Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Jag väntar ett PM ifrån drd om hur många exakt som han kan ta imot och då om barnen är inräknande då kanske vi har plats för några till.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      Hehe det blir trångt i DRDs fiskrum. Vi var fyra därinne under MAFs hempristävlan och det var nästan så man inte kunde röra sig... Du får kanske ta och lyfta ut din fåtölj Mattias. Eller ännu hellre övertyga din sambo om att du borde ha ditt fina 720 i vardagsrummet

      Hos Corydorasodlaren Kristian finns det i alla fall lite mer plats. Ni som var på auktionen för drygt en vecka sedan hade chansen att bjuda på några av hans rariteter, bland annat världsförstagångsodlade Corydorasarter. Så de som är intresserade av sådan fisk får absolut inte missa detta tillfälle.
      Senast redigerad av daniel_i_malmö; 19 March 2008, 20:42.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        Såja nu e man hemkommen från MIF´s första segermatch i kvalserien och vilken seger det blev !

        3-0 på stackars leksingarna som såg allmänt bortkomna ut

        Nu åter till ämnet, skulle nog gå att klämma in säg 12 pers hos mig men sen är det stop, i mitt lilla fiskrum får vi då trängas i omgångar som daniel skriver.

        Hade ett gäng från zoopet väst här förra året och då var det tight med 10 pers

        Får se hur stort intresset är om det går att trängas lite mer.
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • walle77
          • March 2005
          • 121

          Tjenare. Är det ingen som kan hjälpa mej att berätta vad det är för pansarmal jag har. Ligger en bild i arkivet.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Ursprungligen postat av drd
            Såja nu e man hemkommen från MIF´s första segermatch i kvalserien och vilken seger det blev !

            3-0 på stackars leksingarna som såg allmänt bortkomna ut

            Nu åter till ämnet, skulle nog gå att klämma in säg 12 pers hos mig men sen är det stop, i mitt lilla fiskrum får vi då trängas i omgångar som daniel skriver.

            Hade ett gäng från zoopet väst här förra året och då var det tight med 10 pers

            Får se hur stort intresset är om det går att trängas lite mer.
            Härligt med en vinstnu får dem inte börja darra
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av walle77
              Tjenare. Är det ingen som kan hjälpa mej att berätta vad det är för pansarmal jag har. Ligger en bild i arkivet.
              Lite för dålig bild för att kunna avgöra det.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • EvaPeva
                • May 2007
                • 765

                Jo, men än har jag inte lyckats locka med nån annan än gubben. Ungarna får ju hänga med vare sig dom vill eller ej haha...

                Kommentar

                • EvaPeva
                  • May 2007
                  • 765

                  Lite info om odlingen som vi ska besöka den 13/4 i Malmö.

                  Kristian e som sagts ovan MAF-medlem & hade med sig flera olika arter till auktionen. Så ni som var där vet lite om vilka arter han odlar.
                  Just när vi kommer har han bla sp neon red stripe, sp neon green stripe, sterbai, panda & flera andra till försäljning.
                  I räkväg fanns det körsbär, Red Crystal & Rianbow till försäljning.
                  Det fanns Red Neck Scalare samt en del andra ciklider.

                  Sen har han även flera andra sorter men som just nu inte är tillräckligt stora till försäljning, bla Venezuela sp Black.

                  Ska bli med mkt nöje som iaf jag besöker odlingen!

                  Mvh Eva

                  Kommentar

                  • walle77
                    • March 2005
                    • 121

                    Okej får väl köpa andra och som är lättare att komma ihåg namet på.

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Zoopet Syd tänker besöka en Corydoras Odlare i Malmö närmare bestämt
                      på Nobelvägen Nr.147
                      Tid:11.00
                      När:Söndagen den 13 April
                      Vi kommer även att få chansen att köpa Pansarmalar,Räkor,Ciklider och Malar
                      till reducerade priser,så missa inte tillfället att följa med.

                      Sen när detta är klart så är det inte slut
                      Då kör vi till drd i Löddeköpinge.
                      Vad får vi se ju en massa snygga akvarium och fiskar
                      När:Söndagen den 13 April
                      Tid:14.00
                      Adress får ni på PM när det närmar sig
                      Man behöver inte vara Goldis för att hänga på räcker man är medlem
                      eller är en bekant till en.Så missa inte chansen att hänga på ett jätte trevligt sällskap
                      Fixar sig alltid med samåkning om det är nån som har problem med det.

                      Anmälda
                      --------------------------------------------------------------------------
                      stene
                      starman
                      miluhe+make
                      EvaPeva+3
                      NE+1

                      10 st anmälda.... MAX 12 st personer på denna träff OBS!!!detta gäller bara hos drd det går även att anmäla sig vidare på odlingen i Malmö där vi kan köpa till reducerade priser så som Pansarnlar,Räkor och Malar.
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • drd
                        • March 2004
                        • 5586

                        Observera att fotoförbud råder hos mig för att ingen ska få klämma till med några snygga fototävlingskort här inte








                        Just kidding
                        ________________________________________________

                        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Ursprungligen postat av drd
                          Observera att fotoförbud råder hos mig för att ingen ska få klämma till med några snygga fototävlingskort här inte








                          Just kidding
                          Det var ju synd jag som slår dig med hästlängder med min Kamera
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av drd
                            Observera att fotoförbud råder hos mig för att ingen ska få klämma till med några snygga fototävlingskort här inte
                            Äh, det är ju ofarligt, du blir ju bara diskad ändå!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Var blir ovädret av dem hotar med både snöstorm och blåst men än så länge ser det bra ut,eldar i tunnan så man kan bada i natt utomhus det är nog ett par timmar tills jag får rätt temp 43 grader.
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Har du ordnat med lite tilltugg så kommer vi med!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...