funderar på dessa i mitt sydamerikakar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Det bästa är att köpa ca 6 stycken, och låta dem välja partner själva. Dels för att det är svårt att se skillnad på könen, men också för att det nog är större chans att man får ett harmoniskt par som tar bra hand om äggen och ynglen. Om de du har redan är ett par, så bör du nöja dig med dem. Men om de aldrig har lekt, och ni inte vet könen, kan ni köpa några till för att få ett par.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Zeni
      • December 2004
      • 141

      #17
      Oki! då vet jag. Jag ska testa att köpa några till vet som sagt inte om dessa har lekt men tror inte det. Ska jag köpa några lite större då eftersom dessa som jag har är rätt stora? ca 10-12 cm är de jag har nu. eller kan jag köpa den normala akvarieaffärsstorleken?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ursprungligen postat av Zeni
        killen har ursäktat sig och lovar att ersätta fisken som var i. vid tillfället när det hände så var det inte så mycket fisk i som tur var.
        Ok, bra det

        Men vilken idé...
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Zeni
          • December 2004
          • 141

          #19
          Jao det var en jäkla idé!

          Idag har jag varit och köpt ett gäng kardinaltetror och nya lysrör.. Blev en väldans skillnad på ljuset! mycket bättre nu. och så lite fart i karet med ...

          Blev mellan 35 och 40 st kardinaltetror. Vet inte hur många exakt. Sa att jag skulle köpa 30 st men fick till slut några extra efter lite envishet för de vill tydligen inte ge mängdrabatt :S små fjuttarna (för de var riktigt små) kostade 22 spänn stycket!! Hade jag inte fått de där extra så hade de fått slå tillbaka fisken i karet

          Köper i vanliga fall kardinaltetror på ett annat ställe för ca 15 spänn stycket plus att ägaren av den butiken brukar avrunda nedåt eller rent av dra av en massa när man köper flera stycker. Tyvärr hade han inga inne och skulle inte skaffa fler på länge.

          Vad kostar kardinaltetrorna i butik hos er? Kan vara intressant att jämföra.

          Kommentar

          Arbetssätt...