Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    Ursprungligen postat av mr malawi
    Om man säger så här.

    Fan vad alla är nedlåtande på de som vill bygga sina egna kar.

    Om man kan sin sak och gör det noga och enligt alla konstens regler vad kan hända?

    Själv har jag byggt kar från 30l upp till 840L och inget har pajat ihop ännu. hmmm varför? Jo för att jag har gjort på rätt sätt.

    Så nu får ni allt lägga av!

    hehehehehe.

    Skall bli kul att få hem mitt nya kar till våren. 2520Liter. ett mycket vakert helglaskar. Därför att det finns inte en enda ramakvarietillverkare som vågar bygga så stora burkar. Varför? Jo för de kan inte lita på sin konstruktion. så det så.
    Jag vet en som byggt större..

    Grejen med att göra det själv är väl just förs.frågan kan jag känna iaf! Jag skulle säkert kunna pula ihop ett kar jag med. Men jag vet i fasen om jag skulle ställa det i mitt vardagsrum med vetdomen att jag får betala allt själv OM det går åt pipan. Det är ju inte bara min egendom det gäller. Det är hyresvärdens dyra golv, väggar osv. Dessutom lär vår griniga hyresvärd vara ännu grinigare sen..

    Men visst kan privatpersoner bygga bra eller bättre än grossister, absolut! Så är det ju med det mesta..
    Senast redigerad av Patrik_växjö; 31 October 2005, 15:40.
    / Patrik /

    Kommentar

    • LN
      • November 2004
      • 1478

      När du sketet färdigt malawi så kolla hur många yngel som överlevde.
      Hos mig så finns 10 yngel som kom med ner i det nya karet.
      Så det finns om det behövs hos någon.

      Hank - vi tar vårt vid nästa träff??
      Larry
      Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
      http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

      Kommentar

      • mr malawi
        • October 2005
        • 124

        Ursprungligen postat av Larry Nilsson
        När du sketet färdigt malawi så kolla hur många yngel som överlevde.
        Hos mig så finns 10 yngel som kom med ner i det nya karet.
        Så det finns om det behövs hos någon.
        Tack! Än så länge har jag inte sett några döda yngel ännu. Hoppas de klarar sig. Skall försöka mata de lite i kväll.
        zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

        Kommentar

        • mr malawi
          • October 2005
          • 124

          Ursprungligen postat av Patrik_växjö
          Jag vet en som byggt större..

          Grejen med att göra det själv är väl just förs.frågan kan jag känna iaf! Jag skulle säkert kunna pula ihop ett kar jag med. Men jag vet i fasen om jag skulle ställa det i mitt vardagsrum med vetdomen att jag får betala allt själv OM det går åt pipan. Det är ju inte bara min egendom det gäller. Det är hyresvärdens dyra golv, väggar osv. Dessutom lär vår griniga hyresvärd vara ännu grinigare sen..

          Men visst kan privatpersoner bygga bra eller bättre än grossister, absolut! Så är det ju med det mesta..
          Vem har byggt större. skulle vara kul att få lite kontakt med han och få lite tips och ideér.

          Mitt nya kar skall jag INTE bygga själv. Skall till o med ställa dit karet innan huset är upprest. så det blir ett rejält projekt.
          zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

          Kommentar

          • Torstensson
            • June 2002
            • 1964

            Om man säger så här.

            Fan vad alla är nedlåtande på de som vill bygga sina egna kar.

            Om man kan sin sak och gör det noga och enligt alla konstens regler vad kan hända?

            Själv har jag byggt kar från 30l upp till 840L och inget har pajat ihop ännu. hmmm varför? Jo för att jag har gjort på rätt sätt.

            Så nu får ni allt lägga av!

            hehehehehe.

            Skall bli kul att få hem mitt nya kar till våren. 2520Liter. ett mycket vakert helglaskar. Därför att det finns inte en enda ramakvarietillverkare som vågar bygga så stora burkar. Varför? Jo för de kan inte lita på sin konstruktion. så det så.
            Om man rent språkligt då kollar på vad som skrivits i texten ovan så får iaf jag fram att det författaren menar är att nu får vi alla lägga av, slut på disskussionen! Men så direkt efter fortsätter han själv endå på samma ämne?!?
            Jag får inte ihop det alls. Som om jag säger till alla här hemma att nu slutar vi att titta på TV, men så fortsätter jag själv..

            Ja jag vet, jag e en paragrafryttare å gnällspik. Men en j-vligt konsekvent sådan i så fall!! Har man sagt en sak så får man allt stå för det, eller då erkänna att man bytt ståndpunkt. Men inte allt i en sabla röra i samma inlägg!!

            Kommentar

            • Patrik_växjö
              • July 2002
              • 2046

              Ursprungligen postat av mr malawi
              Ursprungligen postat av Patrik_växjö
              Jag vet en som byggt större..

              Grejen med att göra det själv är väl just förs.frågan kan jag känna iaf! Jag skulle säkert kunna pula ihop ett kar jag med. Men jag vet i fasen om jag skulle ställa det i mitt vardagsrum med vetdomen att jag får betala allt själv OM det går åt pipan. Det är ju inte bara min egendom det gäller. Det är hyresvärdens dyra golv, väggar osv. Dessutom lär vår griniga hyresvärd vara ännu grinigare sen..

              Men visst kan privatpersoner bygga bra eller bättre än grossister, absolut! Så är det ju med det mesta..
              Vem har byggt större. skulle vara kul att få lite kontakt med han och få lite tips och ideér.

              Mitt nya kar skall jag INTE bygga själv. Skall till o med ställa dit karet innan huset är upprest. så det blir ett rejält projekt.
              Vadå innan huset är upprest?? Låter jäkligt wako... Är ju bara att ta ett hål i väggen när du ska trä in karet...
              / Patrik /

              Kommentar

              • Torstensson
                • June 2002
                • 1964

                Men snacka ur skägget nu då Patrik. Vem har byggt ett större helglas å hur stort e det???

                Kommentar

                • Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

                  Ursprungligen postat av Torstensson
                  Men snacka ur skägget nu då Patrik. Vem har byggt ett större helglas å hur stort e det???
                  Finns många.. Nädå.. skojar bara ..

                  Funderar på vad jag ska ha i 125an.. Det karet är ju nte helt lätt att hitta fisk till, ja fisk som inte exploderar av att karet e för litet eller för kort alltså..
                  Senast redigerad av Patrik_växjö; 31 October 2005, 19:40.
                  / Patrik /

                  Kommentar

                  • mr malawi
                    • October 2005
                    • 124

                    Ursprungligen postat av Patrik_växjö
                    Vadå innan huset är upprest?? Låter jäkligt wako... Är ju bara att ta ett hål i väggen när du ska trä in karet...
                    Ok.. om jag säger så här. bygger man ett helt nytt hus och vet exakt vad jag vill ha för kar samt exakt vad det skall stå så är det ju rätt ok och ställa det på plats innan huset levereras. och det är pga att dörrens bräd är bara 90cm. karet är 120cm! hmmmmm vad gör man då? karet väger ca 400kg. lite väl tungt och riskabelt om man skall hålla på att vrida och vända. Tänk om man tappar det. fan med stora bokstäver blir det då. Så jag har kommit fram till att det besta är att få det på plats innan.

                    Är det lustigt eller?
                    zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

                    Kommentar

                    • Torstensson
                      • June 2002
                      • 1964

                      Du får väl kolla vad Arnold har att erbjuda!!
                      Jag hoppas på att han har lysramper hemma till mig, kanske ska slänga iväg ett mail..

                      Har ju en hyfsad inköpslista nu, å HON vill inte hänga med!!
                      Bara att se till att det finns pengar på kortet..

                      Kommentar

                      • mr malawi
                        • October 2005
                        • 124

                        Ursprungligen postat av Torstensson
                        Du får väl kolla vad Arnold har att erbjuda!!
                        Jag hoppas på att han har lysramper hemma till mig, kanske ska slänga iväg ett mail..

                        Har ju en hyfsad inköpslista nu, å HON vill inte hänga med!!
                        Bara att se till att det finns pengar på kortet..
                        Jag har redan varit i kontakt med Arnold ang akvariebygge. han teknik klarade visst inte av att bygga enligt mina mått. klent tyckte jag.
                        zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

                        Kommentar

                        • Patrik_växjö
                          • July 2002
                          • 2046

                          Ursprungligen postat av mr malawi
                          Ursprungligen postat av Patrik_växjö
                          Vadå innan huset är upprest?? Låter jäkligt wako... Är ju bara att ta ett hål i väggen när du ska trä in karet...
                          Ok.. om jag säger så här. bygger man ett helt nytt hus och vet exakt vad jag vill ha för kar samt exakt vad det skall stå så är det ju rätt ok och ställa det på plats innan huset levereras. och det är pga att dörrens bräd är bara 90cm. karet är 120cm! hmmmmm vad gör man då? karet väger ca 400kg. lite väl tungt och riskabelt om man skall hålla på att vrida och vända. Tänk om man tappar det. fan med stora bokstäver blir det då. Så jag har kommit fram till att det besta är att få det på plats innan.

                          Är det lustigt eller?
                          Ska du ställa det på plats direkt på betongplatta då?? Innan väggar å tak e på plats, eller hur tänker du? Bara nyfiken..
                          / Patrik /

                          Kommentar

                          • Patrik_växjö
                            • July 2002
                            • 2046

                            Ursprungligen postat av Torstensson
                            Du får väl kolla vad Arnold har att erbjuda!!
                            Jag hoppas på att han har lysramper hemma till mig, kanske ska slänga iväg ett mail..

                            Har ju en hyfsad inköpslista nu, å HON vill inte hänga med!!
                            Bara att se till att det finns pengar på kortet..
                            Jag har ingen inköpslista, men vi får väl se vad han har... om man fastnar för något.
                            / Patrik /

                            Kommentar

                            • LN
                              • November 2004
                              • 1478

                              Nödfråga

                              Ska någon till Malmö inom kort??

                              Minsann om jag inte har fått fatt i några minicompressiceps
                              Larry
                              Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                              http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                              Kommentar

                              • mr malawi
                                • October 2005
                                • 124

                                Ursprungligen postat av Patrik_växjö
                                Ska du ställa det på plats direkt på betongplatta då?? Innan väggar å tak e på plats, eller hur tänker du? Bara nyfiken..
                                Jupp det stämmer bra det. Skall först juta grunden och sen mura upp en bänk med lekarblock och sen för att få bänken 110% rak, flytspackla uppe på bänken.
                                Sen är det bara att lyfla dit karet. bygga en trälåda som skydd för karet under husbygget.

                                mvh robban
                                zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...