[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=Morellen]det är just därför jag tycker att det är beklagligt...
Känns lite fel att å ena sidan försöka lära forumets deltagare att lägga sina frågor i rätt kategori för att sdean ha en kategori som innehåller en sådan misslyckad hopbuntning.
Känns lite som att sätta ancistrus under pälsdjur för att hannarna får skägg...;)[/QUOTE]
Anledningen till att de placerats där är helt enkelt att man har dem i 99% av fallen har dem i akvarier och inte i terrarier.
Man brukar också hålla dem ihop med fiskar så att de hamnat inom gruppen "Skaldjur" (lägg märke till citationstecken) är helt enkelt av praktisk natur snarare strikt vetenskaplig.
Sedan tycker jag kanske också att det är lite märkligt att ni först nu efter två år (eller vad det nu är) reagerar på detta.
Sedan skall också sägas att inlägg om vattensköldpaddor som läggs in på terrariedjur inte raderas utan flyttas.[/QUOTE]
Jag som trodde att ordet akvarium står för något i stil med vattenbiotop och inte möbeln som sådan. En vattensköldpadda hålls i möbeln akvarium rätt ofta men aldrig i en strikt vattenbiotop. Möjligtvis i ett akvaterrarium eller vivarium eller i bästa fall et palundarium. Nej sköldpaddor är inte skaldjur och bör inte ligga under den kategorin. Även sk vattensköldpaddor behöver land att vila på.
Vad gäller att vi inte reagerar på det först nu beror nog på att det verkar som att ingen egentligen bryr sig om att rätta till fel på forumet ;) . Här är ett exempel som ett antal besökare har reagerat på.
http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa.asp?NR=174
En mycket fin bild på en bacopa. =)