Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Du fick för övrigt till några riktigt bra kort när du "snodde" min kamera - nu kan dom andra slänga sig i väggen i nästa omgång av fototävlingen

    Snacka om att det är orättvist i den där nedrans tävlingen.....
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      Ursprungligen postat av Lenmar

      Snacka om att det är orättvist i den där nedrans tävlingen.....

      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Lenmar

        Snacka om att det är orättvist i den där nedrans tävlingen.....

        Hallå där - du ville inte åka med mig - nu ser du hur det går
        OBS. Inga batteriproblem denna gång
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Hallå där - du ville inte åka med mig - nu ser du hur det går
          Välja mellan att åka med de snyggaste grabbarna i västgänget eller aquapappa, maria och batski??? Det var ju skitsvårt!!! Var ju tvungen att dra lott å sedan var jag ju hungrig och ville se Stavre zoo. Hade du ens nämnt att det skulle vankas SÅDANA fördelar så hade jag ju gärna åkt med!! Nästa gång kanske jag faktiskt köper med mig en pizzasallad.... Kan inte det bli ett pluspoäng??
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Lenmar
            Välja mellan att åka med de snyggaste grabbarna i västgänget eller aquapappa, maria och batski??? Det var ju skitsvårt!!! Var ju tvungen att dra lott å sedan var jag ju hungrig och ville se Stavre zoo. Hade du ens nämnt att det skulle vankas SÅDANA fördelar så hade jag ju gärna åkt med!! Nästa gång kanske jag faktiskt köper med mig en pizzasallad.... Kan inte det bli ett pluspoäng??
            Jo hade du köpt med dig sallad så hade garanterat situationen varit annorlunda
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Morellen
              • November 2003
              • 4349

              Ursprungligen postat av Lenmar
              Auktionsutroparen var enastående jätteduktig och gjorde auktionen till en glad tilställning i år igen. Ja för ni som var med förra året så var det samma Rikard som stod för underhållningen !! Marie, köpte du inte tegelrör med?
              Samme Rikard - men iår vågade han väl inte kalla dig damen eller tanten eller vad var det egentligen han fick till förra året?
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                Men Kjell , du skall ju ha bensinpeng oxå, attans det glömde jag bort i yran lova att påminna mig så får vi fixa det sedan.
                Åh nej, det glömde jag med! Klart du ska få besinpengar. Det får vi fixa så det blir rättvist!
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  Samme Rikard - men iår vågade han väl inte kalla dig damen eller tanten eller vad var det egentligen han fick till förra året?
                  Ja samma Rickard och nej i år blev han tillrättavisad av Maria redan innan auktionen att hon verkligen inte är någon tant, utan det blev damen i svart. Bäst namn denna gången fick i alla fall Cobra och Zone, gillade verkligen Rickards äkta göteborska "Goa gubbar"
                  Auktionens största skratt kom från Madde (Ronneby) när hennes pojkvän (Calle) ropade in två tegelrör - Nu får du väl ge dig, du har ju redan 50-60 st.
                  Tycker också att Ingo Seidel´s föredrag var mycket intressant. L-malar är verkligen en annorlunda fiskgrupp med många "måste ha fiskar"
                  Eftersom jag satt jämte fick jag passa mig så jag inte bjöd på samma fiskar som han ändå lyckades han nästan få mig att bjuda på en del andra poster som jag egentligen inte ville ha.
                  Jag köpte några växter samt två olika påsar (5+8) med Corydoras sterbai, så nu har mina 5 från Jönköping fått nya kompisar.
                  Så trots att det blev en lång dag och 44 mils körning så blev det en lyckad dag. Detta mycket tack vare ZoopetVäst-gänget som både syntes och hördes. Mycket bra att Kjell trycker upp namnlappar till oss. De flesta av oss känner ju varandra, men det är ju bra att vi visar vilka vi är.
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • hfh75
                    • April 2005
                    • 595

                    Ursprungligen postat av Marie J
                    Kebabpizza med chips på! Attans smarrigt!
                    Så ni testade Svensson kebebpizza.... den är vida känd numera.. har kompisar uppe i Stockholm som åt den för många år sedan och dom pratar om den än...

                    Från det ena till det andra var det roligt att se många av er irl... Kunde dock bara vara med en mkt kort tid då familjen kallade så det blev inte mycket med det här att presentera sig och så...

                    Nu när jag äntligen har blivit goldis så har jag ju uppfyllt ett av de två kraven för medlemsskap i zoopet väst... Nu måste jag bara lära mig att vara trevlig också så kanske man kan få hänga med på nån aktivitet...
                    /Fredrik

                    -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

                    Kommentar

                    • cobra
                      • December 2004
                      • 1743

                      Mmm testade Svensson pizzan var lite konstigt med chips på men lär nog aldrig glömma denna pizzeriaupplevelsen...
                      Fotosidan.se

                      Kommentar

                      • Guy Palm
                        • March 2002
                        • 5720

                        två L 066 för 120 nåntingen styck. Den ena visade sig tyvärr vara stendöd när jag kom hem så det känns lite trist
                        De var ju i påsarna för många timmar
                        Just de fiskarna tillhörde de poster som var packade på ett bra sätt och då är det inget problem att ha dem i påsar i flera timmar. Man såg tydligt att de hade fått gå utan mat något dygn så de hinner tömma tarmarna, mycket viktigt vid transport av fisk under längre tid. Jag misstänker att fisken var sjuk redan vid packningen. Kommer inte ihåg om de posterna var märkta med inlämnarens namn. Var de det så tycker jag du skall kontakta honom, tror säkert att du kommer att bli kompenserad på ett eller annat sätt.
                        Guy
                        ,Poecilia,SKS,GOC,

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av hfh75
                          Från det ena till det andra var det roligt att se många av er irl... Kunde dock bara vara med en mkt kort tid då familjen kallade så det blev inte mycket med det här att presentera sig och så...

                          Nu när jag äntligen har blivit goldis så har jag ju uppfyllt ett av de två kraven för medlemsskap i zoopet väst... Nu måste jag bara lära mig att vara trevlig också så kanske man kan få hänga med på nån aktivitet...
                          Jepp synda att du inte presenterade dig - jag hade faktiskt med mig en "namnlapp" till dig också - nåväl det går fler tåg - välkommen i gänget i alla fall

                          ändå lyckades han nästan få mig att bjuda på en del andra poster som jag egentligen inte ville ha.
                          Snack jag såg ju hur sugen du i själva verket var
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            Rikard efterlyser lite foton från auktionen, han kunde ju inte fota själv. Han vill lägga upp dem på GoC´s hemsida. Om det är några som känner sig manade så går det bra att maila dem till mig, så vidarbefodrar jag dem. Naturligtvis så kommer fotografens namn att anges.
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Joacim
                              • December 2003
                              • 964

                              Jo det var en trevlig tillställning. Synd att det inte blev något köp (och för j-vligt att man inte hade möjlighet att köpa ett par lotter och haft chansen på en L-260) men jag knallade ju hem med en bakgrund iallafall. Jag har börjat bearbeta sambon så vi kan klämma in ett större kar i lägenheten men det verkar närapå omöjligt :/
                              Nåväl, skoj att se och träffa zoopetarna och för de som inte vet det så låter inte Kjell alls som tomten även om han har utseendet för det...

                              /J
                              Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                              De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                              Kommentar

                              • batski
                                • October 2004
                                • 8891

                                Ursprungligen postat av Guy Palm
                                Just de fiskarna tillhörde de poster som var packade på ett bra sätt och då är det inget problem att ha dem i påsar i flera timmar. Man såg tydligt att de hade fått gå utan mat något dygn så de hinner tömma tarmarna, mycket viktigt vid transport av fisk under längre tid. Jag misstänker att fisken var sjuk redan vid packningen. Kommer inte ihåg om de posterna var märkta med inlämnarens namn. Var de det så tycker jag du skall kontakta honom, tror säkert att du kommer att bli kompenserad på ett eller annat sätt.
                                Det kan vara så att den var sjuk. Jag la också märke till att de var i var sin påse med mycket luft. Men är det inte så att olika individer är olika starka och tål olika mycket? Men visst blev det många timmar i påsarna, säkert längre än 12 timmar för en del. I vanliga fall brukar det inte bli längre än max ett par timmar innan de kommer ner i ett akvarium igen. Visst, jag vet att fiskar transporteras i många timmar mellan olika länder, men sitter inte de i speciella påsar som "andas" då? Plus att vad jag förstått brukar en del dö under såna resor. Jag tänkte iaf på att det blev många timmar i går. Det var iaf första gången jag varit med på en sån auktion.
                                "The animals of the world exist for their own reasons.
                                They were not made for humans
                                any more than black people were made for whites
                                or women for men." - Alice Walker

                                Kommentar

                                Arbetssätt...