akvarieutställningen malmö?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    #76
    Ursprungligen postat av Intercepter
    tycker själv att skepp o sånt inte hör hemma i karen men smaken e som baken
    Just det akvariet var designat och utställt av en av föreningens mycket unga juniorer. Om de vill ha skepp och dykare i akvariet finns det ingen anledning att 'rätta' dem. Bättre då att de utvecklar sitt intresse i sin egen takt och riktning utan tråkiga pekpinnar från vuxna. Fiskarna tar garanterat inte någon skada av skeppet.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #77
      Ursprungligen postat av Intercepter
      kul o höra för alla som jag pratat med där idag hade nästan också röstat på 63an ink. mig o sambo
      Själv tyckte jag Magnus Pettersons sju akvarier var de snyggaste på utställningen. Det var de med snygga hemma gjorda bakgrunder. Allra bäst gillade jag de tre små kuberna. Hans biotopakvarium med bla skalarer och Corydoras sterbai var inte heller dumt.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • Micke
        • January 2002
        • 1718

        #78
        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
        Själv tyckte jag Magnus Pettersons sju akvarier var de snyggaste på utställningen.
        Håller med, dom var kanonsnygga. Jag gillade det lilla strömvattenkaret med snyggt fladdrande ljus, enkelt och mycket smakfullt.
        Mvh Michael Persson

        www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #79
          Ursprungligen postat av solbacka
          Finns det någon gräns för hur hög salthalt de tål? De hade sagt att molly lever vanligtvis i bräckt vatten därför är de bra på att testa salthalten??? Dog de efter 2 veckor var den för hög??? Molly var billig fisk ca 15kr så de kunde användas till detta.
          Ni måste ha missuppfattat vad som sas. Salthalten mäter man lätt på några sekunder med en billig saltmätare så det finns ingen som helst anledning till att använda molly som ett experiment för detta.
          Sannolikt handlar det om att man har låtit några molly gå in akvariet för att få igång en bakteriekultur eftersom de är tåligare mot nitrit (som ofta kommer i nystartade akvarium) än vad saltvattensfiskarna är.

          tycker själv att skepp o sånt inte hör hemma i karen men smaken e som baken
          Instämmer helt i det daniel i malmö skriver
          Just det akvariet var designat och utställt av en av föreningens mycket unga juniorer. Om de vill ha skepp och dykare i akvariet finns det ingen anledning att 'rätta' dem. Bättre då att de utvecklar sitt intresse i sin egen takt och riktning utan tråkiga pekpinnar från vuxna. Fiskarna tar garanterat inte någon skada av skeppet

          Vilka akvarier som var snyggast att säga är svårt att säga för det fanns ju så många snygga - jag lämnade inte heller in någon röst
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #80
            Är långt ifrån pigg idag, oerhört seg. Fick släpat med mig betydligt mer hem än vad man hade mer sig ner. Dock var det inte jag utan sonen som köpte 9 små killi o betta kar. Fisk handlade han med flera killis o bettor bl.a det munruvande betta paret. Har dock varit en bra helg o alla man talade med verkade nöjda. Ända missen var att en av mina L 333:or gav upp.
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #81
              Ursprungligen postat av kaj.p
              Ända missen var att en av mina L 333:or gav upp.

              Kan meddela att den andre mår kanonfint än iaf
              om det kan vara nån tröst

              Även cikliderna som åkte hem till mig kastade sig över både flingor och fryst artemia efter nån timme i nya hemmet
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #82
                Jag har nu skrivit en "artikel" om utställningen och lagt in på Zoopet http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=408
                Det finns dessutom en del foton att kolla på i Zoopets stora fotoarkiv
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • solbacka
                  • January 2004
                  • 3952

                  #83
                  Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                  Just det akvariet var designat och utställt av en av föreningens mycket unga juniorer. Om de vill ha skepp och dykare i akvariet finns det ingen anledning att 'rätta' dem. Bättre då att de utvecklar sitt intresse i sin egen takt och riktning utan tråkiga pekpinnar från vuxna. Fiskarna tar garanterat inte någon skada av skeppet.
                  Min son gillade det helt klart, särskilt också ålen som simmade runt där...sedan var ju lilla nemo karet också poppis (så klart)
                  350l Diskus 275l SA växt
                  100l tanganynika
                  Min dagbok Mina bilder
                  Min alldeles egna zoon

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    #84
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Jag har nu skrivit en "artikel" om utställningen och lagt in på Zoopet http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=408
                    Det finns dessutom en del foton att kolla på i Zoopets stora fotoarkiv
                    Såg att det stod 70 års jubileum i artiklen skall va 80 år. Iofs säkert många som blivit glada om man sett dem som 10 år yngre.
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #85
                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Såg att det stod 70 års jubileum i artiklen skall va 80 år. Iofs säkert många som blivit glada om man sett dem som 10 år yngre.
                      Tack för påpekandet
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...