akvarieutställningen malmö?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #46
    Ja det är i morgon man ska dit,och det blir alla i familjen som ska med i alla fall så det blir ju trångt och sen ska svägerskan dit med sin unge,tänkte för ett ögonblick att man kunde gå där i lugn och ro men det sket sig fulständigt tydligen..
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #47
      min yngsta ska också med . Men min man får ta hand om honom så man får titta i lugn och ro...han hörde att vi skulle innom burlövs center på väg hem, suck. Där finns ju BR
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #48
        Ursprungligen postat av solbacka
        min yngsta ska också med . Men min man får ta hand om honom så man får titta i lugn och ro...han hörde att vi skulle innom burlövs center på väg hem, suck. Där finns ju BR
        Det blir väl roligt att gå på BR allas föreldrars dröm
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #49
          Det finns ju en akvarieaffär också på burlöv nu har jag hört.
          Mamma i akvarieaffären
          Pappa på kjell & company
          Sonen på BR
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #50
            Ursprungligen postat av solbacka
            Det finns ju en akvarieaffär också på burlöv nu har jag hört.
            Mamma i akvarieaffären
            Pappa på kjell & company
            Sonen på BR
            Precis som det ska vara
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Sintei
              • May 2006
              • 501

              #51
              Det fanns 1 akvarium som jag tyckte var snyggt. Nummer 63. Det stod längst in i salen från där man kommer in. Hade ett stort "djup" och en fin nivåskillnad på vänster sida samt fint nyttjande av växter. Men resten av akvarierna tyckte jag inte var så speciella faktiskt (undantaget grottfiskarna). Kanske jag som hade för höga förväntningar innan jag gick dit. Eller så är det min personliga smak som satte krokben för mig. Vad tycket ni andra? Måste säga jag såg en hel del av er (som har bild som avatar här på zpet). Kan man missa Kjell? Han stod ivägen för mig ett antal gånger med sin kamera..
              www.akvascape.se - design i vattenvärlden

              Kommentar

              • Intercepter
                • January 2006
                • 962

                #52
                Nu ligger det bilder på min hemsida från Mafs utställning kika in o kolla

                Kommentar

                • kanotisten
                  • May 2006
                  • 218

                  #53
                  jag röstade på 63, men jag tyckte att det avlånga låga akvariet till vänster var rätt fräckt också.

                  Sen var det väl bara en liten detalj jag störde mig på., och det var amazonasbakgrunden i malawi karet

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #54
                    Ursprungligen postat av Sintei
                    Men resten av akvarierna tyckte jag inte var så speciella faktiskt (undantaget grottfiskarna). Kanske jag som hade för höga förväntningar innan jag gick dit. Eller så är det min personliga smak som satte krokben för mig. Vad tycket ni andra? Måste säga jag såg en hel del av er (som har bild som avatar här på zpet). Kan man missa Kjell? Han stod ivägen för mig ett antal gånger med sin kamera..
                    Jag måste säga att jag tycket att det fanns många riktigt snygga akvarier - kanske pga av att jag har en rätt bred smak så hittade jag oerhört mycket att titta på - jag hade gärna stannat där dubbelt så länge som jag var där (ca 3 timmar). Du måste ha missat en massa snygga akvarier sintei pga att jag stod ivägen

                    Kort och gott - har ni ännu inte besökt utställningen se till att bege er dit imorgon - sista dagen.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • solbacka
                      • January 2004
                      • 3952

                      #55
                      Ursprungligen postat av Sintei
                      Det fanns 1 akvarium som jag tyckte var snyggt. Nummer 63. Det stod längst in i salen från där man kommer in. Hade ett stort "djup" och en fin nivåskillnad på vänster sida samt fint nyttjande av växter. Men resten av akvarierna tyckte jag inte var så speciella faktiskt (undantaget grottfiskarna). Kanske jag som hade för höga förväntningar innan jag gick dit. Eller så är det min personliga smak som satte krokben för mig. Vad tycket ni andra? Måste säga jag såg en hel del av er (som har bild som avatar här på zpet). Kan man missa Kjell? Han stod ivägen för mig ett antal gånger med sin kamera..
                      Det akvariet var helt klart en av de bästa, gillade även skalarerna med pinnar och löv. Det långa med kardinalfiskar var också kul men glaset skulle inte varit skarvat. Jag saknade alla fina växtakvarier! Skulle vilja ha fler sådanna. Diskusarna höll på att spöa skiten ur varandra, undrar om de hade varit tillsammans innan? Kanske ny miljö blev stressande för de stackars små liven. Annars var jag helnöjd, många olika akvarier att titta på.
                      En sak tycker jag var tråkigt som min man hörde att en berättade att de testade om de hade rätt salthalt i sitt saltvattenakvarie med en black molly, levde den i två veckor var salthalten bra??? Jag hoppas att min man hörde fel
                      350l Diskus 275l SA växt
                      100l tanganynika
                      Min dagbok Mina bilder
                      Min alldeles egna zoon

                      Kommentar

                      • solbacka
                        • January 2004
                        • 3952

                        #56
                        Jag gillade även alla djupa akvarier....kanske ska man ställa akvarierna med kortsidan fram? Sedan upptäckte jag att bakgrunden är viktig för utseendet Jag har ingen alls på mina 100l och 275l...och 350 har juwels neutrala svarta barkbakgrund
                        350l Diskus 275l SA växt
                        100l tanganynika
                        Min dagbok Mina bilder
                        Min alldeles egna zoon

                        Kommentar

                        • Intercepter
                          • January 2006
                          • 962

                          #57
                          missade ju kjell ,hade gått precis när jag kom hem hehe

                          Kommentar

                          • solbacka
                            • January 2004
                            • 3952

                            #58
                            Min son tyckte det akvariet med skeppet var finast, med blå bubbellampa. Alltid tjat om kistor, skepp, dödskallar och annat när vi är i akvarieaffärer .
                            350l Diskus 275l SA växt
                            100l tanganynika
                            Min dagbok Mina bilder
                            Min alldeles egna zoon

                            Kommentar

                            • Lenmar
                              • February 2004
                              • 6154

                              #59
                              Ursprungligen postat av solbacka
                              Min son tyckte det akvariet med skeppet var finast, med blå bubbellampa. Alltid tjat om kistor, skepp, dödskallar och annat när vi är i akvarieaffärer .
                              Min fyraåring höll med!! Hon skulle hem och berätta för pappa!!
                              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #60
                                Ursprungligen postat av solbacka
                                En sak tycker jag var tråkigt som min man hörde att en berättade att de testade om de hade rätt salthalt i sitt saltvattenakvarie med en black molly, levde den i två veckor var salthalten bra??? Jag hoppas att min man hörde fel
                                Molly tål både hög och låg salthalt så det var knappast det som de testade
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...