Tackar vi för, idag 14:02 kickade den nya njuren igång det tog endast 30sekunder för den att börja fungera och nu har tösabiten vaknat till liv och är på vård avdelningen...Hoppas din sommar blir fin nu Nancy och er andras oxså så klart soliga hälsningar från gtbg.
En egen tåt för oss sjuklingar....
Kollaps
X
-
Vad skönt att det gick bra Solen! De njurtransplanterade, som fanns på min avdelning när jag låg inne, repade sig nåt aldeles otroligt fort! Hoppas verkligen att det blir så för din dotter nu, så att hon får tillgodogöra sig allt det goa med sommaren!
Själv överlevde jag Remicadebehandlingen. Det kändes lite oroligt när man insåg att vi två som blev behandlade var tilldelade en läkare, som skulle finnas till hands hela tiden, samt en sjuksköterska som inte fick avvika från vårt rumJag hostade vid ett tillfälle och sköterskan hoppade genast upp med blodtrycksmanchetten i högsta hugg för att kolla hur det var med mig... Nog för att jag hört att det kunde hända mycket konstigt under själva infusionen... men jag hade nog inte fattat hur riskfyllt det var! Men nu vet jag ju att jag tål det, så nästa gång kommer det att kännas mycket lugnare...
Fick också reda på att vi är bara 8 personer i hela Jämtlands län som får behandlingen... så nu känner jag mig ännu mera prioriterad... Hoppas bara att den funkar också... det är säkert inbillning... men tusan vet om jag inte känner mig lite bättre redan i kvällKommentar
-
Ursprungligen postat av Tant NancyVad skönt att det gick bra Solen! De njurtransplanterade, som fanns på min avdelning när jag låg inne, repade sig nåt aldeles otroligt fort! Hoppas verkligen att det blir så för din dotter nu, så att hon får tillgodogöra sig allt det goa med sommaren!
Själv överlevde jag Remicadebehandlingen. Det kändes lite oroligt när man insåg att vi två som blev behandlade var tilldelade en läkare, som skulle finnas till hands hela tiden, samt en sjuksköterska som inte fick avvika från vårt rumJag hostade vid ett tillfälle och sköterskan hoppade genast upp med blodtrycksmanchetten i högsta hugg för att kolla hur det var med mig... Nog för att jag hört att det kunde hända mycket konstigt under själva infusionen... men jag hade nog inte fattat hur riskfyllt det var! Men nu vet jag ju att jag tål det, så nästa gång kommer det att kännas mycket lugnare...
Fick också reda på att vi är bara 8 personer i hela Jämtlands län som får behandlingen... så nu känner jag mig ännu mera prioriterad... Hoppas bara att den funkar också... det är säkert inbillning... men tusan vet om jag inte känner mig lite bättre redan i kvällPricken den Store !~~~~Kommentar
-
Hej alla!
Jag har fått vattkoppor och det är inte så kul när man är 37år, kan jag meddela. Tja, verkar inte vara så kul om man är 9år heller föressten, min yngsta son har fått dom också.
Man ser ut till att platsa i Lordi, utan smink, jag har haft feber sen i fredags, min panna och hårbotten gör så ont just nu att jag vet inte vilket ben jag skall stå på och just det! jag har fått blåsor under fotsulorna, så jag kan inte gå särskilt bra heller.
Men va f*n, det hjälper ju att skriva av sig och gnälla lite över sin situation, så nu känns det lite bättre iafVescere bracis meis!Kommentar
-
Nämen fy hånken Opus, DET lät inte bra!!! Jag fick det där eländet när jag var 15 och det var tillräckligt eländigt! Hoppas verkligen att ni repar er snabbt... det är ju sommar och allt, då kan man väl inte vara sjuk heller!!! Hoppas att sjuktåten och vår medtanke kan få det att kännas liiiite bättre i alla fall!!!Kommentar
-
Ursprungligen postat av OpusTack så mycket Tant NancyDet känns bra med lite medlidande, även om det bara är en så banal sjukdom som vattkoppor
Kommentar
-
Nej, alla barnsjukdomar är värre när man får dom i vuxen ålder! Så ta hand om dig nu och ta det lugnt med att friskförklara dig!Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts
Min zoon:
http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526
Kommentar
-
Tack alla snälla ni för dom vänliga orden och omtanken
Pratade med en sjuksköterska på min vårdcentral pr telefon för en timme sedan och det sista hon sa var att hon skulle ringa och kolla om allt stod bra till med mig och min lilla grabb under dagen och i morgon, det är service detVescere bracis meis!Kommentar
-
Skönt att känna att någon bryr sig om en när man är sjuk.
Gullig vårdcentral du har!!!Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts
Min zoon:
http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526
Kommentar
-
Var på sista läkarbesöket igår inför sommaren och fick höra att alla värden var bra. Stabila så att säga. Fick reda på resultatet av det ultrljud jag gjorde på njuren tidigare i våras, och då man jämförde dessa bilder med de bilder som togs vid ultraljudet innan dess, och det var ju några år sen som jag gjorde det, så syntes det att den har krympt lite. Eller som min läkare uttryckte det, "den har tunnats ut".
Men det var ju bara att vänta, den har ju 14 år på nacken nu så, vore konstigt om den inte förändrats någe. Men alla kärl och så hade sett bra ut och njuren i sig såg fortfarande okej ut. Så man får la hoppas och hålla tummarna för att den kommer att hänga med några år till.
Har inte tid att bli sjuker nu ju. För mycket inbokat i almenackan.
Solen, hoppas att allt har gått bra med din dotters transplantation !! Hoppas att hon får en så bra sommar som det är möjligt, liksom resten av familjen.
Tant Nacy, det var kanon att höra att behandlingen gick bra. Håller tummarna för dig så att du kan få en kanonskön sommar du med.
Alla ni andra, drick inte för mycket sill nu på Midsommar, och ät inte för många nubbar !!
Kommentar
-
Mogwqai härligt att höra att din böna tickar på efter 14bast det är riktigt braMin dotter har gjort varenda läkare förvånad 12tim efter tx studsade hon runt på avd och tog ingen smärtlindring och creat sjönk snabbt fra 980 till 112 på 12tim...Vi är idag hemma på permiss ska tillbaka imorgon. De har lite svårt och få en tillräckligt hög nivå på fk:n (prograf) men de börjar arta sig låg imorse runt 9 av önskade 10-15.
Tant Nancy ta det nu lungt och tillfriskna i godan ro sommeren e lång så du hinner....Mv.SolenPricken den Store !~~~~Kommentar
-
Hej alla!
Vi kanske skall upprätta en lista typ vatten/kvm som också finns här på formumet;
Hur många narkoser har ni varit med om?
Jag tror jag är uppe i 20 nu!
Drygt hälften är beroende på olika operationer och undersökningar pga min crohn (Kämpa Nancy!!!) och de andra beroende på några benbrott och div andra krämpor.
Tíll dig Nancy, vill jag bara säga att det är 13 år sedan sista stora operationen för min Crohn och jag måste erkänna att jag mår fantastiskt bra!! Visst har jag problem med lite tarmvred och andra saker ibland, men om jag jämför med hur jag mådde när sjukdomen grasserade som värst (och jag försöker påminna mig om det ibland) så mår jag utmärkt. Så håll ut, det finns ett liv efter (eller mellan) skoven!
Hoppas alla får en skön och frisk sommar!/AndersKommentar
Kommentar