160L Tigerbarber och sällskap till dessa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Axelsson
    • August 2006
    • 136

    160L Tigerbarber och sällskap till dessa?

    Hej! Jag har nyligen startat upp mitt 160L akvarium och nu har det varit igång en vecka (24/10). För tillfället så har jag 5st Tigerbarber som hjälper mig att få igång bakteriefloran i karet, men jag planerar att ha totalt 15st. Det finns även 21st Malaysiska Sandsnäckor i karet...

    Kan ni ge förslag på fisk ni vet passar ihop med Tigerbarber? Jag har läst en del runt omkring på Internet om potentiella sällskapsfiskar men nu jag vill höra era tankar och förslag

    Jag funderar på att skaffa 2-3st Guldguramis, jag vet att de finns vissa risker med detta men jag har läst att vissa lyckats hålla dem ihop med ett flertal Tigerbarber men bara om dom är många så att all aggression hålls inom stimmet och inte förs över till Guramisarna. Men jag bör nog ha en reservplan om det inte fungerar (lämna tillbaka dem till butiken).

  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Badis badis och botior
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Axelsson
      • August 2006
      • 136

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Badis badis och botior
      Jag blev lite sugen på Badis badis faktiskt hoppas det finns någon butik i göteborg som säljer denna art!

      Botior tror jag inte får plats i mitt akvarium på 160liter särskilt inte om jag skall ha dem tillsammans med totalt 15 tigerbarber och 2-3 st badis badis som jag kommer att skaffa inom sin framtid.

      Tack för tipsen!

      Kommentar

      Arbetssätt...