Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Snedfördelning? För många killar menar du? Jag tycker faktiskt att det verkar vara många tjejer här Större problem då tror jag att det inte verkar finnas många singlar här, utom jag då

    Så förmodligen skulle det bli rätt tunnsått med deltagare på de singelresorna. Jag och... Hmm... Jag?

    Men en bra idé annars, vem vill inte träffa nå´n som delar ens fiskintresse Dels för att det alltid är kul om man tycker om samma saker, men också för att slippa gnäll av typen "Nej, inte ett kar till!"
    Senast redigerad av Shepard; 09 August 2005, 18:14.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      Ursprungligen postat av Micke_A
      Snedfördelning? För många killar menar du? Jag tycker faktiskt att det verkar vara många tjejer här Större problem då tror jag att det inte verkar finnas många singlar här, utom jag då

      Så förmodligen skulle det bli rätt tunnsått med deltagare på de singelresorna. Jag och... Hmm... Jag?

      Men en bra idé annars, vem vill inte träffa nå´n som delar ens fiskintresse Dels för att det alltid är kul om man tycker om samma saker, men också för att slippa gnäll av typen "Nej, inte ett kar till!"
      Men Micke... Världens idé nu... Skapa en singeltråd!! Eller raggartråd!!
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • cassiopeia
        • June 2005
        • 99

        Marie (och alla andra) jag har inget problem med att träffas någon annanstans om jag kan få lift därifrån. Problemet ligger isf istället i att ta sig till mötesplatsen så tidigt. Min kille har uppkörning imorgon, så det finns en möjlighet att det löser sig där (håll tummarna alla!). Om han inte kan köra mig så åker jag eventuellt ner på fredag kväll och bor på vandrarhem. Är dock väldigt vilse i gbg, så vill gärna ha sällskap med någon om det blir så.
        Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          Ursprungligen postat av Micke_A
          Snedfördelning? För många killar menar du? Jag tycker faktiskt att det verkar vara många tjejer här Större problem då tror jag att det inte verkar finnas många singlar här, utom jag då
          Nepp, Micke - kom inte och påstå att du är zoopets ende singel nu!Då åker du på en propp!
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            haha då är vi tre nu
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av Morellen

              Nepp, Micke - kom inte och påstå att du är zoopets ende singel nu!Då åker du på en propp!
              Ajdå, bäst jag gömmer mig! Inte visste jag att du var så våldsam Maria

              Nej, inte på hela Zoopet kanske, men i vårat gäng verkar jag vara det.

              Se´n det här med att det måste vara exakt lika många av varje kön, ska vi börja könskvotera i Zoopetgänget? Är ingen bra idé i politiken, och säkert ingen bra idé här Spelar inte så stor roll vem jag får dela rum med, kille eller tjej, bara han/hon är trevlig. Men det är ju alla i Zoopetgänget!
              Senast redigerad av Shepard; 09 August 2005, 22:10.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                Ursprungligen postat av cassiopeia
                Marie (och alla andra) jag har inget problem med att träffas någon annanstans om jag kan få lift därifrån. Problemet ligger isf istället i att ta sig till mötesplatsen så tidigt. Min kille har uppkörning imorgon, så det finns en möjlighet att det löser sig där (håll tummarna alla!). Om han inte kan köra mig så åker jag eventuellt ner på fredag kväll och bor på vandrarhem. Är dock väldigt vilse i gbg, så vill gärna ha sällskap med någon om det blir så.
                Ska jag med så löser jag det. Jag ska på möte i morgon så då vet jag. Dom ville träffa mig personligen.... Annars så finns det säkert någon som ställer upp och tar hand om dig. Det är inga problem.
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • Tiberon
                  • June 2004
                  • 35

                  Ursprungligen postat av cassiopeia
                  Marie (och alla andra) jag har inget problem med att träffas någon annanstans om jag kan få lift därifrån. Problemet ligger isf istället i att ta sig till mötesplatsen så tidigt. Min kille har uppkörning imorgon, så det finns en möjlighet att det löser sig där (håll tummarna alla!). Om han inte kan köra mig så åker jag eventuellt ner på fredag kväll och bor på vandrarhem. Är dock väldigt vilse i gbg, så vill gärna ha sällskap med någon om det blir så.
                  Jag tar E20 ner till Göteborg på fredagen om du vill åka med. Har inte hunnit kolla hur det ligger till för dig. Irra runt i Göteborg ska nog inte vara något problem.

                  Kommentar

                  • Neptun
                    • March 2004
                    • 719

                    Kjell, när/var/hur skall vi betala dig för vandrarhemmet?

                    Jag tycker mig ha kollat igenom de senaste sidorna med inlägg, men jag har säkert missat det.
                    "Failure does not require planning"

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Höstens stora Zoopetklubbväst-aktivitet - en Danmarksresa.
                      Huvudattraktionen under besöket kommer självklart vara studiebesöket på Tropica som är en av världens största akvarieväxtproducenter.
                      Danmarkskarta finns på denna sida www.krak.dk

                      Program
                      Lördag den 20/8:
                      Samling 06.30 vid incheckningen för bilar
                      Resa Stena Line: 07.30-09.30
                      Besök Akvariehulen i Frederikshavn 09.30-10.00
                      Resa Frederikshavn- Aalborg 10.00-10.30
                      Besök Calles Dyrerige i Aalborg 10.30-11.30
                      Resa Aalborg – Grenå 11.30-12.30
                      Kattegattcentret inkl. frukost 12.30-15.00
                      Resa Grenå – Århus (Tropica) 15.00-15.30
                      Tropica 15.30-17.30
                      Resa Tropica - Vandrarhem Århus 17.30-18.00
                      Gemensam middag i Århus 19.00
                      Vi sover på City Sleep-In i Århus http://www.citysleep-in.dk/

                      Söndag den 21/8:
                      Morgenmad 09.00-09.45
                      Besök hos Jesper Taustrup 10.00-11.00
                      Besök hos Akvanet 11.30-12.45
                      Randers Regnskog inkl. frukost 13.15-15.30
                      Resa Randers Fredrikshavn 15.30 - 17.45
                      Alternativ aktivitet - ca 1.5 timmar
                      Färja Frederikshavn - Göteborg 20.00-23.15

                      Lite länkar:
                      1/Kattegatcentret, Grenå – www.kattegatcentret.com
                      – Vuxna 100 DKK / 120 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
                      2/ Randers Regnskog - www.regnskoven.dk
                      Vuxna 95 DKK / 115 SEK, 3 - 11 år 50 DKK / 60 SEK
                      3/ Tropica - http://www.tropica.com/default.asp
                      4/ Akvariehulen - http://www.akvariehulen.dk/
                      5/ Calles Dyrerige - http://www.callesdyrerige.dk/
                      6/ Jesper Taustrups stora 1700 L akvarie - http://www.cichlids.dk/akvarier/vis/1301/
                      7/ Akvanet - http://www.akvanet.dk/

                      Att exakt ange vad det kommer att kosta är väldigt svårt men om man räknar med 4 personer per bil samt en milkostnad för den som håller med bil på 16 kr/mil samt boende på vandrarhem i dubbelrum med toa och inkl. morgenmad. samt 2 entré-aktiviteter och färjebiljett så hamnar det på ungefär 1.250 svenska kronor per person.

                      Anmälda till Danmarksresan:
                      Mattias Andersson
                      Niina
                      muppins
                      petnym + flickvän
                      MagicFingers + sambo
                      Len + mar
                      marcuspajp
                      Neptun
                      brams
                      Kjell
                      Cobra
                      Micke_A
                      Cassiopeia
                      Destination
                      Zoonie
                      Tiberon
                      Totalt 19 anmälda

                      DET FINNS MÖJLIGHET FÖR YTTERLIGARE EN PERSON ATT ANMÄLA SIG (EN KVINNA).

                      Preliminär indelning i bilar (ändringar kan komma att ske)
                      Kjell + Len + mar + Cassiopeia
                      Petnym + flickvän + Tiberon + destination
                      Cobra + Magic Fingers + sambo + marcuspajp + Micke_A
                      Mattias Andersson + Niina + muppins + Neptun
                      Brams + Zoonie (ingen mer får plats i denna bil)

                      Delta kan alla Gold-medlemmar göra oavsett bostadsort samt "familjemedlemmar" till goldisar.
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 August 2005, 16:13.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Nu skall samtliga som anmält sig till resan ha fått ett "Privat meddelande" - om du inte fått detta så meddala mig.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • cassiopeia
                          • June 2005
                          • 99

                          Tiberon, e20 är ju inte allt för långt härifrån, så det skulle ju kunna vara en idé. Var längs med e20 vore bra att träffas för dig? Enda kravet är ju bussförbindelser med trollhättan/vbg.
                          Tack alla som hjälper mig ^^.
                          Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

                          Kommentar

                          • marcuspajp
                            • July 2004
                            • 448

                            Min flickvän/fästmö vill följa med (hon kan dela rum med en tjej). Men hon vill inte ta platsen från nån som är verkligt intresserad. Så om Marie eller så ska följa med så står hon över till förmån för henne.
                            Senast redigerad av marcuspajp; 10 August 2005, 22:31.
                            Salt är ballt

                            Kommentar

                            • Marie J
                              • January 2004
                              • 10616

                              Ursprungligen postat av marcuspajp
                              Min flickvän/fästmö vill följa med (hon kan dela rum med en tjej). Men hon vill inte ta platsen från nån som är verkligt intresserad. Så om Marie eller så ska följa med så står hon över till förmån för henne.
                              Vill hon följa med så ska hon följa med. Att jag jobbar på ett företag som velar ska inte drabba henne.

                              Först till kvarn.....

                              Men det var väldigt snällt av er att tänka så.
                              /Marie.

                              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                              Kommentar

                              • Tiberon
                                • June 2004
                                • 35

                                Ursprungligen postat av cassiopeia
                                Tiberon, e20 är ju inte allt för långt härifrån, så det skulle ju kunna vara en idé. Var längs med e20 vore bra att träffas för dig? Enda kravet är ju bussförbindelser med trollhättan/vbg.
                                Tack alla som hjälper mig ^^.
                                Det spelar ingen roll vart jag plockar upp dig längs vägen. Säg till vad som funkar med bussar och liknande. Jag kan ta en sväng så det funkar smidigt för dig också.

                                Är det någon som har ett bra förslag på Vandrarhem i Göteborg och var man kan tänkas lämna bilen över hälgen?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...