Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Äntligen en Zoopetklubbvästträff

    Grillfest:
    Våren avslutas med den sedvanliga grillfesten och denna gång hos Mats Bryzell på Hisingen, Göteborg
    Vi har nog många som läst om Mats Akvariestuga https://www.zoopet.com/forum/forum/-...stugan/page582 och de fiskar och akvarier han har och ser fram emot att kolla dessa, men framförallt skall det bli kul att träffa trevligt folk och prata fiskar och lite annat smått och gott.

    Tid: Lördagen den 18 juni och vi samlas kl. 15.00 hemma hos Mats

    Till grillfesten tar vi själva med oss det vi vill grilla, samt det vi vill dricka. Allt övrigt dvs potatissallad, grönsallad, bröd, smör, ost, snacks, kaffe med dopp, tallrikar, glas och bestick köps in och så betalar vi några tior för detta. Om någon vill ha någon specialgrej förutom detta.

    Anmälda:
    Kjell Fohrman
    PiaJo
    Mats Bryzell

    Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
    Goldmedlem (och deras anförvanter och vänner)
    Gott humör på träffarna
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 May 2016, 10:00.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      Den 18:e är kört för min det, tyvärr, det hade verkligen varit roligt. Det går dock ingen nöd på mig, jag får roa mig i London istället.

      /Johan
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Då vill jag önska de som kan, och har lust att komma förbi en sväng, välkomna!
        Akvariemässigt har jag två burkar igång just nu - ett 540 med Scalarer och ett litet 112-litare med multisar. Det finns en hel del dokumentation på 540-karet i stugtråden, men bäst är ju att spana in baljan irl.

        Jag har tyvärr missat grillfesterna de två senaste gångerna, detta på grund av att jag är uppbokad, i stort sett, varje helg på sommarhalvåret med bandets spelningar. Men lördagen den artonde juni är det fritt fram för grill och gagg - välkomna!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av Marten64
          Den 18:e är kört för min det, tyvärr, det hade verkligen varit roligt. Det går dock ingen nöd på mig, jag får roa mig i London istället.

          /Johan
          Tråkigt, men nog låter vår grillfest trevligare än ett regnigt London full med smog

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Då vill jag önska de som kan, och har lust att komma förbi en sväng, välkomna!
            Akvariemässigt har jag två burkar igång just nu - ett 540 med Scalarer och ett litet 112-litare med multisar. Det finns en hel del dokumentation på 540-karet i stugtråden, men bäst är ju att spana in baljan irl.

            Jag har tyvärr missat grillfesterna de två senaste gångerna, detta på grund av att jag är uppbokad, i stort sett, varje helg på sommarhalvåret med bandets spelningar. Men lördagen den artonde juni är det fritt fram för grill och gagg - välkomna!
            Detta ser vi verkligen fram emot

            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Jag kommer direkt om ni flyttar vårgrillandet till lördagen innan eller en eller två lördagar framåt. Men jag förstår att det är lite struligt om man skall flytta runt aktiviteter för att det skall passa alla. Vad jag förstår har dessutom Mats en fulltecknad kalender.
              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Kommer gärna med sambo och yngel .
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Marten64
                  Jag kommer direkt om ni flyttar vårgrillandet till lördagen innan eller en eller två lördagar framåt. Men jag förstår att det är lite struligt om man skall flytta runt aktiviteter för att det skall passa alla. Vad jag förstår har dessutom Mats en fulltecknad kalender.
                  /Johan
                  Jepp - det var detta datum som det funkade för Mats och vi har ju länge velat ha en träff hos Mats. Så du får satsa på kräftskivan till hösten.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                    Kommer gärna med sambo och yngel .
                    Kul och tack för föredraget på Göteborgs Ciklid och Akvariesällskap i kväll. Det var mycket lyckat

                    Nu får vi tjöta mer om Aquascaping och annat när vi träffas hos Mats.

                    Grillfest:
                    Våren avslutas med den sedvanliga grillfesten och denna gång hos Mats Bryzell på Hisingen, Göteborg
                    Vi har nog många som läst om Mats Akvariestuga Akvariestugan - Zoopet och de fiskar och akvarier han har och ser fram emot att kolla dessa, men framförallt skall det bli kul att träffa trevligt folk och prata fiskar och lite annat smått och gott.

                    Tid: Lördagen den 18 juni och vi samlas kl. 15.00 hemma hos Mats

                    Till grillfesten tar vi själva med oss det vi vill grilla, samt det vi vill dricka. Allt övrigt dvs potatissallad, grönsallad, bröd, smör, ost, snacks, kaffe med dopp, tallrikar, glas och bestick köps in och så betalar vi några tior för detta. Om någon vill ha någon specialgrej förutom detta.

                    Anmälda:
                    Kjell Fohrman
                    PiaJo
                    Mats Bryzell
                    Tommy Vestlie + sambo + yngel

                    Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                    Goldmedlem (och deras anförvanter och vänner)
                    Gott humör på träffarna

                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                      Kommer gärna med sambo och yngel .
                      Tack för ett mycket bra och inspirerande fördrag, stort lycka till med pågående scape det skall bli roligt att se.
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Tack själva, det var jättekul .
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • Lasse
                          • October 2002
                          • 1965

                          Vi skall försöka komma på grillfesten - eventuellt med både yngel och yngel-yngel

                          ​MVH Lasse
                          Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Lasse
                            Vi skall försöka komma på grillfesten - eventuellt med både yngel och yngel-yngel

                            ​MVH Lasse
                            Det var en ny kombo

                            Grillfest:
                            Våren avslutas med den sedvanliga grillfesten och denna gång hos Mats Bryzell på Hisingen, Göteborg
                            Vi har nog många som läst om Mats Akvariestuga Akvariestugan - Zoopet och de fiskar och akvarier han har och ser fram emot att kolla dessa, men framförallt skall det bli kul att träffa trevligt folk och prata fiskar och lite annat smått och gott.

                            Tid: Lördagen den 18 juni och vi samlas kl. 15.00 hemma hos Mats

                            Till grillfesten tar vi själva med oss det vi vill grilla, samt det vi vill dricka. Allt övrigt dvs potatissallad, grönsallad, bröd, smör, ost, snacks, kaffe med dopp, tallrikar, glas och bestick köps in och så betalar vi några tior för detta. Om någon vill ha någon specialgrej förutom detta.

                            Anmälda:
                            Kjell Fohrman
                            PiaJo
                            Mats Bryzell
                            Tommy Vestlie + sambo + yngel
                            Lasse + bättre hälft + yngel + yngel, yngel

                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                            Goldmedlem (och deras anförvanter och vänner)
                            Gott humör på träffarna


                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Många fler får gärna anmäla sig - Mats har gott om plats
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Som sagt - fler kan gärna anmäla sig
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...