Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ja, stort Tack Alla - så kul att träffas igen! Tack Kjell och Hjördis - toppenupplägg, som vanligt. Riktigt kul att få träffa Marten88 och Erikderik och få tjôta loss lite irl - alltid trevligt att få lära känna människan bakom avataren!
    Phhoow - Fan, jag tror jag är lite mätt, till och med i fingrarna - men jag måste ändå kolla en av MH-ramperna som jag fick hem idag.
    Jag glömde kameran denna gång - så det blir inga bilder från denna toppskiva, från mig... kanske någon annan tog några bilder..?
    Ha det fortsatt gôtt nu - så hörs och ses vi snart igen!

    Kommentar

    • noisy
      • October 2006
      • 338

      Även vi från Brålanda vill tacka alla och rikta ett särskilt tack till värdparet. Vi hade det jättetrevligt och ser fram emot nästa gång vi ses.
      Ha det gött hälsar Krister och Gunilla

      Kommentar

      • GöranE
        • November 2008
        • 735

        Tack Kjell och Hjördis för en trevlig kräftskiva.
        Det var riktigt kul att träffa er igen och tjöta lite.
        Jordätare................ inget kommer i närheten!!

        Quidquid latine dictum sit, altum videtur

        Kommentar

        • Erikderek
          • March 2013
          • 718

          Tack för en mycket trevlig kväll igår! Som "rookie" kände jag mig varmt välkommen i gemenskapen, tack än en gång för mycket trevligt sällskap och trevliga konversationer eller som vi säger "gagg"! Ynglet jag hade vill gärna åka med igen på liknande "kalas" som han uttryckte det i morse.

          Receptet på "knäckebrödet"
          * 1 sats = 1 plåt *
          2 dl majsmjöl
          1/2 dl linfrön
          1/2 dl sesamfrön
          1/2 dl solroskärnor/frön
          1/2 dl olja (jag använder mat/raps etc.)
          2 dl vatten (100 C)
          1 tsk salt
          - Rör ihop
          - Pressa ut på bakplåtspapper och placera arket och degen på en plåt.
          - Strö över flingsalt (detta hoppade jag över igår, skall knäckebrödet ätas med en mild ost, etc. brieost kan flingsalt med fördel appliceras)
          - 155 C i 55 min /150 C i varmluft i 55 min.


          EK
          Vardagsrum akvariet - Malawi
          Projekt; Ny generation - SA

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Tusan i mig - vi borde ha ett matlagningsträff snart i Zoopetväst - så mycket riktigt god mat som västarana har med sig på våra träffar.

            Marias bröd (kräftbröd resp. hönökakor)
            Noisys och Gunillas potatissallad
            Charlienas äggost
            och så då Erikderekes "knäckebröd" som också var kanongott.

            Ja det är säkert fler extraordinära godbitar som vi sätter i oss - men detta är vad jag kommer på just nu.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Även jag med familj tackar ödmjukast för en kanontrevlig eftermiddag/kväll igår, alltid lika trevligt att ses! Extra tack till Kjell och Hjördis som bjuder in på detta kalas var år!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Stort tack till Kjell och Hjördis som öppna sitt hem för denna kräftskiva, det är väldigt trevligt och berikande på många plan att lära känna fler och fler i västgänget.

                Hälsningar Johan
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Stort tack för alla vänliga ord - men nu är det dags att blicka framåt

                  26-27/10. Då åker vi ner till Köpenhamn -
                  på lördagen besöker vi den blå planeten samt en bra akvarieaffär
                  på söndagen besöker vi akvariemässan i Köge
                  Vi bor på samma hotell och äter middag ihop på lördagskvällen. Icke akvaristikst intresserade som hänger med kan ju istället besöka annat intressant i Köpenhamn

                  I november besöker vi Universeum. Datum bestäms senare

                  I november blir det glöggfest hemma hos Maria Sjöjungfru

                  29/5-1/6 2014 går världens stösrta zoofackmässa av stapeln i Nurnberg Tyskland.
                  Vi är några stycken som har tänkt att åka ner. Vi flyger då till Nurnberg och bor på samma hotell och äter middag ihop på kvällarna. Tänkt är att vi skall flyga ner (kostar just nu ca. 1500 kronor) och sedan använda en hyrbil när vi är därnere. Priserna för flyget stiger rejält ju närmare vi kommer och sedan så är hotellrummen fullbokade långt innan så är man intresserad av att åka ner så får man snart bestämma sig.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jag hakar definitivt på till Tyskland, ska bli kul att äntligen komma till Interzoo!

                    Köpenhamn blir kul, och även frugan åker med på detta.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Jag hänger på Interzoo och till Köpenhamn
                      och det verkar som att Gobben hänger på Köpenhamn med
                      Senast redigerad av PiaJo; 01 September 2013, 18:26.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Maria - Sjöjungfru

                        • January 2004
                        • 4236

                        1000 tack alla, för en kanontrevlig kräftskiva
                        Maria - Sjöjungfru

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Låter kul att ni drar igång och anmäler er direkt - jag kontaktar hotellet i Tyskland och förbokar lite rum.

                          26-27/10. Då åker vi ner till Köpenhamn -
                          på lördagen besöker vi den blå planeten samt en bra akvarieaffär
                          på söndagen besöker vi akvariemässan i Köge
                          Vi bor på samma hotell och äter middag ihop på lördagskvällen. Icke akvaristikst intresserade som hänger med kan ju istället besöka annat intressant i Köpenhamn
                          Anmälda:
                          Kjell + bättre hälft
                          ansjo + bättre hälft
                          PiaJo + bättre hälft

                          I november besöker vi Universeum. Datum bestäms senare

                          I december blir det glöggfest hemma hos Maria Sjöjungfru

                          29/5-1/6 2014 går världens största zoofackmässa av stapeln i Nurnberg Tyskland.
                          Vi är några stycken som har tänkt att åka ner. Vi flyger då till Nurnberg och bor på samma hotell och äter middag ihop på kvällarna. Tänkt är att vi skall flyga ner (kostar just nu ca. 1500 kronor) och sedan använda en hyrbil när vi är därnere. Priserna för flyget stiger rejält ju närmare vi kommer och sedan så är hotellrummen fullbokade långt innan så är man intresserad av att åka ner så får man snart bestämma sig
                          Anmälda:
                          Kjell
                          ansjo
                          PiaJo

                          Detta krävs för "medlemskap" i Zoopetväst
                          Goldmedlem
                          Ett glatt humör på våra träffar
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Ferengi
                            • August 2008
                            • 399

                            Tack för en trevlig (grill)kväll ;-) även om jag vart tvungen att dra lite tidigt

                            Kommentar

                            • noisy
                              • October 2006
                              • 338

                              Vad tror ni kostnaden för Köpenhamnsresan blir på ett ungefär. Jag snarkar så förfärligt så jag kanske behöver enkelrum av den anledningen.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av noisy
                                Vad tror ni kostnaden för Köpenhamnsresan blir på ett ungefär. Jag snarkar så förfärligt så jag kanske behöver enkelrum av den anledningen.
                                Alltid lite svårt att beräkna eftersom det beror på hur många det blir i varje bil. Men oman räknar 3 personer per bil och sedan 16 kr/mil så blir det 70 mil x 16 kr + 600 (färjan) = 1720 : 3 personer = 575 + ca. 650 för rummet = Ca. 1225 per person
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...