Akvariehelg i Göteborg den 30/3-1/4 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    Tack alla inblandade för en riktigt trevlig helg bra genomfört och toppen föredrag samt mycket trevliga folk.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ja och nu var man hemma igen efter en jobbig, men fruktansvärt trevlig Akvariehelg.

      I sinom tid blir det en zoopetartikel också men det kommer nog att dröja några dagar för man är lite slutkörd just nu.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        Jag har fått i de jättestora löven jag vann på lotteriet. Blev supersnyggt. Kul att vinna något man inte visste fanns - du får tacka den som sponsrade med dem.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Jag instämmer, en mycket trevlig helg med många stora plus och ett par mindre minus! Ett stort tack till arrangörerna, och inte minst ett jättetack till föredragshållarna från både när och fjärran!
          I mina ögon går toppnoteringen i helgen till Ivan Mikolji från Venezuela, med både glimten i ögat och bra filmer var det riktigt kul att få äran att närvara på hans första Sverigebesök!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Morrhoppan
            • December 2004
            • 6

            Stort tack till alla som varit med och gjort helgen möjlig - det var i mina ögon väldigt lyckat, även om jag inte har något annat liknande att jämföra med. Intressanta föreläsningar av väldigt duktiga föreläsare. Det här kommer jag leva på länge.

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              Då är jag hemma och trött är jag visserligen men det var det värt, mycket intressant har man hört och sett som det kommer att ta ett tag att smälta.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jag vill också stämma in med ett stort tack till alla som arrangerat och organiserat denna fullmatade akvariehelg!
                Ad Konings Tanganyikaföredrag och Ivan Mikoljis makalösa film (det absolut bästa man någonsin sett!) och föredrag var personliga höjdare för min del, dessa skall sent glömmas!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 April 2012, 18:18.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Vill även jag säga ett stort tack för en mycket trevlig helg med trevliga föredrag, för mig personligen så var var Ivan Mikoljis filmer den absoluta höjdpunkten.

                  Men jag vill även tacka för det trevliga umgänget och de nya bekantskaperna

                  Anton Lamhoj startade sitt föredrag med ett par tänkvärda ord, nu kan jag inte det ordagrant men det gick ungefär så här:
                  Att dessa fantastiska fiskar som vi har i våra akvarium kan förena människor från hela värden till att träffas och ha trevligt.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • admin
                    Christian Alfredsson

                    • November 2004
                    • 11220

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1138.jpg
Visningar: 1
Storlek: 125,4 KB
ID: 2139940
                    Framför scenen stod snygga akvarium.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1139.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,6 KB
ID: 2139941
                    Förberedelser i köket.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1141.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,9 KB
ID: 2139942
                    Kjell Fohrman show

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1146.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,5 KB
ID: 2139943
                    Ett av de små prisborden.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1168.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,9 KB
ID: 2139944
                    Gissa vilka som jobbar.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1202.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,6 KB
ID: 2139945
                    Bild på alla föredragshållare. Tyvärr genom finmasigt glas.

                    Ska jag ta med mig något budskap från helgen är det att vi måste ta hand om de arter vi har. Den naturliga miljön fördärvas och det går fort. ALLA föredragshållare jag lyssnade på vittnade om hur miljöerna fördärvas.
                    Senast redigerad av admin; 01 April 2012, 18:54.
                    Christian Alfredsson
                    Tekniskt ansvarig Zoopet

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Tack för alla de vänliga orden - kul att akvariehelgen uppskattades och trevligt med fotona Christian.

                      Själv rullade det egentligen på även efter att akvariehlegen avslutades. Ivan och Ad är ju kvar här lite längre och direkt efter mötets avslutandes idag tog Lasse med dom in till Universeum och guidade dom runt där och det var mycket uppskattat. Sedan kom Ivan och Ad hem till mig och där bjöd vi på svensk mat med sill till förrätt, älggryta som huvudrätt och Frödinge Ostkaka och lite goda drycker och det blev mycket uppskattat.
                      De poängterade också bägge hur himla trevligt de hade haft det under helgen. Så denna helg blev verkligen lyckad för alla parter.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Tack för alla de vänliga orden - kul att akvariehelgen uppskattades och trevligt med fotona Christian.

                        Själv rullade det egentligen på även efter att akvariehlegen avslutades. Ivan och Ad är ju kvar här lite längre och direkt efter mötets avslutandes idag tog Lasse med dom in till Universeum och guidade dom runt där och det var mycket uppskattat. Sedan kom Ivan och Ad hem till mig och där bjöd vi på svensk mat med sill till förrätt, älggryta som huvudrätt och Frödinge Ostkaka och lite goda drycker och det blev mycket uppskattat.
                        De poängterade också bägge hur himla trevligt de hade haft det under helgen. Så denna helg blev verkligen lyckad för alla parter.
                        Ah perfekt måste vara kul för dem att se lite annat än flygplats och folkets hus riktigt bra där Kjell.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Ah perfekt måste vara kul för dem att se lite annat än flygplats och folkets hus riktigt bra där Kjell.
                          Jepp och imorgon skall Anders Malmsten plocka med Ivan ut i den svenska naturen och på onsdag åker jag upp med honom till Imazo så han blir säkert fullt sysselsatt

                          Och Ad åker hem vid lunchtid imorgon och han följer jag med ut till flygplatsen.

                          Anton Lamboj stannar ju också kvar i Sverige några dagar och han följde med Micke hem redan idag - så vi gör en hel del för att både dom och vi själva skall trivas
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • lillfrasse
                            • February 2002
                            • 2228

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Jepp och imorgon skall Anders Malmsten plocka med Ivan ut i den svenska naturen och på onsdag åker jag upp med honom till Imazo så han blir säkert fullt sysselsatt

                            Och Ad åker hem vid lunchtid imorgon och han följer jag med ut till flygplatsen.

                            Anton Lamboj stannar ju också kvar i Sverige några dagar och han följde med Micke hem redan idag - så vi gör en hel del för att både dom och vi själva skall trivas
                            Det är jättebra det blåser liv i hobbyn jättekul att det varit så stort intresse runt denna helg det behövs för att hobbyn skall leva vidare och utvecklas.
                            Simma lungt..
                            Lillfrasse..

                            Kommentar

                            • pereli

                              • March 2005
                              • 269

                              Ett stort tack till alla som hjälpt till med arrangemanget.
                              Tycker ni gjorde ett kanonjobb med att ordna allt praktiskt och att ni fick till så många intressanta föredrag.
                              Min fotoblogg

                              http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

                              Kommentar

                              • Ola Svensson
                                • June 2002
                                • 1081

                                Ett stort tack från mig också.

                                Ps. Har ni genomskådat aprilskämtet? Ett påstående av en föredragshållare var inte sant (om det inte finns fler skämt som jag går runt och tror på!) Ingen har meddelat att de gjort det på ciklid.org ännu http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=65569
                                Mvh. Ola
                                Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
                                Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

                                Kommentar

                                Arbetssätt...