Annorlunda fiskar !

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

walle_1: japp, dom ere! ska försöka få lite bilder på denna raritet. varför skrattar du åt storleken?
    fish r friend

Kommentar

• ray
      • January 2002
      • 954

Jag hämtade 4st Channa bleheri idag , jag trodde inte att de hade så fina färger,affären har 2st kvar ifall någon i göteborg är intresserad.
      Har även beställt två nya rockor som kommer första veckan i nov.

Några Channa bleheri bilder finns på min zoon.
      ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

Kommentar

• Dr. Strange
        • March 2003
        • 995

Ray: dom var verkligen fina, om jag inte hade bestämt mig för att köpa en L-39 Oyapok skulle jag nog köpa ett gäng bleheri, hoppas dom finns kvar nån månad till

//Marcus
        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

Kommentar

• ray
          • January 2002
          • 954

Två av de hoppade ut från akvariet och fick leta i hela köket efter de och det var inte lätt att fånga de .

Kommentar

• Dr. Strange
            • March 2003
            • 995

Ray: hoppas det går bra för dom Channor är grymt bra på att smita....

Jag är grymt imponerad över mina Channa Obscura, den sväljer vad som helst typ, man sitter och tittar och vips så äter den upp en fisk man bara kunde hoppas den skulle få i sig, och den tuggar inte utan den lyckas alltid svälja fisken hel i ett nafs...grym precision.

//Marcus
            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

Kommentar

• walle_1
              • April 2003
              • 221

Orm: jag skrattade eftersom jag hade väntat mig att de skulle bli större. Ursäkta

Man kan verkligen inte klaga på utseendet hos bleherin, väldigt snygg. Hur stor är dom? är dom rädda eller nyfikna? vad matar/tänker du mata med?

Nu när inte ciklid.se forumet inte fungerar så får jag väl slänga in nya jaguarbilden här då. Knäppt med iso 50 vilket ger mycket lågt brus. Han börjar lägga på sig lite vikt nu.

http://medlem.spray.se/managuensis/bilder/okt_03.jpg
              MVH Martin
              http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• Dr. Strange
                • March 2003
                • 995

Walle: det är en Gris du har, jag e helt övertygad!

//Marcus

Kommentar

• ray
                  • January 2002
                  • 954

Wallee är ca 9cm,mycket nyfikna ,har matat de med mygglarver ,artemia och räkmix och alla åt med engång.

Kommentar

• walle_1
                    • April 2003
                    • 221

Walle: det är en Gris du har, jag e helt övertygad!
                    Nej, det är en helt vanlig jaguarciklid Mätte han noga igår och han hamnade på 22,5 cm.

Wallee är ca 9cm,mycket nyfikna ,har matat de med mygglarver ,artemia och räkmix och alla åt med engång.
                    Aha, det var annat mot min obscura som bara gömmer sig hela dagarna och äter endast på nätterna. Enda gången jag sett honom ätit är precis när jag hade köpt honom. Får hoppas han blir mer aktiv som större.

MVH Martin
                    http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• Dr. Strange
                      • March 2003
                      • 995

Walle: jag hoppas mina jaguarer blir lika fina som din

//Marcus

Kommentar

• Daniel Odell
                        • November 2002
                        • 1595

walle_1: liten men tuff! ;-)

bleheris e superfina, bra köp!
                        fish r friend

Kommentar

• Zybeer
                          • July 2002
                          • 699

Hej,

Dr. Strange: Kul med någon till på zoopets forum som bor i Umeå. Såg att du skrev att du hade humrar. Vilka arter? Har själv fött upp ett antal Cherax quadricarinatus. Riktigt roliga att ha i akvarium! Personlighet har dom verkligen. jag letar med ljus och lykta efter ett litet större begagnat akvarium. Nånstans från 250-520 liter. Mina ciklider har växt ur min tank med råge Det verkar rejält svårt att få tag på begagnat i den här stan men du kanske har något tips?

/Jens

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

Kommentar

• Dr. Strange
                            • March 2003
                            • 995

Zybeer: Jag har inte humrarna längre, men en av dom finns att skåda i "Akvarie Fiskens" Stora Akvarium.

Angående att få tag på större begagnat så är det bara att ha tålamod, alternativt fråga på akvarie fisken om dom har något eller vet av nått.

//Marcus

Kommentar

• FI
                              • January 2002
                              • 1153

Jag var och hämtade ett gäng svårsålda guldfiskar från butiken igår som jaggorna skulle få mumsa på, jaggorna glufsade i sig majoriteten igår kväll men några var kvar då belysningen släcktes. I morse var alla fiskarna spårlöst försvunna och <b>skovelnosmalen</b> är fet som en gris. Så nu äntligen så börjar skovelnosen plocka i sig levande foder. Jätteskoj! =) Nästa gång blir det att sitta med ficklampa och studera jakttekniken.

Mvh Fredrik Isaksson
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

Kommentar

• Piglet
                                • September 2003
                                • 27

Vi har en skednosmal, men den är väldigt lik FI´s skovelnosmal. Kolla på min zoon, längst ner.
                                http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=106791&gid=113571
                                Just beeing me - Piglet
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=106791

Kommentar

Arbetssätt...