Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blue Cube
    • July 2007
    • 10

    Kul... Det är därför man hyr bostad...

    Håller på att renovera karet nu i alla fall... Det får räcka för stunden...

    Kommentar

    • Bilbo
      • February 2002
      • 2119

      Fel, det är därför man äger sin bostad, man får göra som man vill. Renovera är roligt men jobbigt.
      // Magnus
      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

      Kommentar

      • Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

        Ursprungligen postat av Redbullen
        hehe så kan de va ....
        Så är det för oss med villa, vovvar och ungar.

        Jag har installerat min krypgrundsavfuktare nu på semestern, har fått ner fukthalten från 91% till 61% på 2 dygn, goa grejer det...
        / Patrik /

        Kommentar

        • Redbullen
          • April 2005
          • 1129

          Ursprungligen postat av Bilbo
          Fel, det är därför man äger sin bostad, man får göra som man vill. Renovera är roligt men jobbigt.
          Jo jag håller med, hade hellre ägt min bostad än att hyrt den...

          //Peter

          Kommentar

          • Redbullen
            • April 2005
            • 1129

            Ursprungligen postat av Patrik_växjö
            Så är det för oss med villa, vovvar och ungar.

            Jag har installerat min krypgrundsavfuktare nu på semestern, har fått ner fukthalten från 91% till 61% på 2 dygn, goa grejer det...
            Ja jo det är jobb med hus, men det är lite de som är charmen.
            blir andra salgs jobb här, vi flyttade nyligen ut till teleborg, men sen ska hon flytta och efter de ska jag flytta ... så man kan kalla de "skittråkigt jobb" haha

            men de var ju en go grej!!..

            //Peter

            Kommentar

            • matzen
              • February 2004
              • 608

              Hejsan alla nördar! Håller på och skaffar mig ett 375-kar. Där jag skall ha slimline. Fiskarna som skall gå där i blir dubbar och bärnstensmoori. Bärnstenarna har jag redan hämtat, men de är bara 2-3 cm långa och går i ett 105-literskar. Sen i slutet av Augusti skall jag hämta 375:an. Och då släppa i bärnstenarna tillsammans med 20 dubbar. Är det inte dags för en träff snart?
              To be or not to be a cichlidlover that´s no question

              Kommentar

              • Redbullen
                • April 2005
                • 1129

                Ursprungligen postat av matzen
                Hejsan alla nördar! Håller på och skaffar mig ett 375-kar. Där jag skall ha slimline. Fiskarna som skall gå där i blir dubbar och bärnstensmoori. Bärnstenarna har jag redan hämtat, men de är bara 2-3 cm långa och går i ett 105-literskar. Sen i slutet av Augusti skall jag hämta 375:an. Och då släppa i bärnstenarna tillsammans med 20 dubbar. Är det inte dags för en träff snart?
                Kan nog bli en fint uppsättning....

                //Peter

                Kommentar

                • Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

                  Det är bara till att bjuda in till träff och se hur många som kommer. Jag är iaf rätt upptagen under semestern, Öland, Karlstad, Halmstad och lite pillande på huset


                  Jag är väldigt sugen på att skaffa lite nytt till karet snart. Funderar på om jag ska satsa på mycket småfisk, det var längesen jag hade det, eller lite mellanstora/stora ciklider, blå ciklid, flaggciklid är några jag funderar över.

                  Skulle kunna ta alt.1 och köpa 30 kardinaltetror och 20 rödmunstetror och nån annan liten fisk, kanske nån dvärgciklid, skulle bli riktigt coolt, ihop med mina större kongotetror, vändmalarna och den feta gibben som jag tänker behålla.

                  Å andra sidan är större fiskar på något sätt roligare, de är mer individer än de där små som bara simmar , äter och skiter. De är lite roligare att se på än tetrorna när de letar mat, uppvaktar varandra eller bygger bo osv...

                  Hmm...
                  / Patrik /

                  Kommentar

                  • Redbullen
                    • April 2005
                    • 1129

                    Ursprungligen postat av Patrik_växjö
                    Det är bara till att bjuda in till träff och se hur många som kommer. Jag är iaf rätt upptagen under semestern, Öland, Karlstad, Halmstad och lite pillande på huset


                    Jag är väldigt sugen på att skaffa lite nytt till karet snart. Funderar på om jag ska satsa på mycket småfisk, det var längesen jag hade det, eller lite mellanstora/stora ciklider, blå ciklid, flaggciklid är några jag funderar över.

                    Skulle kunna ta alt.1 och köpa 30 kardinaltetror och 20 rödmunstetror och nån annan liten fisk, kanske nån dvärgciklid, skulle bli riktigt coolt, ihop med mina större kongotetror, vändmalarna och den feta gibben som jag tänker behålla.

                    Å andra sidan är större fiskar på något sätt roligare, de är mer individer än de där små som bara simmar , äter och skiter. De är lite roligare att se på än tetrorna när de letar mat, uppvaktar varandra eller bygger bo osv...

                    Hmm...
                    Köra småfisk i ett 4-600 liters kar är coolt tycker jag, även om en del kanske tycker det är "slöseri med akvarium"
                    Det blir lite mer "landskap" av det hela med mycket sten, rötter växter.
                    Lite tetror, någon scalare, malar, någon eller några arter dvärg ciklider tror jag kan bli coolt

                    Och sen är ju lite mellanstora precis som du sa också kul....

                    Så de handlar nog mest om en smaksak....

                    //Peter

                    Kommentar

                    • matzen
                      • February 2004
                      • 608

                      Vad sägs om en träff hemma hos mig i början på September. Då har jag också fått igång mitt Troffekar. Skulle en Torsdag passa bra. T ex Torsdagen den 9 September klockan 19. Jag har väl inte så mycket att visa upp. Men det kan vara trevligt att bara träffas.
                      To be or not to be a cichlidlover that´s no question

                      Kommentar

                      • Hank
                        • August 2002
                        • 675

                        Ursprungligen postat av Bilbo
                        Här i Vrigstad börjar köket ta form nu, det mesta är på plats iaf. Saknar el och VVS men det löser sig i veckan
                        Trevligt!
                        Vad blev det för kök?
                        Själv håller jag på och målar om innedörrarna, (utöver dygnet runt jobbet som leds av världens yngsta arbetsledare, 5 veckor gammal )
                        LITE trött på "allmän-nyttanbruna" färgen. Passar inte liksom.
                        Firrarna kan vara glada om dom få nytt vatten var 3:e vecka
                        /Hank
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                        Uppdaterad 2006-08-22

                        Kommentar

                        • Bilbo
                          • February 2002
                          • 2119

                          Ursprungligen postat av Hank
                          Trevligt!
                          Vad blev det för kök?
                          Själv håller jag på och målar om innedörrarna, (utöver dygnet runt jobbet som leds av världens yngsta arbetsledare, 5 veckor gammal )
                          LITE trött på "allmän-nyttanbruna" färgen. Passar inte liksom.
                          Firrarna kan vara glada om dom få nytt vatten var 3:e vecka
                          Det blev IKEA-kök med Sörbo luckor, måla innedörrar är oxå något som jag borde göra snart, hoppas allt går bra med lille Olle, glöm inte att titta in om ni skulle ha vägarna förbi.
                          // Magnus
                          Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                          Kommentar

                          • matzen
                            • February 2004
                            • 608

                            Det skall vara den 6:e September klockan 19.00. Johan från det nyöppnade håvmästarna kommer att dyka upp och berätta om den nya butiken och dess målsättning.
                            Senast redigerad av matzen; 29 July 2007, 02:42.
                            To be or not to be a cichlidlover that´s no question

                            Kommentar

                            • Bilbo
                              • February 2002
                              • 2119

                              Najs, det blir första gången vi har ett program på mötena
                              Om man bortser från de "möten" där programmet varit: Bedöva din lever
                              // Magnus
                              Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                              Kommentar

                              • Redbullen
                                • April 2005
                                • 1129

                                Ursprungligen postat av Bilbo
                                Om man bortser från de "möten" där programmet varit: Bedöva din lever
                                Haha

                                Kommentar

                                Arbetssätt...