Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • noisy
    • October 2006
    • 338

    Tackar! Tackar!
    Ja Kjell jag försöker jaga ikapp så gott jag kan underifrån .
    Det blir nog bra Ansjo då är ni ju bara två mil ifrån Brålanda där jag bor . (Har bott här sedan november och nu fick jag äntligen uppdaterat det).
    Ni får ha det så jättetrevligt på träffen och så kan ni räkna med att jag/vi kommer och förpestar tillvaron för er på någon senare träff inom en snar framtid .
    Senast redigerad av noisy; 09 October 2012, 19:39.

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Ja som sagt - Sävedalens Folkets Hus den 24 november
      Tid och övrig info kommer väl på "rullen" här på förstasidan snart då? På deras hemsida stod det inte mycket sist jag tittade....

      Jag kommer i min -numera- svarta- räser (Polo kombi-88), fullastad med allt som inte fick någon plats i nya huset, men som kanske förhoppningsvis får plats hemma hos er?
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av tummen
        Tid och övrig info kommer väl på "rullen" här på förstasidan snart då? På deras hemsida stod det inte mycket sist jag tittade....

        Jag kommer i min -numera- svarta- räser (Polo kombi-88), fullastad med allt som inte fick någon plats i nya huset, men som kanske förhoppningsvis får plats hemma hos er?
        Ja det kommer så småningom - men det är ju rätt länge innan det är dags.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Ja det kommer så småningom - men det är ju rätt länge innan det är dags.
          Förvisso är det långt dit, men tiden rinner iväg fortare än man tror ibland, nu har jag i alla fall DAGEN rätt, återstår tid och andra uppgifter, t.ex. om det är något nytt om hur man skall sköta inlämningen av godset. Men det hinns nog med. Varför jag "tjatar" är för att andra evenemang kan vara inbokade LÅNGT i förväg, men av nå´n anledning brukar det ALLTID dröja med just göteborgsauktionen.... Vi se´s där i alla fall!
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Nåja men det är den 24/11 och antagligen börjar det kl. 12.00
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Ferengi
              Skoj! Jag är på :-)

              Fråga - Var ligger fisklokalen i Hjällbo?

              Jag har bil så om nån behöver skjuts så finns det plats. Dock ingen kombi om nån planerar större inköp ;-)
              Sorry jag missade detta - ber om ursäkt. Det ramlade in lite för många saker om annat så denna träff försvann lite bland annat som inte hade med Zoopetväst att göra.

              Men nu tillbaka till detta.

              Kul att du kan komma.

              Vi kommer att skickla ut ett pm med adresser till de som har anmält sig - strax innan det är dags.

              Några dagar tidigare får vi också kolla om om det är någon som behöver transport - tack för erbjudandet.
              Zoopetvästrunda lördagen den 27 oktober.
              Rundan blir preliminärt denna
              Kl. 12.00 träffas vi vid den fisklokal som Nabil Bases (ray) har i Hjällbo ihop med några kompisar. Där finns det många såväl vanliga som ovanliga fiskarter att titta på.
              Därefter besöker vi Nols Ciklidhobby.
              Sedan avslutar vi rundan hemma hos Lasse i Bohus och kollar på hans saltvattensakvarier och sedan får Lasse prata lite om hans egenhändigt byggda LED-belysningar.
              Det bör sägas att rundan är högst preliminär eftersom Lasse varit lite krasslig på sistone, men han kommer säkert att vara fit for fight tills dess.

              Jag kan också redan nu förvarna om att vi kommer att inom kort också kommer att börja ta upp anmälningar till en resa till Planted Aquarium i Hannover runt den sista helgen i januari.

              ANMÄLDA TILL HJÄLLBO/NOL/BOHUS-rundan:
              Kjell Fohrman
              ansjo
              PiaJo
              Charliena
              Ferengi

              Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
              Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
              Ett glatt humör.
              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 October 2012, 20:51.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Och så var det bytt arbetspass i januari, så nu är det inget som hindrar mig från att besöka Schnitzlarnas förlovade land!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Och så var det bytt arbetspass i januari, så nu är det inget som hindrar mig från att besöka Schnitzlarnas förlovade land!
                  Gött jag har förvarnat på jobbet.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Och så var det bytt arbetspass i januari, så nu är det inget som hindrar mig från att besöka Schnitzlarnas förlovade land!
                    Jag har mailat hotellet för att förvarna dom men de har ännu inte svarat.
                    Jag räknar med att dra igång en anmälningslista också för Tysklandsresan om ca. 2 veckor
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Och så var det bytt arbetspass i januari, så nu är det inget som hindrar mig från att besöka Schnitzlarnas förlovade land!
                      Härligt!

                      Ursprungligen postat av lillfrasse
                      Gött jag har förvarnat på jobbet.
                      Jag med

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Jag har mailat hotellet för att förvarna dom men de har ännu inte svarat.
                      Jag räknar med att dra igång en anmälningslista också för Tysklandsresan om ca. 2 veckor
                      Vad heter hotellet? (så man kan googla lite )
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Vad heter hotellet? (så man kan googla lite )
                        Zum alten Friedrich
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Åker nu iväg till Danmark för att hålla föredrag så det blir ingen uppdatering under helgen om någon anmäler sig

                          Zoopetvästrunda lördagen den 27 oktober
                          .
                          Rundan blir preliminärt denna
                          Kl. 12.00 träffas vi vid den fisklokal som Nabil Bases (ray) har i Eriksbo ihop med några kompisar. Där finns det många såväl vanliga som ovanliga fiskarter att titta på.
                          Därefter besöker vi Nols Ciklidhobby.
                          Sedan avslutar vi rundan hemma hos Lasse i Bohus och kollar på hans saltvattensakvarier och sedan får Lasse prata lite om hans egenhändigt byggda LED-belysningar.
                          Det bör sägas att rundan är högst preliminär eftersom Lasse varit lite krasslig på sistone, men han kommer säkert att vara fit for fight tills dess.

                          Jag kan också redan nu förvarna om att vi kommer att inom kort också kommer att börja ta upp anmälningar till en resa till Planted Aquarium i Hannover runt den sista helgen i januari.

                          ANMÄLDA TILL ERIKSBO/NOL/BOHUS-rundan:
                          Kjell Fohrman
                          ansjo
                          PiaJo
                          Charliena
                          Ferengi

                          Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                          Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                          Ett glatt humör.



                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 15 October 2012, 12:17.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            • June 2002
                            • 2952

                            Skall hälsa från både Gottfried o Helmut då vi besökte dom här omveckan på väg ner till Dortmund. Allt var bra o de ser fram emot o se oss efter nyår. För den som är intresserad har Gottfrieds kusin öppnat en skalbaggsodling i lokalen över Aquacafe.
                            Detta är på uppgång i tyskland o det var imponerade o se dessa stora skalbaggar med enorma horn.
                            Nordiska Diskus Sällskapet
                            Hallandsakvaristerna
                            BAK Gcg Maf NCS

                            Kommentar

                            • Sonja
                              • October 2003
                              • 7357

                              Tack alla Zoopet Västare!

                              Hejsan alla trevliga Zoopetvästare. Jag tackar för det oväntade och väldigt glädjespridande paket jag fick i brevlådan häromdagen som kommer från er. Gissa om jag var förvånad då jag hittade det och började öppna. Hade inte en susning om vad det var eller kom från. Smycket är helt perfekt, väldigt vackert och jag är ju skorpion också, så lämpligt. Jag lät korta kedjan lite så det inte skulle trassa in sig i mina droppslangar. Ni har gjort mig så väldigt glad, än en gång, tack!
                              Alltid nyfiken!
                              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Sonja
                                Hejsan alla trevliga Zoopetvästare. Jag tackar för det oväntade och väldigt glädjespridande paket jag fick i brevlådan häromdagen som kommer från er. Gissa om jag var förvånad då jag hittade det och började öppna. Hade inte en susning om vad det var eller kom från. Smycket är helt perfekt, väldigt vackert och jag är ju skorpion också, så lämpligt. Jag lät korta kedjan lite så det inte skulle trassa in sig i mina droppslangar. Ni har gjort mig så väldigt glad, än en gång, tack!
                                Krya på dig, Sonja!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...