Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • calle-hallabro
    • May 2005
    • 92

    Ursprungligen postat av Lenmar
    Här skulle vi snarare behöva lite mer skeptisism!!! Vi hejjar på varandra hela tiden... och ser akvarieplats överallt....
    Känner igen detta..

    Få fort man har fått iordning på alla kar,, ja då kommer det nya ideér, så dår får man börja om igen.
    Är lite därför vi ska bygga upp allt ifrån början och förhoppningsvis så blir det bra ifrån början.

    När det blir klart hänger ju på om vi får några bidrag

    //Calle
    Guardians Of Catfish - www.goc.se
    www.amazonfarmen.se

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      Ursprungligen postat av hfh75
      Ja, jag gör ju också det... För ärligt talat inte behöver man ha två stora soffor vid hemmabion, många tusen liter som försvinner där..
      och hemmabio är totalt onödigt - skaffa ett kar till istället!
      Jag skulle vilja ha en rejäl tillbyggnad med plats för fiskar och blommor men något säger mig att byggnadsnämnden inte skulle bli ett dugg mer förstående inför sånna argument... Med tanke på hur vi har fått bråka för det lilla vi skall göra så
      Kanske skulle försöka snika med på det där med renoveringsbidrag och säga att zoopetare i drivor är välkommna att titta på karen mot att de hjälper till att snickra på taket (så fiskarna inte blir blöta)
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • hfh75
        • April 2005
        • 595

        Ursprungligen postat av Morellen
        och hemmabio är totalt onödigt - skaffa ett kar till istället!
        Jag skulle vilja ha en rejäl tillbyggnad med plats för fiskar och blommor men något säger mig att byggnadsnämnden inte skulle bli ett dugg mer förstående inför sånna argument... Med tanke på hur vi har fått bråka för det lilla vi skall göra så
        Kanske skulle försöka snika med på det där med renoveringsbidrag och säga att zoopetare i drivor är välkommna att titta på karen mot att de hjälper till att snickra på taket (så fiskarna inte blir blöta)
        Jag kommer gärna och snickrar, men jag har ju med mig två stora soffor, en projektor, några högtalare och en massa annan hemelektronik... så det får ni ta hand om då..

        Kom just på... att är grejerna bara borta så måste man ju sätta något där... varför inte ett stort fint kar..?? Hmm.. kanske skulle ta ledigt en dag eller två..
        /Fredrik

        -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          Ursprungligen postat av Lenmar
          Skall vi nappa på drd:s inbjudan alla västare? I så fall, drd, en helg i slutet av april? När passar det dig? Gärna en lördag så det finns några affärer öppna!!
          Tycker jag!! Tror att den enda april-lördan som Kjell var ledit var den 29:e. Var det inte så Kjell??
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • S_sund
            • July 2004
            • 1904

            Ursprungligen postat av calle-hallabro
            Nu var det inte tal om husrenovering, utan utbyggnad på ca 30m2 till akvarierummet , för hur ska alla annars få plats att titta????

            Har insett sedan länge att 15M2 till akvarium är för lite

            //Calle
            Aj, aj...inser först nu att jag har gått helt fel tillväga! Skulle givetvis utgått ifrån akvariumen (de framtida) när man gjorde upp planerna på utbyggnaden istället för att komma smygande med att akvarium när allt är färdigt (och frugan inte är hemma! )
            450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
            Min Blogg
            För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
              Tycker jag!! Tror att den enda april-lördan som Kjell var ledit var den 29:e. Var det inte så Kjell??
              japp
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                Tycker jag!! Tror att den enda april-lördan som Kjell var ledit var den 29:e. Var det inte så Kjell??
                Jodå så var det (som Raven oxå länkade till) men utgå absolut inte från mig - det är inte helt säkert att jag kan komma.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  Ursprungligen postat av Lenmar
                  Jag har med viss misströstan nu läst igenom artikeln du påtat ihop Kjell. Hoppas den gav er andra någonting... Nu skall jag sura över att jag förlängde mitt medlemsskap i denna hånfulla klubb.... och över att jag inte hade polo och svart sopsäck på mig..

















                  Å vafasiken..... Du vet att jag tål det Kjell... Jag bjuder på det!! Väldigt bra skrivet!!! Fast det var bättre lajv!!!
                  Självklart var det det....
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    Ursprungligen postat av Marie J
                    Vi kan ju kolla på det när vi ses igen.
                    Jomenvisst, NÄR blir det då?
                    Kram Thomas
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      Ursprungligen postat av muppins
                      Jag tycker att besök i Åled och hemma hos drd verkar vara en himla kombination....
                      Hemma hos mig finns det verkligen inte mycket att se.
                      Nåja! Något har du väl att visa upp.....Corydoras, räkor och Discus....Vi hörs....
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • tummen
                        • March 2005
                        • 5199

                        Jag har ju åxå några burkar, och Kaj har ju åxå "lite" fisk att visa upp, så vi kan väl fixa ett rally....Fortsätta ner till Halmstad sedan och "landa" hos Drd, var nu han bor... eller blir det lite för mycket på en dag?

                        Vi får väl planera lite grann framöver så får vi se hur programmet blir....
                        Senast redigerad av tummen; 28 March 2006, 12:42.
                        Thomas "tummen" Wallén

                        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                        Kommentar

                        • Madde B
                          • March 2006
                          • 12

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Nåväl visserligen var det lekrör men med den tonen så lät det alla fall som om det inte blev nån lek hemma hos er den kvällen
                          HAHA... helt rätt. Du måste vara synsk...hehe

                          Och jag kan meddela att Calle helt har missat hur många hela rör vi har.
                          Skall fota dom i morgon som bildbevis och *jag viskar nu, säg inget till honom så han springer ner och gömmer ett gäng*

                          MVH Madde som har bättre syn och KOLL på våra saker
                          En äng är som ett gigantiskt berg - fast platt.

                          Kommentar

                          • Madde B
                            • March 2006
                            • 12

                            Ursprungligen postat av Marie J
                            Då måste mitt ordspråk bli;

                            Bättre 2 rör i handen, än inga alls.

                            Synd att hon inte har mer disiplin på dig för då hade jag haft 4 rör med mig hem.
                            Inga problem, var bor du så kommer jag. Hur många behöver du?
                            En äng är som ett gigantiskt berg - fast platt.

                            Kommentar

                            • Madde B
                              • March 2006
                              • 12

                              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                              Och "Calles rör" berättade Ronja om för alla som var här och firade hennes födelsedag idag (lite försent) med stort nöje
                              Nästa gång kommer JAG ha rör med mig till försäljning, men skall givetvis inte berätta det för Calle. Jag kommer låta honom ropa in hur många som helst för att sedan *givetvis helt chockad" fråga honom varför han ropar in våra rör
                              En äng är som ett gigantiskt berg - fast platt.

                              Kommentar

                              • Madde B
                                • March 2006
                                • 12

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Så har jag totat ihop en artikel om träffen igår - håll till godo


                                Jag kan förövrigt den 29/4 om vi har en träff då - hur blir det ni i Halmstad kan ni tota ihop något?
                                Vad bra skrivet *Madde bockar sig*
                                En äng är som ett gigantiskt berg - fast platt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...