat för sjöciklider som han odlar i stor skala,datum kommer senare
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Guest

                    Ursprungligen postat av Mona
                    Hoppas att du fick olika kön på äpplena. Den helt korrekta benämningen på deras färg är Light Striped Purple(LSP) men de kallas ofta rosa för enkelhetens skull. De som kallas lila är Dark Striped Purple, den enda skillnaden är att de lila har mörk kropp skalfärgen är densamma. Dessa snäckornas pappa är ivory med ljus kropp och skal, så om de parar sig med varandra kommer du att få "rosa" och ivory.
                    Wow...har börjat intressera mig för dessa Bridgesii tycker dom är vackra...
                    Du vet inte var man kan få tag på böcker eller dylikt...Fast det är egentligen snäckor i allmänhet

                    tack för infon Mona

                    Kommentar

                    • Mona
                      • October 2002
                      • 840

                      Här finns mer information och ett forum http://applesnail.net/
                      Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                      Kommentar

                      • Guest

                        Ursprungligen postat av Mona
                        Här finns mer information och ett forum http://applesnail.net/

                        Jo, tack den har jag läst x antal gånger
                        Tänkte bara...om det fanns böcker om dom små liven

                        Kommentar

                        • Mona
                          • October 2002
                          • 840

                          Jag känner inte till några böcker, men jag fick mycket information från forumet (Discussions) på applesnail.
                          Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                          Kommentar

                          • Guest

                            se där... nu blev jag nyfiken

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Vilka var det jag fick Mona??dem var riktigt snygga.
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Mona
                                • October 2002
                                • 840

                                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                                Vilka var det jag fick Mona??dem var riktigt snygga.
                                Du fick "rosa" Pomacea Bridgesii
                                Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                                Kommentar

                                Arbetssätt...