Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    Som lite info till er "nya" nörds så e inte annonsering tillåten i forumet. Varken att erbjuda eller fråga efter ngt. Då kommer Kjell å drar oss i öronen!
    Använd PM funktionen till sånt...
    Men ett möte snart vore ju kul, för mig passar INTE onsdagar!

    Kommentar

    • Patrik_växjö
      • July 2002
      • 2046

      Ursprungligen postat av Torstensson
      Som lite info till er "nya" nörds så e inte annonsering tillåten i forumet. Varken att erbjuda eller fråga efter ngt. Då kommer Kjell å drar oss i öronen!
      Använd PM funktionen till sånt...
      Men ett möte snart vore ju kul, för mig passar INTE onsdagar!
      Fast Kristoffers inlägg finns väl inget att säga om!? Han bara spånar ju i vad han och hans kompis vill ha, men det kanske man inte får det heller

      Nåväl, gör inget om mina framtida fiskar gräver lite, eller lite till för den delen, kommer nog satsa på ett kar med stora utspridda stenar på botten, lite rötter för de små att gömma sig i och mycket simyta över detta. Funderar på guldsöm som sagt, blå ciklid kanske... Finns mycke snyggt i den storleken. Börjar tröttna på pluttesmå fiskar nu

      Men, som sagt det bli när jag har tid. Först skall det flyttas in å ut och inredas och inredas om osv
      / Patrik /

      Kommentar

      • matzen
        • February 2004
        • 608

        Ursprungligen postat av Torstensson
        Som lite info till er "nya" nörds så e inte annonsering tillåten i forumet. Varken att erbjuda eller fråga efter ngt. Då kommer Kjell å drar oss i öronen!
        Använd PM funktionen till sånt...
        Men ett möte snart vore ju kul, för mig passar INTE onsdagar!
        Jag skulle vara mycket intresserad att komma på ett möte om jag får. Ni kan väl meddela mig tid och rum. Har lagt ner idén om en förening då intresset för nuvarande är dåligt. Hoppas att jag kan komma på ett av era möten även om jag har varit lite kritisk om kompismöten. Själv har jag för tillfället sju kar igång mest med Tanganyika där jag bl a har tre Troffegrupper. En Ikolagrupp om 24 i ett 720 tillsammans med lite snäcklekare och N. cylindricus och ett 540 med Dubbar och bärnstenar. Jag har beställt fyra Gymnogeophagus australis som skall gå i ett 325-literskar. Skall bli kul med lite Sydamerika igen.
        To be or not to be a cichlidlover that´s no question

        Kommentar

        • Hank
          • August 2002
          • 675

          Ursprungligen postat av matzen
          Själv har jag för tillfället sju kar igång mest med Tanganyika där jag bl a har tre Troffegrupper. En Ikolagrupp om 24 i ett 720 tillsammans med lite snäcklekare och N. cylindricus och ett 540 med Dubbar och bärnstenar. Jag har beställt fyra Gymnogeophagus australis som skall gå i ett 325-literskar. Skall bli kul med lite Sydamerika igen.
          Välkommen!
          Varför vänta på att någon bjuder in, du verka ju ha en hel del intressant att visa upp
          /Hank
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
          Uppdaterad 2006-08-22

          Kommentar

          • LN
            • November 2004
            • 1478

            Precis Matz. Vore verkligen kul med en fika snart.
            Här hemma så är det mesta tragiskt just nu.
            40-50 ancistrus har dött på två dagar. Det konstiga är att i samma kar så går det 4 små minimultisar samt 4 C. Leptosomayngel och dom har klarat sig helt utan men. Fy ###??``" vad tråkigt det är ibland med akvariehobbyn.
            Larry
            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

            Kommentar

            • kristoffer84karlsson
              • December 2006
              • 39

              ja,här kan vi inte va på nån vecka!det pluggas förfullt här,men det tar väl bara 3 veckor till el nått sånt! sen är ni välkommna nån lördag el söndag efter det! ska höra när det är ok!kan ju lämna förslag vilen helg som passar er!
              Knowledge brings fear

              Kommentar

              • Torstensson
                • June 2002
                • 1964

                Helg?? Då har alla så mycket att göra endå...
                Oftast brukar det bli en torsdag har jag för mig, oavsett så går onsdagar bort för mig! =)

                Kan väl kanske va tufft att börja möte hos ngn som aldrig varit med.
                Men får jag bara helgen å fundera så kanske vi kan köra här??

                Det finns ju lite nytt här oxå, å snart ska det tömmas av, men bara för att det finns nya planer!! =))

                Kommentar

                • LN
                  • November 2004
                  • 1478

                  Jag är på väg att bli skogstokig.
                  Alla ancistrus är döda i 375:an ca 100 st. Vet inte varför.
                  Har ni hört talas om någon sorts ancistrussjuka??????????????
                  Dom dog på tre dar.
                  Larry
                  Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                  http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                  Kommentar

                  • Torstensson
                    • June 2002
                    • 1964

                    Inte läge på vattenbyten nu då eller??
                    Låter illa Larry...

                    Kommentar

                    • Hank
                      • August 2002
                      • 675

                      Ursprungligen postat av Larry Nilsson
                      Jag är på väg att bli skogstokig.
                      Alla ancistrus är döda i 375:an ca 100 st. Vet inte varför.
                      Har ni hört talas om någon sorts ancistrussjuka??????????????
                      Dom dog på tre dar.
                      Surt och trist!
                      Du har inte bytt foder eller något annat?
                      Mätt vattenvärdena?
                      /Hank
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                      Uppdaterad 2006-08-22

                      Kommentar

                      • Patrik_växjö
                        • July 2002
                        • 2046

                        Instämmer, trist! Speciellt då jag vet att du är en exeptionellt nogrann akvarist Larry.

                        Idag ska jag iaf besiktiga min bil för första gången Det borde inte vara nån fara men man vet ju aldrig.... *skrockfull*....
                        / Patrik /

                        Kommentar

                        • LN
                          • November 2004
                          • 1478

                          Byt inte vatten just nu. Lägg ner alla tankar på att ens att tvätta bilen.
                          Vete tusan om jag hade besktigat ens
                          Ska ringa till vattenverket idag och höra om dom haft problem.

                          Återkommer i ämnet.
                          Larry
                          Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                          http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                          Kommentar

                          • Hank
                            • August 2002
                            • 675

                            Ursprungligen postat av Larry Nilsson
                            Byt inte vatten just nu. Lägg ner alla tankar på att ens att tvätta bilen.
                            Vete tusan om jag hade besktigat ens
                            Ska ringa till vattenverket idag och höra om dom haft problem.

                            Återkommer i ämnet.
                            Kan bara säga, har leptosomaynglen överlevt så är det INGET fel på vattnet!!
                            /Hank
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                            Uppdaterad 2006-08-22

                            Kommentar

                            • LN
                              • November 2004
                              • 1478

                              Nä , jag håller med dig Hank. Frågan...ja eller sagt frågorna är rätt många vad tusan det kan vara som dödar så snabbt en väldigt tålig fisksort men lämnar en väldigt känslig art vid liv.
                              jag har startat en tråd på Ciklid.se i ämnet. Hoppas verkligen att jag kan med hjälp av er få fram ett svar på varför så att det inte händer igen.
                              Larry
                              Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                              http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                              Kommentar

                              • Bilbo
                                • February 2002
                                • 2119

                                Malar är ju normalt sett känsliga för metaller i vattnet, det kan möjligtvis inte vara något sådant?
                                Kan ju vara så att vattenverket slängt i något. Hur som helst är det trist, du har ju haft en del prövninggaar på akvariefronten menar jag.

                                Är det förresten någon som har funderat på att göra soffbord av akvarie? Ett lågt bord med stor skiva skulle ju kunna vara ett utmärkt akvarium till t.ex malar eller rockor
                                // Magnus
                                Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                                Kommentar

                                Arbetssätt...