Hur många fiskar kan man ha i Akvariet??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    #61
    Ursprungligen postat av doppingen
    Tänk på att "Trollet" tydligen är 12 år å har mycket kvar att lära
    Ja jag är bara 12 år och har mycket kvar att lära och nu har jag lärt mig mer t.ex lita inte på fiskhandlare

    Kommentar

    • Utter
      • January 2009
      • 166

      #62
      Ursprungligen postat av Fösen
      Aldrig Jag ska köpa större akvarium på 200 liter så nu är det bra med det!!!!
      men du skriver att du nu har fattat att det va helt fel att ha fiskar i så litet akvarium 63l men ändå ska du ha dessa fiskar i ett 200 l när Charlottis säger att det t.e.x krävs minst 700l för en kyssgurami men nu ska du helt plötsligt gå emot dom råden när du vet att det är djurplågeri. nu får du skärpa dig,


      jag tror också på troll just nu......
      93 l 3 guppy hanar
      3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
      4 yngel eller mer och
      1 dvärgklogroda

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #63
        Ja, men vi har ju sagt till att även om han byter ut fisken så kommer den ha men för livet och aldrig kunna växa normalt, dö i förtid, osv. Men det ger han fan i, bara han får ha sina fiskar så skiter han i hur de kommer må sen.

        Nu gick jag in i en sånhär diskussion igen, även om jag lovade mig själv att hålla mig tillbaka. :O Men detta var faktiskt ett så gigantiskt exempel så jag var tvungen

        Jag är 13 år, men inte fan drar jag nytta av min ålder för att få alla att vara snälla mot mig
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Fösen
          • January 2009
          • 383

          #64
          Så nu glömmer vi allt det här och så ska jag fixa mycket mycket mycket mycket större akvarium Är ni inte nöjda att tack vare er får min hobby fått större plats och jag kan mer om fiskar nu

          Kommentar

          • Fösen
            • January 2009
            • 383

            #65
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Ja, men vi har ju sagt till att även om han byter ut fisken så kommer den ha men för livet och aldrig kunna växa normalt, dö i förtid, osv. Men det ger han fan i, bara han får ha sina fiskar så skiter han i hur de kommer må sen.

            Nu gick jag in i en sånhär diskussion igen, även om jag lovade mig själv att hålla mig tillbaka. :O Men detta var faktiskt ett så gigantiskt exempel så jag var tvungen

            Jag är 13 år, men inte fan drar jag nytta av min ålder för att få alla att vara snälla mot mig
            Ja jag har gjort fel och ska bättra mig förlåt JojjeN

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #66
              Det jag inte är nöjd med är att du ger fan i vad vi säger om att fiskarna kommer ha skador resten av livet av att vara i 200 liter. (Syftar på praktbotiorna, kyssguramin i synnerhet)


              Men Fösen, om du nu fixar dethär, så är det bara en sak till:

              Ge inte råd som du inte vet något om! Det kan få nybörjare att misslyckas och kanske sluta med hobbyn. Tänker främst på allt du sa i nitrit tråden...
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Fösen
                • January 2009
                • 383

                #67
                Ursprungligen postat av Utter
                men du skriver att du nu har fattat att det va helt fel att ha fiskar i så litet akvarium 63l men ändå ska du ha dessa fiskar i ett 200 l när Charlottis säger att det t.e.x krävs minst 700l för en kyssgurami men nu ska du helt plötsligt gå emot dom råden när du vet att det är djurplågeri. nu får du skärpa dig,


                jag tror också på troll just nu......
                De fiskarna som inte kan vara där ska jag inte ha längre

                Kommentar

                • Fösen
                  • January 2009
                  • 383

                  #68
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Det jag inte är nöjd med är att du ger fan i vad vi säger om att fiskarna kommer ha skador resten av livet av att vara i 200 liter. (Syftar på praktbotiorna, kyssguramin i synnerhet)


                  Men Fösen, om du nu fixar dethär, så är det bara en sak till:

                  Ge inte råd som du inte vet något om! Det kan få nybörjare att misslyckas och kanske sluta med hobbyn. Tänker främst på allt du sa i nitrit tråden...
                  Ska bättra mig och lyssna mer det lovar jag

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #69
                    Ursprungligen postat av Fösen
                    De fiskarna som inte kan vara där ska jag inte ha längre
                    Härligt, go for it Fösen.

                    Dock det som jag tror får alla att tro att du är ett forums troll är att du:
                    1. Gett nybörjare konstiga råd.
                    2. Säger att du har så mycket fisk så du egentligen inte borde kunna se bottnen, men ändå säger du att det är stor simyta kvar.
                    3. Inte kan ta kort av akvariet och bevisa.
                    4. Skrivit ganska konstiga saker
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • Fösen
                      • January 2009
                      • 383

                      #70
                      Ja nu ska jag bättra mig du vet verkligen om fiskar så nu börjar jag om min hobby från början

                      Kommentar

                      • Fösen
                        • January 2009
                        • 383

                        #71
                        Så nu blir vi alla vänner igen och nu har vi alla tagit lärdom av denna diskussion

                        Kommentar

                        • JojjeN
                          • June 2008
                          • 3567

                          #72
                          Alltså jag visste inte att vi hade varit ovänner... däremot hade vi synpunkter på din fisk skötsel, men det behöver man inte vara ovänner för.
                          Tillbaks efter paus.

                          Kommentar

                          • Guest

                            #73

                            Kommentar

                            • Fösen
                              • January 2009
                              • 383

                              #74
                              Ursprungligen postat av JojjeN
                              Alltså jag visste inte att vi hade varit ovänner... däremot hade vi synpunkter på din fisk skötsel, men det behöver man inte vara ovänner för.
                              Det är rätt det

                              Kommentar

                              • Fösen
                                • January 2009
                                • 383

                                #75
                                Men å va tuff du é då vi har redan avslutat denna diskussion och blivit vänner igen fast vi aldrig var ovänner HEHE!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...