Hej!
Jag har nyligen köpt ett begagnat 1,5år gammalt akvarium med tillhörande bänk och tillbehör för ett shysst pris och jag kan verkligen inte bestämma mig för hur jag vill att mitt akvarium skall inredas eller vilka fiskar jag skall köra med
Fakta:
Jag gjorde nyligen ett PH test i direkt ifrån kranen och mätte PH värde på ca 7.5-8, detta var för mig lite oväntat då jag i tidigare bostäder hade PH 6.5-7, bör jag vidta åtgärder? isåfall vad?
Jag fick med lite inredningstillbehör när jag köpte akvariumet:
Frågor:
1.) Vad tycker ni jag borde ha, grus eller sand?
Mörkt grått eller svart grus/sand? + "back to nature" modulerna?
Ljust enfärgat vitt grus/sand? + "back to nature" modulerna?
2.) Jag fightas för tillfället med ett ojämnt betonggolv, tack och lov sviktar det inte iallafall
tips på hjälp? Jag tänkte prova självhäftande "filttassar" som man i vanliga fall har under möbler.
Bilder:
Akvariumet
Möbeln
Armaturen
"Back to nature" moduler (Den stora till vänster har jag skrubbat ren!)
Övriga tillbehör
Kom gärna med förslag på vad ni hade inrett ett sånt här vackert akvarium med
Jag lovar att följa upp projektet med massa fina bilder om ni hjälper till med inspirationen!
Jag har nyligen köpt ett begagnat 1,5år gammalt akvarium med tillhörande bänk och tillbehör för ett shysst pris och jag kan verkligen inte bestämma mig för hur jag vill att mitt akvarium skall inredas eller vilka fiskar jag skall köra med

Fakta:
- 160 liter kar med välvd framruta utan täckglas och kantramar, kantram finns dock i de två bakre hörnen (78cm lång, 47,5cm hög, 40-42,5cm bredd)
- Tillhörande möbel i MDF-trä och någon grå färg som förhoppningsvis tål massvis utav vattenstänk!
- Armatur med 2st 60cm lysrör (Aquarelle och Sylvana Gro-lux)
- Externt ytterfilter (Fluval 305)
- Doppvärmare 100w
Jag gjorde nyligen ett PH test i direkt ifrån kranen och mätte PH värde på ca 7.5-8, detta var för mig lite oväntat då jag i tidigare bostäder hade PH 6.5-7, bör jag vidta åtgärder? isåfall vad?
Jag fick med lite inredningstillbehör när jag köpte akvariumet:
- Vit malawi/tanganyika sand ("kalkat" sa säljaren?)
- 2st stora och identiska "back to nature" moduler
- 1st mindre "back to nature" modul
Frågor:
1.) Vad tycker ni jag borde ha, grus eller sand?
Mörkt grått eller svart grus/sand? + "back to nature" modulerna?
Ljust enfärgat vitt grus/sand? + "back to nature" modulerna?
2.) Jag fightas för tillfället med ett ojämnt betonggolv, tack och lov sviktar det inte iallafall

Bilder:
Akvariumet
Möbeln
Armaturen
"Back to nature" moduler (Den stora till vänster har jag skrubbat ren!)
Övriga tillbehör
Kom gärna med förslag på vad ni hade inrett ett sånt här vackert akvarium med

Kommentar