Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    Ursprungligen postat av tummen
    Tack, det värmer! Men det brukar faktiskt oftast lösa sig med samåknig på nå´t sätt.....tåg är väl inte aktuellt för man vill ju stanna hela auktionen men inte så mycket längre heller, man vill ju hem med nyförvärven så fort som möjligt, så till när skulle man beställa returbiljetten?

    Nja, får jag ingen skjuts får jag trösta mig med att titta på när mina Corydoras sterbai leker, har i nuläget ett 15-tal yngel i olika storlekar och många fler romkorn som väntar på att kläckas, plockade ett 10-tal romkorn så sent som idag. "Jobbigt" liv jag har va?
    Har ingen koll på tågen till falkenberg men det borde väl gå en del dit även en söndag skulle jag tro..?
    Sen så e d ju klart, kladda runt med fisk i påsar till å från tåget e ju en annan grej..
    Hoppas det löser sig!

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      Ursprungligen postat av NIC
      Har ingen koll på tågen till falkenberg men det borde väl gå en del dit även en söndag skulle jag tro..?
      Sen så e d ju klart, kladda runt med fisk i påsar till å från tåget e ju en annan grej..
      Hoppas det löser sig!
      ...och dessutom inte veta när man skall åka hem heller...,nä samåka eller inte alls känns det som....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        Ursprungligen postat av tummen
        ...och dessutom inte veta när man skall åka hem heller...,nä samåka eller inte alls känns det som....
        Eftersom det är en söndag är det svårt att matcha tåg så tidigt på morgonen men om du fixar skjuts till Halmstad kan du ta tåget därifrån 09.04 så är du framme i Malmö 10.52

        Sen går där tåg hem 16.45, 17.08 och i värsta fall 19.08. De går enda upp till Falkenberg.

        Kom igen nu tummen!
        Få tummarna loss
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Då börjar det dra ihop sig tills imorgon,vi kommer samlas 09.30 lite innan kanske vi kommer lämna in varorna sen samlas vi inomhus efter det.För dem nya som inte har träffat oss ifrån Syd får hålla utsikt efter mig det går inte att missa vem jag är..Ha Ha 2 meter lång och krampig som en hulk skämt och sidor vi kommer sen att försöka samåka till Zoo-Giganten i Lomma direkt efter,där vi kommer att befinna oss en stund sen är det färd till Auktionen för att beskåda allt Gods som ska säljas.Kommer att skicka mitt Mobilnr:till dem som inte har det om det blir något Klydd så är det bara att ringa.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            2 meter lång och krampig som en hulk
            Mycket bra beskrivning
            Ses i morgon, men den "fulla" Hallandsbilen dimper nog ner lite senare
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Guest

              [quote=Patrik Steen;1264618]2 meter lång och krampig som en hulk quote]


              Wow då har du tränat sen sist

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                [quote=aggehunk;1264630]
                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                2 meter lång och krampig som en hulk quote]


                Wow då har du tränat sen sist
                Tränat vad sjutten är det
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Nu har det dykt upp ett problem och det är att Zoo-Giganten öppnar 11.00 Söndagar jag hade för mig att det var 10.00 men det är på Lördagar,jag ringde Kent som har hand om Akvarie avdelningen och frågade om vi kunde komma in där tidigare men det gick inte på grund av att dem städar m.m innan öppning.Så vad vi nu ska göra innan själva Auktionen har jag ingen aning om finns ställen som har öppet på Söndagar men när dem öppnar vet jag inte plus dem ligger en bit ifrån själva Auktionen.

                  I så fall skulle det vara gamla ZooZity när dem öppnar vet jag inte nån som vet???annars kan vi köra på det ta då med er småpengar till pakeringen utanför för det kostar konstigt nog pengar fast det är ett stort varuhus under Akvarieavdelningen...=)Låter detta som en bra ide eller ska vi bli kvar i Lokalerna tills Auktionen börjar vad tycker ni andra???
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • miluhe
                    • June 2006
                    • 2090

                    Zoozity öppnar kl 10 enligt deras hemsida.
                    Men jag o Schumi kan bara komma till auktionen, för vår son som ska passa valpen ska sova över hos kompis så jag vill inte köra upp honom ur sängen allt för tidigt.

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av miluhe
                      Zoozity öppnar kl 10 enligt deras hemsida.
                      Men jag o Schumi kan bara komma till auktionen, för vår son som ska passa valpen ska sova över hos kompis så jag vill inte köra upp honom ur sängen allt för tidigt.
                      Ok då vet vi det
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Zoopet-Syd tänker besöka Auktionen som MAF anordnar årligen,vi kommer att samlas utanför portarna då dem som har saker som ska säljas lämnar in det i god tid innan.Därefter åker vi gementsamt till ZooZity(Eventuellt)annars sitter vi och snackar lite och tittar på Auktionsgodset i lugn och ro tills själva försäljningen drar i gång
                        När:1 mars
                        Var:Södra Bulltofta Vägen 46 i Malmö(Kirseberg)ISS lokalerna
                        Tid:09.30-?
                        Mer om Auktionen kan man läsa på denna tråd och där är info om hur man går till väga för att föranmäla Varor


                        Anmälda
                        -----------------------------------------
                        Patrik Steen
                        Miluhe
                        Schumi
                        Guy Palm
                        drd
                        NIC
                        Nå Nirvana Nu
                        Big Sal
                        Starman
                        NE
                        Matnil
                        Kaj P
                        Kjelle Persson
                        Nina82+5
                        Ahlqvist
                        Bluesman
                        aneta
                        Hujedamig
                        aggehunk+1
                        Melissa84
                        lilleulv

                        27 Stycken anmälda än så länge så kom igen bara att anmäla sig till årets händelse i Malmö MAFs Storauktion.
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • tummen
                          • March 2005
                          • 5199

                          Ursprungligen postat av Nina82
                          Eftersom det är en söndag är det svårt att matcha tåg så tidigt på morgonen men om du fixar skjuts till Halmstad kan du ta tåget därifrån 09.04 så är du framme i Malmö 10.52

                          Sen går där tåg hem 16.45, 17.08 och i värsta fall 19.08. De går enda upp till Falkenberg.

                          Kom igen nu tummen!
                          Få tummarna loss
                          Ja det var just det där med att få skjuts till Halmstad, fast jag börjar överväga tågalternativet, har planerat in den här auktionen sedan jag missade förra årets auktion....

                          Om jag fixar så jag kommer med tåget som är i Malmö 10.52, kan någon i så fall förbarma sig och skjutsa mig till auktionslokalen och tillbaka till tågstationen när auktionen är över?
                          Thomas "tummen" Wallén

                          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            Ursprungligen postat av Patrik Steen
                            Nu har det dykt upp ett problem och det är att Zoo-Giganten öppnar 11.00 Söndagar jag hade för mig att det var 10.00 men det är på Lördagar,jag ringde Kent som har hand om Akvarie avdelningen och frågade om vi kunde komma in där tidigare men det gick inte på grund av att dem städar m.m innan öppning.Så vad vi nu ska göra innan själva Auktionen har jag ingen aning om finns ställen som har öppet på Söndagar men när dem öppnar vet jag inte plus dem ligger en bit ifrån själva Auktionen.

                            I så fall skulle det vara gamla ZooZity när dem öppnar vet jag inte nån som vet???annars kan vi köra på det ta då med er småpengar till pakeringen utanför för det kostar konstigt nog pengar fast det är ett stort varuhus under Akvarieavdelningen...=)Låter detta som en bra ide eller ska vi bli kvar i Lokalerna tills Auktionen börjar vad tycker ni andra???
                            Tja, zoozity elr så stannar vi å klämmer på gods..?

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • Tenkare
                              • May 2005
                              • 2519

                              Inte helt omöjligt jag kommer förbi med en polare imorgon, Vi ska ha en ölprovarkväll ikväll, så jag får se hur det känns imorgon. Blev lite sugen på nya räkor.
                              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                              Min zon Min Tenkare

                              Kommentar

                              • NIC
                                • January 2008
                                • 5121

                                Ursprungligen postat av Tenkare
                                Inte helt omöjligt jag kommer förbi med en polare imorgon, Vi ska ha en ölprovarkväll ikväll, så jag får se hur det känns imorgon. Blev lite sugen på nya räkor.
                                Säger detsamma, skål på dig män!

                                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                                Kommentar

                                Arbetssätt...