Akvariehelg i Göteborg den 30/3-1/4 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Ett stort tack från mig också.

    Ps. Har ni genomskådat aprilskämtet? Ett påstående av en föredragshållare var inte sant (om det inte finns fler skämt som jag går runt och tror på!) Ingen har meddelat att de gjort det på ciklid.org ännu http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=65569
    Det var ju en grej som kändes helt otrolig - den blinda cikliden... men man vet ju aldrig..?

    Kommentar

    • Ola Svensson
      • June 2002
      • 1081

      Den blinda Lamprologus lethops existerar och är med artregistret på ciklid.org.
      Mvh. Ola
      Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
      Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Den blinda Lamprologus lethops existerar och är med artregistret på ciklid.org.
        Japp, jag såg det! OK, då får man fundera vidare!

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


          Riktigt rolig idé Ivan fixat med på filmen
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            Glöm inte se del 2
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              I det stora hela blev helgen mycket lyckad och att det blev så kan man tacka flera olika grupper:

              Göteborgs Ciklidgrupp:
              Under ca. 1 år har en grupp inom Göteborg Ciklidgrupp lagt ner ett hästarbete i planerandet av hela arrangemanget. Totalt har det hållits nära 20 sammanträffande (planeringsmöten, arbetsmöten, gruppmöten, besiktning av lokaler etc. etc) och antalet deltagare på dessa möten har varierat mellan 5 och 20 personer. Och så själva finalen i helgen då det var 15 personer som jobbade med att få allt att flyta. Ett enormt arbete har lagts ner av de som deltog i denna arbetsgrupp.

              Föredragshållarna:
              Ett helt gäng med fantastiska föredragshållare var det och de ämnen som behandlades var väldigt olika. Jag tror inte att någon av besökarna under Akvariehelgen som kom tyckte att samtliga föredrag föll i deras smak utan var och en av oss hade nog sina favoriter (eller snarare sina favoritämnen) och det var ju själva poängen med bredden på föredragen – ”alla” smakriktningar skulle få sitt. Jag har också pratat med en hel del av besökarna och alla var också väldigt positiva. Detsamma kan jag även säga om föredragshållarna - de var väldigt glada över det överväldigande positiva mottagande de fick såväl under sina föredrag samt i pratstunderna med besökarna mellan föredragen.

              Sponsorerna:
              Utan sponsorer ingen Akvariehelg. Basen i ekonomin för att kunna arrangera en Akvariehelg som denna till ett så lågt pris med så många internationella föredragshållare var utan tvekan sponsorerna. Denna gång var det 8 sponsorer som vardera bidrog med 3.000 kronor var, det var fler än 30 företag som hade skänkt vinster till våra lotterier (som drog in mer än 40.000 kr), dessutom skänkte sponsorerna vinster till fototävlingen samt till de 6 små utställningsakvarierna. Helt enkelt en fantastisk uppslutning av branschen. En lista över sponsorerna hittar du på denna sida http://www.akvariehelg.se/sponsorer/

              Deltagarna:
              Ja utan deltagare så hade ju Akvariehelgen blivit en flopp – nu var det fullbokat långt i förväg och vi tvingades tyvärr säga nej till många som ville komma. Det var ju i sig väldigt trevligt att det var fullspikat men det förde också med sig att de som kom hade det minst sagt trångt, att det var svårt att lösa alla saker praktiskt och det krävdes verkligen att besökarna som kom var glada och positiva människor som hade överseende med de små skavanker som var (pga av trängseln). Det var absolut inget gnäll utan alla besökare hade verkligen uppriktigt kul och de internationella föredragshållarna var också uppriktigt förvånande över att det kunde vara så trevligt på ett akvariemöte och den främsta anledningen till detta var utan tvekan deltagarna själva.

              Så ett stort tack till alla i dessa grupper.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Tack allesammans för en fantastisk helg och för att summera så är jag jäkligt trött nu men med en nytändning av mitt akvarieintresse som varit i en djup svacka. Mikolji var fantastisk med hans lite annorlunda stuk på naturdokumentärer. Jag förstår verkligen inte hur National Geographic och andra inte varit intresserade av dessa med tanke på de var just originella.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Och nu var Akvariehelgen också över för mig eftersom jag just har "lämpat av" Ivan på flygplatsen och han kunde påbörja sin 2,5 dagars resa hem till Venezuela.
                  Han var oerhört glad över sitt besök i Sverige och öste beröm över allt - hur fantastisk Akvariehelgen var och alla trevliga människor han träffade, hur vacket det var (och då har ju ändå inte våren kommit än), över att alla svenska tjejer var så snygga och så blev han så jäkla förbluffad över att en bil hade stannat för honom när han skulle gå över en gata

                  Ja allt var så himla trevligt här så han skulle ha velat stannat mycket längre och det var nästan så att han med tårar i ögonen och ville pussa mig adjö på flygplatsen.

                  Utan tvekan så blev hans besök en mycket positiv upplevelse både för honom och för oss.

                  Också Ad som jag "lämpade av" igår var väldigt glad och positiv över sitt besök och också han tackade och hälsade till alla som besökt Akvariehelgen. Han kom precis hem till El Paso i Texas och det första han gjorde då var att dra iväg ett mail - Thank you again for the great weekend!
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Vad roligt att besöket uppskattades från både dem och oss
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      Kul att höra att de trivdes under sitt besök här. Riktigt kul att få äran att lyssna på sådana storheter det var banne mig världsklass på programmet tummen upp för alla som på något sätt varit iblandade.
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Fick just ett mail från Uwe Werner

                        I think all was very well organized and the astmosphere was great. Congratulations!
                        Han tänker också skriva en kortare artikel från mötet till den tyska akvarietidningen DATZ och han efterlyser foton. Jag har en del men saknar ett bra foto på alla föredragshållare (de samlades ju framme vid scenen i slutet av söndagen) så om någon har ett sådant foto maila det till mig kjell@fohrman.se så skickar jag det vidare
                        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 04 April 2012, 11:40.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • GöranE
                          • November 2008
                          • 735

                          Tack för en trevlig helg. Bra föredrag och dito föredragshållare. Filmen på lördag var ju bäst, SA-fiskporr.. :-)
                          God mat, trevlig atmosfär, bra arrangerat och kul att träffa alla zoopetare igen.
                          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ja porr en lördagkväll - det är kanske inte riktigt rumsrent men här blev det ändå det

                            Kolla gärna in på Ivans hemsida http://www.facebook.com/mikoljiwebsite

                            Där han på vägen hem skrev dessa vänliga ord om Akvariehelgen

                            The Scandinavia Cichlid Organization meeting was SUPER COOL! The people SUPER NICE! Gothenburg SUPER BEAUTIFUL and SUPER COLD! I had a SUPER TIME! Thank you all for everything!
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Någon som minns vad rengbågs fisken som simmade i ett av akvarierna hette?
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av lillfrasse
                                Någon som minns vad rengbågs fisken som simmade i ett av akvarierna hette?
                                Det gör jag
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...