Hej "Stockholmare"!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Babbett
    • October 2003
    • 337

    Ursprungligen postat av Mogwai
    Grottan finns att se på någon av akvarienätbutikernas sidor , exempelvis.



    Korkbitarna köpte jag för att göra en egen bakgrund till mitt 500 liters men det vart inte som jag tänkt mig, så det finns både ganska så stora bitar ca 3 st samt lite mindre. En del av korken har jag som grottor i karet, så vart det att köpa en färdig bakgrund istället.

    Kolstensbitarna är 3 st knytnävsstora ( normal manshandstorlek ?? ) samt en liten.
    Hur mycket ska du ha för din grotta?
    Mvh. Ann E.

    http://www.freewebs.com/babbett/index.htm

    Kommentar

    • Mogwai
      • November 2002
      • 3021

      Jag vill inte ha nånting för grottan, eller korken eller kolstenen.
      Bättre att den kan komma till användning och göra andra fiskar glada än att hamna i en soptunna pga av platsbrist hemma.

      Kommentar

      • Babbett
        • October 2003
        • 337

        Ursprungligen postat av Mogwai
        Jag vill inte ha nånting för grottan, eller korken eller kolstenen.
        Bättre att den kan komma till användning och göra andra fiskar glada än att hamna i en soptunna pga av platsbrist hemma.
        Ok..då är jag intresserad av grottan ;-)
        Mvh. Ann E.

        http://www.freewebs.com/babbett/index.htm

        Kommentar

        • Mogwai
          • November 2002
          • 3021

          Jag tar med den på onsdag då.

          Mamma Mia: Var du intresserad av barken och kolstenen ??

          Kommentar

          • mckvinnan
            • December 2004
            • 760

            Fler som kommer?

            Undrar om det är fler än de hittills anmälda som vill/kan dyka upp? Alla är välkomna!

            Vi ses imorgon!
            Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

            Kommentar

            • Babbett
              • October 2003
              • 337

              Ursprungligen postat av mckvinnan
              Undrar om det är fler än de hittills anmälda som vill/kan dyka upp? Alla är välkomna!

              Vi ses imorgon!
              Jag försöker lura med en kompis, han har nåt nick här på zoopet fast är inte så aktiv. Vi får se om han törs ;-)
              Mvh. Ann E.

              http://www.freewebs.com/babbett/index.htm

              Kommentar

              • mckvinnan
                • December 2004
                • 760

                Vi får hoppas - the more the merrier!
                Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                Kommentar

                • Mogwai
                  • November 2002
                  • 3021

                  Då ingen annan anmält någe så tar jag bara mé mig grottan. Nu ska jag skutta i badet....*plums*

                  Kommentar

                  • Mamma Mia
                    • December 2004
                    • 2504

                    Jag hinner nog inte gå ut, men om du vill bli av med grejerna så kan jag möta dig, Mogwai, och hämta dem på Slussen! Ring mig 0707 136900
                    Always look at the bright side of life

                    Kommentar

                    • Babbett
                      • October 2003
                      • 337

                      Hallå, vakna nu 08´or!!!

                      Imorgon ska vi träffas och ha trevligt!
                      Haka på nu ni som inte hajjat det än!!!*hoppar och vinkar*
                      Mvh. Ann E.

                      http://www.freewebs.com/babbett/index.htm

                      Kommentar

                      • mckvinnan
                        • December 2004
                        • 760

                        Nån som ska rensa växter?

                        Något sent påkommet - jag vet - men jag undrar om någon som kommer ikväll behöver rensa ut växter hemma i karen? Mitt ciklidpar har gått bärsärkagång och jag saknar växter och tar gärna emot allt möjligt.
                        Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                        Kommentar

                        • Mamma Mia
                          • December 2004
                          • 2504

                          Jag har en hel balja med utrensade växter, mest hygrophilia och flytväxter. Ska jag ta med dem och möta dig samtidigt med Mogwai och hennes stenar/barkbitar? Min mobil står i meddelandet till Mogwai. Den är avstängd på f m (kurs) men jag sätter på den till lunch!
                          Always look at the bright side of life

                          Kommentar

                          • mckvinnan
                            • December 2004
                            • 760

                            Låter ju kanon. Flytväxter behöver jag inte så mycket av - kan bara ha dem i mitt 28 liters på jobbet. Karen hemma är för strömma för att de ska trivas. Men är som sagt intresserad av allt så det låter ju kanon. Jag är vid Slussen 19:00 så vi ses då! Kanoners! *bugar och bockar tacksamt*
                            Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                            Kommentar

                            • Mogwai
                              • November 2002
                              • 3021

                              Hej hej och tack för igår !!
                              Det var kanontrevligt, synd bara att jag började tidigt idag, för det kändes som om vi hade kunnat fortsätta att blurra ett bra tag till ju.
                              Hoppas att grottan blir bra för ditt akvarium Babette och att dina fiskar trivs med den.
                              Vi får väl se till att försöka att träffas nån gång innan jul också ??

                              Kommentar

                              • mckvinnan
                                • December 2004
                                • 760

                                Tack själv vännen och ni andra som var där! Vi blev lite färre än beräknat men jag, Mogwai, Tangoman, Babbett och en vän till henne även han zoopetare blev vi iaf.

                                Jättekul att vi fick lite nytillskott igår - det var jättetrevligt att träffa dig Babbett och din vän (vad är hans nick?!?! - det får han sjutton ta reda på så man säga hej till honom här och så får han se till att vara inne lite mer så han inte missar någon träff ).

                                Vi får komma med ett förslag i början/mitten av december tycker jag. Återkommer om någon/några veckor med förslag, påminn mig gärna om ni tycker det går för lång tid.
                                Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...