Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ray
    • January 2002
    • 954

    Fisklistan på Deister-Aquaristik hemsida var imponerande ,var ligger affären? hittar inte adressen på deras sida
    ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av ray
      Fisklistan på Deister-Aquaristik hemsida var imponerande ,var ligger affären? hittar inte adressen på deras sida
      Den ligger 2 mil sydväst om Hannover. Det är en liten källaraffär, med betoning på LITEN men trivsam och med intressanta arter (inga standardfiskar). I denna affär brukar vi alltid handla en hel del.
      De har inga vanliga öppettider utan man måste avtala med dom om man skall dit.
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 31 October 2012, 08:18.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        GLÖGGFEST med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala
        Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
        Plats: Borås – hemma hos PiaJo
        Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
        Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
        Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.
        (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
        Max antal är 15 pers.

        Anmälda:
        Kjell Fohrman
        PiaJo + bättre hälft
        Ansjo + hona + yngel (tar med julgodis)
        Animaniac
        Maria-Sjöjungfru (tar med hönökakor)
        Charliena (tar med äggost)
        Totalt 8 st


        2/ TYSKLANDSRESA
        Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
        Tid: 25/1 - 29/1 2013
        Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
        Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
        Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland, Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
        Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
        Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

        Anmälda:
        Kjell Fohrman
        ansjo
        PiaJo


        Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
        Goldmedlem (och deras anförvanter)
        Gott humör på träffarna
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Christer5

          Kommer gärna på Glöggfest,Christer5 + bättre hälft, tar med oss kladdkaka

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Christer5
            Kommer gärna på Glöggfest,Christer5 + bättre hälft, tar med oss kladdkaka
            Trevligt
            GLÖGGFEST med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala
            Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
            Plats: Borås – hemma hos PiaJo
            Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
            Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
            Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.
            (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
            Max antal är 15 pers.

            Anmälda:
            Kjell Fohrman
            PiaJo + bättre hälft
            Ansjo + hona + yngel (tar med julgodis)
            Animaniac
            Maria-Sjöjungfru (tar med hönökakor)
            Charliena (tar med äggost)
            Christer5 + bättre hälft (tar med kladdkaka)
            Totalt 10 st


            2/ TYSKLANDSRESA
            Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
            Tid: 25/1 - 29/1 2013
            Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
            Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
            Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland, Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
            Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
            Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

            Anmälda:
            Kjell Fohrman
            ansjo
            PiaJo


            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
            Goldmedlem (och deras anförvanter)
            Gott humör på träffarna
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • noisy
              • October 2006
              • 338

              Vi kommer från norr med dadlar 2 st. inte 2 dadlar då utan personer, dadlarna får väl bli lite fler.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av noisy
                Vi kommer från norr med dadlar 2 st. inte 2 dadlar då utan personer, dadlarna får väl bli lite fler.
                Låter bra - även med dadlar
                GLÖGGFEST med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala
                Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
                Plats: Borås – hemma hos PiaJo
                Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
                Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
                Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.
                (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
                Max antal är 17 pers.

                Anmälda:
                Kjell Fohrman (tar med fikon)
                PiaJo + bättre hälft
                Ansjo + hona + yngel (tar med julgodis)
                Animaniac
                Maria-Sjöjungfru (tar med hönökakor)
                Charliena (tar med äggost)
                Christer5 + bättre hälft (tar med kladdkaka)
                noisy + bättre hälft (tar med dadlar)
                Totalt 12 st


                2/ TYSKLANDSRESA
                Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                Tid: 25/1 - 29/1 2013
                Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland, Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                Anmälda:
                Kjell Fohrman
                ansjo
                PiaJo


                Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                Goldmedlem (och deras anförvanter)
                Gott humör på träffarna
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 02 November 2012, 09:07.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Kjell, räkna bort mig och min bättre hälft från antal-listan. Vi får väl sitta i varandras knä eller nåt, det hade varit kul om vi kan klämma in lite fler här hemma
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Kjell, räkna bort mig och min bättre hälft från antal-listan. Vi får väl sitta i varandras knä eller nåt, det hade varit kul om vi kan klämma in lite fler här hemma
                    Jag ändrade max.antalet istället
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ser fram emot fler anmälningar - några ytterligare finns det plats för på julfesten
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Halloj! Jag sajnar gärna upp mig på träffen hos Pia!
                        Är det så att man skulle kunna åka med någon dit.. och hem till Göteborg efteråt?

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Halloj! Jag sajnar gärna upp mig på träffen hos Pia!
                          Är det så att man skulle kunna åka med någon dit.. och hem till Göteborg efteråt?
                          Kan du ta dig till Mölndals Centrum?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Animaniac
                            Kan du ta dig till Mölndals Centrum?
                            Visst! Är det där tricken stannar (4:an fortfarande)?

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Visst! Är det där tricken stannar (4:an fortfarande)?
                              Har inte åkt spårvagn på mycket länge (tack och lov), men tror fyran stannar där fortfarande, har för mig att även tvåan stannar där numer, har för mig att jag såg en tvåa där häromsistens, men ska inte svära på det.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Har inte åkt spårvagn på mycket länge (tack och lov), men tror fyran stannar där fortfarande, har för mig att även tvåan stannar där numer, har för mig att jag såg en tvåa där häromsistens, men ska inte svära på det.
                                OK, det låter bra! Vi kan höras om tid och plats lite längre fram!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...