Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ferengi
    • August 2008
    • 399

    Jag dyker upp med två stycken som brukligt kallas för yngel enligt gängse språkbruk här på Zoopet.
    mao mina två döttrar, nio och tio år.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av noisy
      Låter trevligt. Jag hoppas att vi åtminstone kan komma på några av mötena.
      Tyvärr så kolliderade förra mötet med en kompis bröllop och en vårfest. Grillfesten kommer troligtvis att kollidera med min fars åttiofemårs firande, då han är född den 17:e juni. Men jag hoppas som sagt på större tur med datumen för mötena till hösten.
      Ja du verkar ha lite otur med tiderna för våra möten
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Grillfest:
        Men våren är ännu inte slut utan den avslutas med den sedvanliga grillfesten hemma hos PiaJo i Borås.
        Den äger rum den 16 juni kl. 14.00 och innan vi åker till Pia så kommer vi att besöka Falskogs akvarie, Rångedala Plantskola och kanske ytterligare någon akvarieaffär.

        Till grillfesten tar vi själva med oss det vi vill grilla samt det vi vill dricka. Allt övrigt köper Pia in och så betalar vi henne några tior för detta.
        Pia fixar: potatissallad, grönsallad, bröd, smör, ost, snacks, kaffe med dopp.



        Anmälda:
        PiaJo med bättre hälft
        Kjell Fohrman med bättre hälft
        Animaniac
        Ferengi + 2 yngel


        Medlemskrav i Zoopetklubbväst
        :

        Goldmedlem (och deras anförvanter)
        Gott humör på träffarna
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Wilhelm
          • October 2002
          • 604

          Måste man vara med i Zoopetvästklubben för att få delta?
          Wilhelm
          Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
          www.ciklid.org www.aquafish.info

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Du måste vara goldmedlem först och främst. Antar att det är en fördel om du bor västra Sverige också Om det är ett krav vet jag inte dock.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • noisy
              • October 2006
              • 338

              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Måste man vara med i Zoopetvästklubben för att få delta?

              Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
              Goldmedlem (och deras anförvanter)
              Gott humör på träffarna

              De här två ovanstående kraven är de enda krav för att få vara med så vitt jag vet i alla fall

              Kommentar

              • admin
                Christian Alfredsson

                • November 2004
                • 11220

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                På vårt senaste möte så pratade vi lite om att försöka få ihop ett möte nu under våren i Alingsås. Vi skulle då besöka en fiskodlare samt Christian Alfredsson - tyvärr har jag inte lyckats få ihop en mötesdag som passar alla så denna träff får vi istället skjuta på till hösten.

                Till hösten blir det nu förutom denna träff möte också den sedvanliga kräftskivan hemma hos mig samt julfesten samt ytterligare minst ett möte, eventuellt också ett Universeum-besök, eventuellt ett växtmöte, samt ev. också en resa till Kögemässan och den nya offentliga akvariet i Köpenhamn och/eller en Tysklandsresan. Så vi får hoppas på en lång höst så att vi hinner med allt

                Grillfest:
                Men våren är ännu inte slut utan den avslutas med den sedvanliga grillfesten hemma hos PiaJo i Borås.
                Den äger rum den 16 juni kl. 14.00 och innan vi åker till Pia så kommer vi att besöka Falskogs akvarie, Rångedala Plantskola och kanske ytterligare någon akvarieaffär.

                Till grillfesten tar vi själva med oss det vi vill grilla samt det vi vill dricka. Allt övrigt köper Pia in och så betalar vi henne några tior för detta.

                Anmälda:
                PiaJo med bättre hälft
                Kjell Fohrman med bättre hälft


                Medlemskrav i Zoopetklubbväst
                :

                Goldmedlem (och deras anförvanter)
                Gott humör på träffarna

                Då får jag bunkar upp med en himla massa fina fiskar tills dess ;-)
                Christian Alfredsson
                Tekniskt ansvarig Zoopet

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ni får ha det så gott på grillfesten, i vanlig ordning missar jag den då jag jobbar den helgen. Lite svårt att byta dagar med, då jag åker till Thailand dagen efter och redan bytt en massa dagar. Får sikta in på nästa träff istället!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Animaniac
                    Du måste vara goldmedlem först och främst. Antar att det är en fördel om du bor västra Sverige också Om det är ett krav vet jag inte dock.
                    Nej man måste inte bo i väst - men som du skriver kan det ju transportmässigt vara en fördel
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      Skall undersöka datumet och kolla om man får köra över gränsen in i ullhare land.
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av lillfrasse
                        Skall undersöka datumet och kolla om man får köra över gränsen in i ullhare land.
                        jag har i alla fall inte sett till några gränsposteringar ännu......
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av admin
                          Då får jag bunkar upp med en himla massa fina fiskar tills dess ;-)
                          Trevligt!

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Ni får ha det så gott på grillfesten, i vanlig ordning missar jag den då jag jobbar den helgen. Lite svårt att byta dagar med, då jag åker till Thailand dagen efter och redan bytt en massa dagar. Får sikta in på nästa träff istället!
                          Tråkigt men det blir säkert fler gånger som passar bättre

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Skall undersöka datumet och kolla om man får köra över gränsen in i ullhare land.
                          Hade varit trevligt, hoppas att du kan och dra med dig Staan med, det var ju ett tag sen vi sågs
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Påminner bara lite så att inte grillfesten försjunker i glömska

                            Om ni vill kan jag på träffen visa lite foton från den jättestora akvariemässan Aquarama i Singapore samt från världens största offentliga akvarium som precis öppnat i Singapore och kanske också lite från det nya offentliga akvariet i Köpenhamn eftersom jag varit på bägge ställena precis innan vår träff.

                            Grillfest
                            :
                            Våren avslutas med den sedvanliga grillfesten hemma hos PiaJo i Borås.
                            Den äger rum den 16 juni kl. 14.00 och innan vi åker till Pia så kommer vi att besöka Falskogs akvarie, Rångedala Plantskola och kanske ytterligare någon akvarieaffär.

                            Till grillfesten tar vi själva med oss det vi vill grilla samt det vi vill dricka. Allt övrigt köper Pia in och så betalar vi henne några tior för detta.
                            Pia fixar: potatissallad, grönsallad, bröd, smör, ost, snacks, kaffe med dopp.

                            Anmälda:
                            PiaJo med bättre hälft
                            Kjell Fohrman med bättre hälft
                            Animaniac
                            Ferengi + 2 yngel

                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst
                            :

                            Goldmedlem (och deras anförvanter)
                            Gott humör på träffarna
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Maria - Sjöjungfru

                              • January 2004
                              • 4236

                              Klart jag ska med på grillfesten
                              Maria - Sjöjungfru

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                                Klart jag ska med på grillfesten
                                Trevligt

                                Om ni vill kan jag på träffen visa lite foton från den jättestora akvariemässan Aquarama i Singapore samt från världens största offentliga akvarium som precis öppnat i Singapore och kanske också lite från det nya offentliga akvariet i Köpenhamn eftersom jag varit på bägge ställena precis innan vår träff.

                                Grillfest
                                :
                                Våren avslutas med den sedvanliga grillfesten hemma hos PiaJo i Borås.
                                Den äger rum den 16 juni kl. 14.00 och innan vi åker till Pia så kommer vi att besöka Falskogs akvarie, Rångedala Plantskola och kanske ytterligare någon akvarieaffär.

                                Till grillfesten tar vi själva med oss det vi vill grilla samt det vi vill dricka. Allt övrigt köper Pia in och så betalar vi henne några tior för detta.
                                Pia fixar: potatissallad, grönsallad, bröd, smör, ost, snacks, kaffe med dopp.

                                Anmälda:
                                PiaJo med bättre hälft
                                Kjell Fohrman med bättre hälft
                                Animaniac
                                Ferengi + 2 yngel
                                Maria - Sjöjungfru

                                Medlemskrav i Zoopetklubbväst
                                :

                                Goldmedlem (och deras anförvanter)
                                Gott humör på träffarna
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...