Hur många fiskar kan man ha i Akvariet??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #16
    Ursprungligen postat av eriahl
    Måste bara fråga. Andningsproblem?
    Ingen aning hur det kom in, ska ta bort det.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Ursprungligen postat av Nilsrolf
      Vågar svära på att han inte sagt det. Han är mkt kunnig och vågar säga till om han är osäker. Försöker definitivt inte bara sälja saker/fiskar. Är en mkt seriös affärsinnehavaren.
      Nej, det tror jag inte heller, och ärligt talat undrar jag vem denna Fösen är då det verkar som om han bara driver med oss.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Fösen
        • January 2009
        • 383

        #18
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Stackars fiskar. Men visst, jag ska inte ta upp den diskussionen nu. Har försökt säga till folk förut, och det slutar bara med att trådskaparen hatar en och alla andra säger "Måste du vara så hård mot honom?"
        Ja egentligen håller jag ju med att det är lite för litet akvarium men jag har tänkt att kanske om ett år skaffa ett 100-120 liters och då har jag tre akvarium på 54 liter 63 liter och 100-120 liter och så tänkte jag skaffa ett odlingsakvarium på 5,5 liter men om jag delar upp fiskarna i alla akvarium så blir det väl hyvsat många i alla akvarium då blir det väl inte stackars fiskar eller?

        Kommentar

        • Fösen
          • January 2009
          • 383

          #19
          Ursprungligen postat av eriahl
          Måste bara fråga. Andningsproblem?
          Nej nej absolut inte andningsproblem har CO2 test och syret ligger i topp och koldioxiden ligger på nästan ingenting och nitrit blir det inte heller. Så det är för mycket syre kan man säga

          Kommentar

          • Fösen
            • January 2009
            • 383

            #20
            Ursprungligen postat av Nilsrolf
            Vågar svära på att han inte sagt det. Han är mkt kunnig och vågar säga till om han är osäker. Försöker definitivt inte bara sälja saker/fiskar. Är en mkt seriös affärsinnehavaren.
            Men han sa faktiskt så till mig lovar upp till 10000000000000000000%

            Kommentar

            • Fösen
              • January 2009
              • 383

              #21
              Ursprungligen postat av ansjo
              Nej, det tror jag inte heller, och ärligt talat undrar jag vem denna Fösen är då det verkar som om han bara driver med oss.
              Ursäkta så du tror att jag ljuger!

              Kommentar

              • Fösen
                • January 2009
                • 383

                #22
                Och han där på Nol Kent sa att jag kunde räkna bort grönlingarna också. Kan man göra det alla sorters fiskar räknas väl!

                Kommentar

                • Flaxss
                  • November 2008
                  • 1718

                  #23
                  Ursprungligen postat av Fösen
                  Ja egentligen håller jag ju med att det är lite för litet akvarium men jag har tänkt att kanske om ett år skaffa ett 100-120 liters och då har jag tre akvarium på 54 liter 63 liter och 100-120 liter och så tänkte jag skaffa ett odlingsakvarium på 5,5 liter men om jag delar upp fiskarna i alla akvarium så blir det väl hyvsat många i alla akvarium då blir det väl inte stackars fiskar eller?
                  har du läst listan jag skrev upp?

                  varje fisk kräver dom literna. så du är flera 100L förlite. du kan inte ha en fisk som kräver 500L i ett kar på 50L.

                  ska jag vara ärlig tror jag med att du skämtar med oss.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #24
                    Ursprungligen postat av Fösen
                    för tillfället har jag 27-29 bottenlevande fiskar malar grönlingar med mera. Och 7 andra fiskar som är Labyrintfiskar och eldstjärt är det för mycket eller kan jag ha någon liten fisk till.
                    Ursprungligen postat av Fösen
                    Jag har också lite corydoras lite guramis kampfisk gobi ja och två ancistrus och kanske nåt litet till öh ödlefisk häxmal hästnosmal banjomal synodontis ja och kanske nåt litet till
                    Ursprungligen postat av Fösen
                    Ursäkta så du tror att jag ljuger!
                    Ljuger är ett starkt ord, men har du dessa fiskar i ett 63 liters akvarium så kan man börja undra....

                    Ursprungligen postat av Fösen
                    Och han där på Nol Kent sa att jag kunde räkna bort grönlingarna också. Kan man göra det alla sorters fiskar räknas väl!
                    Och att Kent skulle ha sagt detta kan man undra om med...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Fösen
                      • January 2009
                      • 383

                      #25
                      Ursprungligen postat av Flaxss
                      har du läst listan jag skrev upp?

                      varje fisk kräver dom literna. så du är flera 100L förlite. du kan inte ha en fisk som kräver 500L i ett kar på 50L.

                      ska jag vara ärlig tror jag med att du skämtar med oss.
                      Varför skulle jag skämta med er detta är mina första akvarium och jag håller på att lära mig. Så jag är väldigt tacksam för alla svar ni har gett mig men varför säger ni att jag skämtar med er!

                      Kommentar

                      • Fösen
                        • January 2009
                        • 383

                        #26
                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Ljuger är ett starkt ord, men har du dessa fiskar i ett 63 liters akvarium så kan man börja undra....


                        Och att Kent skulle ha sagt detta kan man undra om med...
                        Jag har också vart hos Gubbero zoo, Hornbach, Herkules, ja jätte många zoo i Göteborg Kungsbacka och Kungälv och alla säger likadant så det är ju ganska konstigt att ni här på zoopet säger tvärtemot som de på zoo säger det tycker jag är J*VLIGT konstigt!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #27
                          Ursprungligen postat av Fösen
                          Varför skulle jag skämta med er detta är mina första akvarium och jag håller på att lära mig. Så jag är väldigt tacksam för alla svar ni har gett mig men varför säger ni att jag skämtar med er!
                          OK, då ber jag om ursäkt.
                          Om vi tar det från början så skulle jag personligen gjort en lista på alla invånare i karet, så kan jag lova dig att du kommer att få den hjälpen du behöver.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #28
                            Oavsett vem som sagt vad - skaffa inte fler fiskar utan skaffa istället ett större akvarium.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #29
                              Ursprungligen postat av Fösen
                              Jag har också vart hos Gubbero zoo, Hornbach, Herkules, ja jätte många zoo i Göteborg Kungsbacka och Kungälv och alla säger likadant så det är ju ganska konstigt att ni här på zoopet säger tvärtemot som de på zoo säger det tycker jag är J*VLIGT konstigt!
                              Jag kan säga detsamma, antingen har du då inte sagt vad du har i ditt kar, eller så har literantalet försvunnit på vägen då jag inte tror för fem öre att alla dessa butiker har gett det rådet.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Fösen
                                • January 2009
                                • 383

                                #30
                                Ursprungligen postat av ansjo
                                OK, då ber jag om ursäkt.
                                Om vi tar det från början så skulle jag personligen gjort en lista på alla invånare i karet, så kan jag lova dig att du kommer att få den hjälpen du behöver.
                                ok då sätter jag igång då!

                                2 små praktbotior
                                1 chokladgurami
                                1 Dvärggurami
                                1 Röd honungsgurami
                                1 Kyssgurami
                                2 Pansarmal albino
                                2 Fläckiga pansarmalar
                                2 Panda pansarmalar
                                1 Pansarmal Kanei
                                1 Prygmé pansarmal
                                1 kampfiakhane
                                1 kampfik hona
                                2 Gobi
                                1 Banjomal men den gömmer sig under sanden hela tiden så jag räknar inte med den
                                2 Ancistrus en guld en vanlig
                                1 Eldstjärt
                                1 Häxmal
                                1 Mini mini mini mini rocka på 2 cm
                                12 Grönlingar

                                OJ oj oj oj nu när jag säger allt detta låter det faktiskt för mycket! Får nog skaffa ett större hem till dom det är nog bäst.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...