Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Det verkar väl vettigt Daniel som du har skrivit men nu härnäst är det en fest och där ska tass många bilder på den och dem behöver inte sammanfattas...Ha Ha
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      Ingen som vet var EvaPeva på Zoopet har tagit vägen ingen som har hört ifrån henne??
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Nå_Nirvana_Nu
        • June 2007
        • 702

        nä, har själv just undrat det samma, spårlöst försvunnen har pm at henne för nån vecka sen men inget svar...

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
          nä, har själv just undrat det samma, spårlöst försvunnen har pm at henne för nån vecka sen men inget svar...
          Hon dök inte upp i heller på Åleds i Lördags som hon skulle.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Nå_Nirvana_Nu
            • June 2007
            • 702

            börjar kännas lite obehagligt detta.....

            ingen som har numret till henne?

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
              börjar kännas lite obehagligt detta.....

              ingen som har numret till henne?
              Jag har ett mobilnr..ska testa att ringa imorgon
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
                Hallå

                låter som ni som kom iväg har haft en riktigt trevlig resa med mycket att se på. Verkligen kul att se på foton. Borde väl själv fotografera när man besöker ställen så att man är med och bidrar till de "utflyktsreportagen".

                Apropå reportage eller iaf sammanfattningar. Skulle det inte vara kul att om vi vid kommande utflykter sammanställer lite fakta om de ställen vi besöker dels för att själv minnas men också för de Zoopetare som inte kunde delta på den resan. Det kunde sett ut på lite olika vis beroende på vilken resa det var men om vi till exempel tar den utflykten jag var med på hos två odlare i malmö så kunde man gjort så här:

                Innan utflykten, i anmälningstråden, så kan man också utse se sig själv till "sammanfattare" dvs. den personen som samlar på sig lite fakta från stället ex. visitkort med besöksadress, öppettider. Kolla upp vad som finns till försäljning både av fiskar räkor m.m. samt akvarietillbehör eller annat.

                Foton som tas kan ju också, förutom att den som tagit fotot själv sätter in den här på Zoopet syd, skickas till den som är ansvarig "sammanfattare" så att det vid sammankomster som exempelvis "Vår/ sommarfesten" kan användas för att tillsammans tänka tillbaka och samtala om de olika strapatserna. Det blir ju också intressant för dem som inte kunde delta när det begav sig.

                Så här kunde det sett ut från vårt besök hos två odlare i malmö om man skulle sammanfattat vid något tillfälle då vi är samlade:

                Vi besökte två odlare i malmö (namn på odlarna, samt besöksadresser och telenummer och "öppettider").

                Hos (namn) fick vi se (rabblande av arter) annat som finns till försäljning är ( rabblande av annat som finns till försäljning). Eventuellt också en prislista på det som finns till försäljning. ( Allt behöver inte skrivas på internet utan man kan ju också ha allt samlat själv i en plastficka för att kunna visa upp för andra vid tillfälle, men det mest viktiga kan skrivas i zoopet-syd tråden)

                Sånt som uppfattas av sammanfattaren som intressant som man fått berättat för sig kan ju också antecknas när man väl är hemma.

                ( som exempel kan jag ju säga att hos corydorasodlaren berättades det att när han skulle köpa en viss typ av pansarmal som utsöndrar ett gift vid stress
                så gjorde säljaren en något drastisk men eventuellt välbehövlig handling. Efter att ha fiskat upp pansarmalen och satt den i plastpåse tog han upp plastpåsen och sen satte han igång att skaka påsen som om själve f_n hade flugit i antingen honom eller påsen. Efter denna procedur så lades malen i en annan påse med friskt akvarievatten och problemet med gift från stressad fisk var eliminerat).

                Eftersom jag inte antecknat detta direkt efter hemkomst utan bara har svaga minnen av att det nog var så, så måste jag reservera mig för att jag har nästintill helt fel i just denna återberättelse men om man skulle ha haft en tanke på det jag skrivit om sammanfattare här ovan så skulle man nog lagt det (och mycket annat) bättre på minnet för att sedan kunna göra återblickar som kan vara intressanta hjälpsamma men också roande för oss alla.

                Det behöver inte vara så avancerat eller stort man väljer själv hur man som sammanfattare vill göra av det, bara man har vissa grundläggande fakta så som tele-nummer adress namn och utbud och åtar sig att samla foto om någon vill skicka till honom/ henne.


                Detta är bara ett utkast till ide´n om att vi ska kunna göra något litet extra av det som händer i när sydarna har något på gång.

                Till sist vill jag bara tillägga att detta inlägg inte är renskrivet och korrigerat för bästa förståelse, läs lite mellan raderna och tänk att det alternativ som du tycker verkar vara troligast / smartast om något verkar galet eller oklart , det är på det sättet jag menade....ok...

                / NNN
                Tyckte mig nog förstå hela radängan och tycker att det är en jättebra ide!
                Ser fram emot den 31:e!
                ps. Jag har beställt fint väder..

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  Ursprungligen postat av Tenkare
                  Pizzabullar får du nog utveckla, lät intressant.
                  Som vanliga bullar (osötad deg) fast utan vanlig fyllning, ta tomatpuré, riven ost och skinka + pizzakryddor istället.
                  Mycket bra som utflyktsmat för dig själv eller barnen.....eller som mellanmål efter en ansträngande "självuppoffrande" akvarieutflykt....
                  Senast redigerad av tummen; 19 May 2008, 11:00.
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    Ursprungligen postat av Tenkare
                    Har dom delat av rockorna igen??
                    Ja hanen är visst lite väl hårdhänt annars.....i källaren hade de 4 yngel från de senaste 2 åren..... Yngel är LITE missvisande, de var kanske 15-20 cm tvärsöver kroppen, utan svansen alltså.
                    Senast redigerad av tummen; 19 May 2008, 10:58.
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      Ursprungligen postat av Patrik Steen
                      Lite bilder på Åled inte så många men hur byggnaden såg ut i alla fall och på RockorEftersom det är foto förbud så blir det bara detta
                      Att det skall vara fotoförbud brydde sig inte Guy om, jag tror han smattrade på rätt så bra där också....Eller har jag fel?
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Ursprungligen postat av tummen
                        Att det skall vara fotoförbud brydde sig inte Guy om, jag tror han smattrade på rätt så bra där också....Eller har jag fel?
                        Du har så rätt men det var väl blixten som var störande,jag fick också ta till eget bruk men jag sparade batterierna till senare
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Nå_Nirvana_Nu
                          • June 2007
                          • 702

                          Hört nåt från EvaPeva?

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            Ursprungligen postat av tummen
                            Att det skall vara fotoförbud brydde sig inte Guy om, jag tror han smattrade på rätt så bra där också....Eller har jag fel?
                            Vi brukar att få fotografera hos Åled men alltid utan blixt.
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Tenkare
                              • May 2005
                              • 2519

                              Ursprungligen postat av tummen
                              Som vanliga bullar (osötad deg) fast utan vanlig fyllning, ta tomatpuré, riven ost och skinka + pizzakryddor istället.
                              Mycket bra som utflyktsmat för dig själv eller barnen.....eller som mellanmål efter en ansträngande "självuppoffrande" akvarieutflykt....
                              Skall provas, låter rätt ok faktiskt.

                              Ursprungligen postat av tummen
                              Ja hanen är visst lite väl hårdhänt annars.....i källaren hade de 4 yngel från de senaste 2 åren..... Yngel är LITE missvisande, de var kanske 15-20 cm tvärsöver kroppen, utan svansen alltså.
                              Då kanske det är dags för fler yngel då?
                              Vet att hanen var ganska hårdhänt förra gången.
                              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                              Min zon Min Tenkare

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
                                Hört nåt från EvaPeva?
                                Ringt ett par gånger idag men det är ingen som har svarat.Ska testa ringa nu igen
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...