Installera diskmaskin??

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nebbiolo
    • October 2009
    • 70

Vad jag vet, så är det inte så lyckat att ansluta en slang till själva pipen på kranen, om du förstår vad jag menar. Det kan tydligen bli ett baksug, så vattnet sugs ur diskmasinen, ut i röret och rinner fram i en grannes kran. Det finns blandare med uttag för diskmaskinsanslutning som sitter på fästet, ovanför diskbänken. Det kanske är värt kostnaden, även om det är hyresrätt?

Kommentar

• hannesc
      • December 2009
      • 13085

vadå kostar lika mycket att få den installerad?? 32:- la jag ut!!! det är en mutter, typ, som gör att du kan skriva på slangen på kranen. en liten mutter nubi!

nee jag kopplar ju loss min kran så fort jag är klar med maskinen. kan inte bli baksug när kranen står på full speta.

Kommentar

• Nebbiolo
        • October 2009
        • 70

Ursprungligen postat av hannesc
        nee jag kopplar ju loss min kran så fort jag är klar med maskinen. kan inte bli baksug när kranen står på full speta.
        Jo, det är just då det händer, grannarna kan få diskvatten eller bli utan varmvatten, eftersom det inte finns nån backventil i kranen. Dessutom riskerar du att få en vattenläcka för kranen pallar inte för ett så stort tryck.

Kommentar

• hannesc
          • December 2009
          • 13085

äh den risken tar jag! tänker fan itne diska

Kommentar

• Danne_85
            • September 2009
            • 667

Ursprungligen postat av Nubi
            jobbiga är att man får en diskmaskin och så får man pröja lika mkt som en ny maskin för att få den installerad...it sucks!

får ta och göra det, kanske de tycker synd om mig och mina bambi ögon och ger mig rabatt *Blink Blink*
            Äh borra hål koppla in den underdiskbänken så klart gratis inge kostnader perfekt... tar ca 5 min.
            Mvh: Danne

Foton:
            http://www.blackroomphotos.com

Kommentar

• Marnat
              • November 2009
              • 2012

Ursprungligen postat av Danne_85
              Äh borra hål koppla in den underdiskbänken så klart gratis inge kostnader perfekt... tar ca 5 min.

jag håller med danne här, kan inte vara så svårt eller tidsödande att komma åt kranen som faktiskt är förberedd under diskhon, tillochmed så att jag skulle fixa det som har tummen mitt i handen Jag är helt hundra på att R fixar det hehe
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Administrator

• December 2001
                • 48148

Har inget svar på frågan i sig. Hade visserligen en bänkdsimaskin för si så där 25 år sen men minns inget om hur den kopplades in. Har nu en vanlig diskmaskin men det var 4 år sen som det gick sönder så det har blivit handdisk de senaste åren.

Oavsett vilket så frågade jag en gång en som jobbade som skadereglerare som jobbade på ett försäkringsproblem om de hade många anmälningar om vattenskador pga akvarium. Hans svarade att folk skulle sluta bry sig om problem pga akvarium eftersom de ändå bara var en bråkdel av alla skador pga diskmaskiner. DESSA skulle folk istället bekymra sig över
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Har inget svar på frågan i sig. Hade visserligen en bänkdsimaskin för si så där 25 år sen men minns inget om hur den kopplades in. Har nu en vanlig diskmaskin men det var 4 år sen som det gick sönder så det har blivit handdisk de senaste åren.

Oavsett vilket så frågade jag en gång en som jobbade som skadereglerare som jobbade på ett försäkringsproblem om de hade många anmälningar om vattenskador pga akvarium. Hans svarade att folk skulle sluta bry sig om problem pga akvarium eftersom de ändå bara var en bråkdel av alla skador pga diskmaskiner. DESSA skulle folk istället bekymra sig över

Jag har vägt fördelar och nackdelar i den frågan och lat som jag är så anser jag att vattenskador är fullständigt acceptabla så länge jag slipper handdiska

Men det är sant, det är vad jag fått höra av vänner som jobbar på försäkringsbolag också, diskmaskin samt tvättmaskin är de största bovarna för vattenskador.
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

Kommentar

• Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

Tack alla för tips och råd, jag tror jag skiter i saken, köper papptallrikar och plastbestik och slänger skitet efter att ha ätit middag, frukost mm

Eller så letar man efter hus som har allt installerat *hehehe*
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

Kommentar

• hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

äh...svaaagt nubi. en liten resa till en rörfirma o så hade det varit klirrat.

förmodligen svårare att hitta en villa istället :P

Kommentar

• Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

äh...svaaagt nubi. en liten resa till en rörfirma o så hade det varit klirrat.

förmodligen svårare att hitta en villa istället :P
                        *skratt* I knoooooooow!! Så fort det blir krångligt, omständigt tappar jag intresset.
                        Villa finns det gott om här vi bor men inga som lockar mig

Fiskbloggen

Kommentar

• hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

funderar nästan på att köpa grejjerna åt dig o skicka ett kuvert till dig. tolererar inte handdisk!

Kommentar

• Nebbiolo
                            • October 2009
                            • 70

äh den risken tar jag! tänker fan itne diska
                            hahha! Ja du gör som du vill kolla ordentligt i dörrögat när fastighetsskötarn gör dörrknackning och låssas som ingenting!

Kommentar

• Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

Vet inte riktigt om ni har kommit fram till nåt änmen en sådan här SKALL det finnas på blandaren eller nåt annat vrede sidan om blandaren som man ska ställa på 0 när diskmaskinen inte är igång vattnet är då givetvis kopplat till nån av dessa vredena annars så håller man sig inte inom vad som är en riktig koppling till en diskmaskin och försäkringen gäller inte vid en vattenläcka,varför det är så är för det har hänt för mycket på dem kopplingarna som har skett under diskbänken då slangen är oftast böjd,och det är den inte så mycket på detta sätt då den går upp till underkant blandare.En lagriktig Rörfirma gör inga andra kopplingar än dessa om dem ska följa vad som är rätt godkänt
                              Mvh.Patrik

Kommentar

• Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

funderar nästan på att köpa grejjerna åt dig o skicka ett kuvert till dig. tolererar inte handdisk!
                                *laaaat!!* vad gullig du är

Fiskbloggen

Kommentar

Arbetssätt...