Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Edlund
    • September 2004
    • 330

    hmmm man kanske skall med när det snackas alkohol

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      Ja du brukar ju inte banga för sådana påhitt!
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        Har nu bestämt mig för att åka till Göteborg på lördag. Däremot kan jag inte följa med på någon efterfest eftersom jag kör.

        Guy
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          28 anmälda

          Universeum den 26/2
          Nästa ZoopetklubbVäst möte blir på Universeum den 26/2
          Vi samlas kl. 11.00 vid entrén - löser entré och blir sedan guidade runt hela Universeum.Vi kommer även att få ta oss en titt bakom kulisserna på vattenreningen.
          Efter rundvandringen på Universeum så kommer vi att ha ett möte på ca. en timma då vi bl.a. kollar på en video från Orinoco.
          Info om Universeum hittar du på denna Zoopetavdelning http://www.zpet.se/index.php?option...=306&Itemid=141

          Anmälda:
          Kjell Fohrman
          Mattias Andersson
          Maria Sjöjungfru + gube + 3 barn
          Robot
          Cotterpin + sambo
          Zone
          batski + särbo
          marcuspajp + särbo
          Morellen + sambo
          cobra + fru
          Liston
          Sven-Olof
          Marie J + särbo
          Len
          Micke_A
          glaurung + thengywn
          Guy Palm

          Totalt 28 anmälda

          Medl.krav i Zoopetklubb Väst
          1/ Ett glatt humör på träffarna
          2/ Zoopet Gold-medlem (avgiften skall vara inbetald i god tid före mötet)

          Om du vill anmäla dig till denna träff så gör det i denna tråd - deadline 24/2
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Video efterlyses

            Det är ju meningen att vi skall visa en videofilm på lördag men för att vis akll kunna göra det så krävs det 1/Film 2/video 3/ sladdar 4/dataprojektor
            Filmen plockar Guy med sig.
            Jag tar med mig en dataprojektor

            Sedan återstår alltså sladdar (mellan video och projektor) och en video samt någon som begriper sig på hur det hela skall kopplas ihop.
            Någon som kan bidra med en lösning på dessa problem?
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Morellen
              • November 2003
              • 4349

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Sedan återstår alltså sladdar (mellan video och projektor) och en video samt någon som begriper sig på hur det hela skall kopplas ihop.
              Någon som kan bidra med en lösning på dessa problem?
              Skall tala väl med han sambon och se om det är något han törs ge sig in på... Men jag kan inte lova något.


              Tänkte på kommande zoopetvästträffar. Finns det möjlighet att dra ihop en DIY-träff framöver? Är säkert många västingar som sitter med projekt av diverseslag... Till skillnad mog mig kanse flertalet tom har gjort verklighet av sina plander på bakgrunder, filterkammare etc...
              Antar att det stora problemet framöver är var man skall hålla till... Får inte in så många i lägenheten tyvärr...
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

              Kommentar

              • glaurung
                • December 2004
                • 21

                Videobandspelare finnes.

                Alltså, vi har en videobandspelare (VHS, inte DVD, bara så vi är helt klara på den punkten?) som vi skulle kunna släpa med oss, men jag tycker inte att det är ett bra alternativ då den:

                A. Är gammal och grå och funkar halvdant.
                B. Inte används i vanliga fall (DVD regerar) så vi kan inte med 100% säkerhet veta att den funkar bra.
                C. Inte har vettiga utgångar så kopplandet till en projektor kan EVENTUELLT bli problem (den har givetvis scart ut, men har projjen scart in?)

                Jag utgår (och hoppas) att det finns ett bättre alternativ, men om det INTE finns det så maila mig så tar jag med den. (Jag skall säkerställa att den faktiskt går att använda först och inte rostat ihop totalt).

                (Om projjen har scart kontakt in så har jag även sladdar. Att få grejorna ihopkopplade är INGA problem (har hemmabio som intresse vid sidan av akvarier) bara rätt sladdar är med)
                // Glaurung
                Anders Liden
                Göteborg, Sverige

                Kommentar

                • Mattias Andersson
                  • March 2003
                  • 826

                  Ursprungligen postat av Guy Palm
                  Har nu bestämt mig för att åka till Göteborg på lördag. Däremot kan jag inte följa med på någon efterfest eftersom jag kör.

                  Guy
                  Gött, då blir det universeum även för mig ...... var ju lite osäkert p.g.a resan upp...

                  Kommentar

                  • Edlund
                    • September 2004
                    • 330

                    Jag och Flickvännen kommer oxå.

                    Cotterpin du kanske skall ta bilen lr ?

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      30 anmälda - deadline för anmälan den 24/2

                      Universeum den 26/2
                      Nästa ZoopetklubbVäst möte blir på Universeum den 26/2
                      Vi samlas kl. 11.00 vid entrén - löser entré och blir sedan guidade runt hela Universeum.Vi kommer även att få ta oss en titt bakom kulisserna på vattenreningen.
                      Efter rundvandringen på Universeum så kommer vi att ha ett möte på ca. en timma då vi bl.a. kollar på en video från Orinoco.
                      Info om Universeum hittar du på denna Zoopetavdelning http://www.zpet.se/index.php?option...=306&Itemid=141

                      Anmälda:
                      Kjell Fohrman
                      Mattias Andersson
                      Maria Sjöjungfru + gube + 3 barn
                      Robot
                      Cotterpin + sambo
                      Zone
                      batski + särbo
                      marcuspajp + särbo
                      Morellen + sambo
                      cobra + fru
                      Liston
                      Sven-Olof
                      Marie J + särbo
                      Len
                      Micke_A
                      glaurung + thengywn
                      Guy Palm
                      edlund + flickvän

                      Totalt 30 anmälda

                      Medl.krav i Zoopetklubb Väst
                      1/ Ett glatt humör på träffarna
                      2/ Zoopet Gold-medlem (avgiften skall vara inbetald i god tid före mötet)

                      Om du vill anmäla dig till denna träff så gör det i denna tråd - deadline 24/2

                      Alltså, vi har en videobandspelare (VHS, inte DVD, bara så vi är helt klara på den punkten?) som vi skulle kunna släpa med oss, men jag tycker inte att det är ett bra alternativ då den:

                      A. Är gammal och grå och funkar halvdant.
                      B. Inte används i vanliga fall (DVD regerar) så vi kan inte med 100% säkerhet veta att den funkar bra.
                      C. Inte har vettiga utgångar så kopplandet till en projektor kan EVENTUELLT bli problem (den har givetvis scart ut, men har projjen scart in?)

                      Jag utgår (och hoppas) att det finns ett bättre alternativ, men om det INTE finns det så maila mig så tar jag med den. (Jag skall säkerställa att den faktiskt går att använda först och inte rostat ihop totalt).

                      (Om projjen har scart kontakt in så har jag även sladdar. Att få grejorna ihopkopplade är INGA problem (har hemmabio som intresse vid sidan av akvarier) bara rätt sladdar är med)
                      Har inte en susning om hur en scartkontakt ser ut så om det finns vet jag inte - de anslutningar som finns är
                      1/ S Video (rund kontakt med en diameter av ca. 10 mm) som skall anlsutas till S Video output i videon
                      2/ Video (runt hål ca. 3 mm diameter) som skall anlsutas till Video output i videon
                      3/ Audio (också ett runt hål med cs. 3 mm diameter) som skall anslutas till Audio output i videon.
                      4/ Input A dvs anslutningkontaken som man normalt använder vid anslutning i dator (ca. 15x10 mm med 15 små hål). I instruktionen är den benämd HD D-sub 15-pin cable.

                      Den enda sladd/kabel jag har är nummer 4.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Med risk för att bli tjatig så vill jag uppdatera tråden lite av dessa orsaker
                        1/ Sista anmälningsdag är idag - torsdag
                        2/ Någon som har någon lösning på videoproblemet - se ovan
                        3/ Ta med er en kalender till mötet på lördag (såa tt ni vet när ni är lediga resp. jobbar framöver och när svärmor fyller åt etc. etc.) - vi kommer att snacka datum för ev. Danmarskresa eller ev. andra aktiviteter under våren
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Robot
                          • February 2004
                          • 1174

                          Scart är en c:a 5 cm x 1 cm stor kontakt med en massa stift..

                          Kommentar

                          • Morellen
                            • November 2003
                            • 4349

                            Kanske kan ordna en sladd, sambon inventerar sladdsamlingen i skrivande stund. Gäller bara att komma ihåg det. Video är lite värre så det vore bra om någon annan kan fixa det.

                            Snart dags!
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Problemet verkar väl vara att glaurung har en video och till den skall man använda en scartkontakt men en sådan funkar inte till min projektor
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Robot
                                • February 2004
                                • 1174

                                Det finns konverterare från scart till s-video.. Clas Ohlson har en massa sånt vet jag.. Kanske nån annan som har nåt liggandes / lättillgänglig?!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...