Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    Dumt påstående kanske, men ett antal träben, (reglar) 100x100 borde väl kunna hålla upp tyngden, kör man med beslag på varje fäste + stabiliseringsreglar så borde väl vridmomenten vara eliminerade..? Blir ju säkert billligare om inte annat, men visst hade det funkat att hålla up 1,5 ton med typ 8 träben..

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Tenkare
      • May 2005
      • 2519

      Ursprungligen postat av miluhe
      Har haft hemsidan i 2 dagar så den är låååångt ifrån färdig. Chimichangas är supergott

      Vet inte hur länge jag haft min men den är på paus nu. Orkar inte komma igång med den igen.
      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


      Min zon Min Tenkare

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Ny Träff
        Zoopet Syd tänker besöka Ciklidshopen i Tomelilla om man inte har varit där innan så är det ett riktigt roligt ställe att besöka.

        När:Lördagen Den 20 September
        Tid:Kl.13.00
        Var:Simrishamnsvägen 23 i Tomelilla

        Efter denna träff så sticker vi hem till mig för Lite Höstbadning i tunnan och lite Grillning senare på kvällen för dem som har lust och har tid,då är det bara att uppge det i anmälan om man är sugen på det.

        Man behöver inte vara Goldmedlem för att följa med Syd-Gänget på deras träffar räcker man är Akvarienörd och har glatt humör.
        Så det är bara att anmäla sig om man är sugen på att hänga på
        Här kan ni läsa mer om Stället vi ska besöka

        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=120634


        Anmälda
        ---------------------------------------------------------------------
        Patrik Steen
        Nå Nirvana Nu
        NIC
        Miluhe
        Schumi
        Monika
        Starman

        7 stycken anmälda än så länge
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          En liten påminnelse om Akvariets dag som är i Oktober men som man måste boka i September om man ska ha Supe senare på kvällen,det står mer om denna träffen här.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Då var man hos en Koi odlare igår som visade sig att bo nästan där man själv boddehttp://www.tsunamikoi.com/riktigt trevlig snubbe som hette Per jag köpte några Filteranordningar av han till Dammen här hemma som ska användas nästa Säsong,helt klart ett Syd besök kommer han att få uppleva, riktigt roligt att gå omkring och titta.

            Jag kom dit för att handla lite men fick mig en hel Föreläsning om Koi,dammar,filteranordningar och Värden på dess alla former som rör dammar när det började mörkna så fick jag dra mig tillbaka hem för det drog ut på tiden lite så trevlig var han och jätte roligt att träffa en som riktigt vet vad det handlar om att bedriva Koi verksamhet och om dammar...

            Det blev lite bilder på ett av hans växthus som han hade en damm på 20 Kubik som det gick Koi som var 70 cm riktigt fina...Och dyra skulle jag tro..jag kan tipsa om att gå in på hemsidan och titta lite själva
            Bifogade filer
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • NIC
              • January 2008
              • 5121

              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Då var man hos en Koi odlare igår som visade sig att bo nästan där man själv boddehttp://www.tsunamikoi.com/riktigt trevlig snubbe som hette Per jag köpte några Filteranordningar av han till Dammen här hemma som ska användas nästa Säsong,helt klart ett Syd besök kommer han att få uppleva, riktigt roligt att gå omkring och titta.

              Jag kom dit för att handla lite men fick mig en hel Föreläsning om Koi,dammar,filteranordningar och Värden på dess alla former som rör dammar när det började mörkna så fick jag dra mig tillbaka hem för det drog ut på tiden lite så trevlig var han och jätte roligt att träffa en som riktigt vet vad det handlar om att bedriva Koi verksamhet och om dammar...

              Det blev lite bilder på ett av hans växthus som han hade en damm på 20 Kubik som det gick Koi som var 70 cm riktigt fina...Och dyra skulle jag tro..jag kan tipsa om att gå in på hemsidan och titta lite själva
              Coolt Stene!
              Ser ur vara några riktiga bjässar han har!

              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Det funkade inte för mig att gå in på Hemsidan på Länken så jag testar på nytt.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • NIC
                  • January 2008
                  • 5121

                  Ursprungligen postat av Patrik Steen
                  Det funkade inte för mig att gå in på Hemsidan på Länken så jag testar på nytt.
                  http://www.tsunamikoi.com/
                  Nu funkar länken!

                  http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                  Kommentar

                  • Bluesman
                    • August 2008
                    • 177

                    Har man någon behållning av att besöka Ciklidshoppen i Tomelilla om man inte har just Ciklider som största intresse av akvariefiskar?
                    Finns det annan fisk där också?

                    / Göran

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av Bluesman
                      Har man någon behållning av att besöka Ciklidshoppen i Tomelilla om man inte har just Ciklider som största intresse av akvariefiskar?
                      Finns det annan fisk där också?

                      / Göran
                      Dem har givetvis andra Sällskapsfiskar också,men Ciklider är ett så stort urval av fiskar som heter så,vad är det för fiskar du är sugen på?Det roliga just med Ciklidshopen är att det är en affär med så många "udda" fiskar som man inte ser i vilken affär som helst
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Bluesman
                        • August 2008
                        • 177

                        Egentligen ingen speciell fisk som jag är mer sugen på att se. Men Discus är ju alltid kul att kolla på. Udda fiskar är ju alltid kul att titta på...men oftast svåra att ha ihopa med t.ex Diskus och vanlig fisk. Men som sagt...att kika på dem kan man ju alltid göra.
                        Men det verkar ju vara ett kul ställe, så jag får ju fundera lite på att ta mig dit.

                        / Göran

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Ursprungligen postat av Bluesman
                          Egentligen ingen speciell fisk som jag är mer sugen på att se. Men Discus är ju alltid kul att kolla på. Udda fiskar är ju alltid kul att titta på...men oftast svåra att ha ihopa med t.ex Diskus och vanlig fisk. Men som sagt...att kika på dem kan man ju alltid göra.
                          Men det verkar ju vara ett kul ställe, så jag får ju fundera lite på att ta mig dit.

                          / Göran
                          Diskus har han inte tyvärr vad jag kan minnas,det är bara att ta dig en fuderare och hänga på den 20 September som sagt en riktig rolig affär att titta på
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Bluesman
                            • August 2008
                            • 177

                            Ok.
                            Jag hojtar till om det är så att jag hakar på den 20:e.

                            / Göran

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Ursprungligen postat av Bluesman
                              Ok.
                              Jag hojtar till om det är så att jag hakar på den 20:e.

                              / Göran
                              Mycket trevligt i så fall då får du dra med dig dem andra också där ifrånNi ska väl ha nåt nu också snart har jag för mig??
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Bluesman
                                • August 2008
                                • 177

                                Jo NVSA skall ju ha möte på Söndag...så jag skall kolla då om någon är sugen på att haka på.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...