Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marcuspajp
    • July 2004
    • 448

    Nu har jag laddat upp mina bilder. Jag körde hela resan med fish-eye objektiv med tanke på temat och så

    Salt är ballt

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Var det störar ni fick klappa där bland rockorna?
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Mattias Andersson
        • March 2003
        • 826

        Ursprungligen postat av Sonja
        Var det störar ni fick klappa där bland rockorna?
        Japp...

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          Hejsan alla zooetare och framför allt ni som önskade att ni var med!!

          Det här var resan med stort R!!! Vi har haft två helt fantastiska dagar som jag berättar mer om i min dagbok lite senare under kvällen när barna lagt sig!! Men ni som inte hade chansen.... Ni missade en kanon resa med ett in-i-detalj-perfekt schema!! Kjell, all heder åt dig!!! Lite små malörer inträffade väl men de har bara gjort resan mer minnesvärd och (för en del) dyrare. Hoppas ni löser det med bilarna, cobra och muppins och vad tråkigt att höra att det var ett så stort fel Kjell!! Jag skickar upp lite miniatyrer här och skriver mer i dagboken sen då...

          Lite bilder måste jag bara förklara....
          1. Bilden med sjöjungfrun på, från Randers regnskog. Där fick jag lite knip i hjärtat och saknade Marie_J och Maria Sjöjungfru. Bilden är till er!
          2. Bilden på sköldpaddan, den är till morellen för jag fick knip i hjärtat när jag såg den också, sen såg jag framför mig hur du morellen skulle stått med kameran i högsta hugg!! Kanske inte direkt för att ta kort på sköldpaddan men den fick mig att tänka på dig och hur mycket du skulle uppskattat resan.
          3. Bilden på den "vackra" krotonen. Känner du att den är till dig Sonja? När jag såg den så önskade jag att du hade varit med för då hade jag puffat dig i sidan och fnissat sagt att "Kolla, där har vi ett riktigt kanonexemplar". Hmm, ja du vet ju hur jag tänkte där tror jag.
          Resten av bilderna är bara sådär lite allmänt småkäcka och av halvtaskig kvalitet. Hmmm... bilden på muppins är den sista för kvällen.... efter den fria öl och vinbufféen. Är det du som har svårt för att stå still eller kan det var handen som är ostadig???? I vilket fall som helst så är muppins handväska/åhlenspåse värd att vara med!

          Ni som var med... se och minns! Visst var det en supertripp??
          Bifogade filer
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Neptun
            • March 2004
            • 719

            Ursprungligen postat av Sonja
            Var det störar ni fick klappa där bland rockorna?
            Stämmer bra det.
            I samma bytta fanns även ett par plattfiskar samt en konstig firre som hade ben som en krabba under huvudet.
            "Failure does not require planning"

            Kommentar

            • cobra
              • December 2004
              • 1743

              Tack till researrangören och alla reskamraterna på Danmarks resan som blev en blandning av söt å salt...
              Fotosidan.se

              Kommentar

              • destination
                • April 2004
                • 110

                Jätte snygga bilder ni tagit! Jag har lagt upp bilderna som jag tog (eller iallafall försökte ta) dom finns att beskåda på min hemsida, ca 250 bilder blev det. Många bilder blev lite dåliga.



                Alla bilderna ligger inte i ordningsföljd för jag var tvungen att "rotera" på en del bilder och då blev det lite Oordning. Ett tips om man skall göra om massor bilder till mindre storlek (webbanpassat) Använd Automatiserings funktionen i Photoshop! Väldigt smidigt. Bara att luta sig tillbaka så gör Photoshop jobbet åt dig + webbsidan.

                //Micke


                Växtakvarist

                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  Krotong!

                  Ursprungligen postat av Lenmar
                  Hejsan alla zooetare och framför allt ni som önskade att ni var med!!
                  Lite bilder måste jag bara förklara....

                  3. Bilden på den "vackra" krotonen. Känner du att den är till dig Sonja? När jag såg den så önskade jag att du hade varit med för då hade jag puffat dig i sidan och fnissat sagt att "Kolla, där har vi ett riktigt kanonexemplar". Hmm, ja du vet ju hur jag tänkte där tror jag.
                  Jodå, jag vet precis hur du tänkte där med krotongen, snygg planta, inte så långa "tomma" pinnar där inte .
                  Och Morellen som fotar sköldpaddor skulle jag också tänkt på, efter att blivit guidad på Universeum av henne. Vi såg ALLT, även sköldpaddorna som är av samma familj som hennes Petronius .
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

                    Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                    Ja, det ser ut som det blev en lyckad resa. Som det brukar när västingarna är på G

                    Tänkte kolla om intresse finns för lite kräftskiveknytis nu i september??
                    Låter spännande!
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                    Kommentar

                    • Morellen
                      • November 2003
                      • 4349

                      Ursprungligen postat av Lenmar
                      2. Bilden på sköldpaddan, den är till morellen för jag fick knip i hjärtat när jag såg den också, sen såg jag framför mig hur du morellen skulle stått med kameran i högsta hugg!! Kanske inte direkt för att ta kort på sköldpaddan men den fick mig att tänka på dig och hur mycket du skulle uppskattat resan.
                      Åhhhh! Vilken söt padda! Ser ju ut att vara släkt med Petronius den med... *s* Tackar så mkt för bilden - och naturligtvis för att vi får se alla andra "bildbevis" från resan.
                      NU förstår vi verkligen varför det behövdes en sovmorgon innan rapporterna droppade in
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                      Kommentar

                      • muppins
                        • September 2002
                        • 1629

                        NU förstår vi verkligen varför det behövdes en sovmorgon innan rapporterna droppade in
                        Och nu förstår jag inte alls vad du syftar på...
                        /muppins


                        Kommentar

                        • Mattias Andersson
                          • March 2003
                          • 826

                          Ursprungligen postat av muppins
                          NU förstår vi verkligen varför det behövdes en sovmorgon innan rapporterna droppade in
                          Och nu förstår jag inte alls vad du syftar på...
                          Näää, illa var det väl inte??? :o

                          Kommentar

                          • Morellen
                            • November 2003
                            • 4349

                            Ursprungligen postat av Mattias Andersson
                            Ursprungligen postat av muppins
                            NU förstår vi verkligen varför det behövdes en sovmorgon innan rapporterna droppade in
                            Och nu förstår jag inte alls vad du syftar på...
                            Näää, illa var det väl inte??? :o
                            Såg ut som om ni haft en väldigt intensiv och trevlig helg!
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                            Kommentar

                            • Mattias Andersson
                              • March 2003
                              • 826

                              Ursprungligen postat av Morellen
                              Ursprungligen postat av Mattias Andersson
                              Ursprungligen postat av muppins
                              NU förstår vi verkligen varför det behövdes en sovmorgon innan rapporterna droppade in
                              Och nu förstår jag inte alls vad du syftar på...
                              Näää, illa var det väl inte??? :o
                              Såg ut som om ni haft en väldigt intensiv och trevlig helg!
                              Det kan man nog säga...

                              Kommentar

                              • Mattias Andersson
                                • March 2003
                                • 826

                                Får väl lägga upp 2 bilder från båtresan över.....
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...