Vad i 54 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    #16
    Jag funderar lite på om jag skulle kunna ha ett litet stim höga tetror tillsammans med några dvärg smycketetror, 1 par apistos och pansarmalar.
    Vilken hög tetra skulle funka? Vilken blir minst? Rosentetran tycker jag är fin samt svart fantomtetra, men den kanske blir för stor?

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #17
      Ursprungligen postat av Falconer
      Jag funderar lite på om jag skulle kunna ha ett litet stim höga tetror tillsammans med några dvärg smycketetror, 1 par apistos och pansarmalar.
      Vilken hög tetra skulle funka? Vilken blir minst? Rosentetran tycker jag är fin samt svart fantomtetra, men den kanske blir för stor?
      Personligen tycker jag att i stort sett alla högresta tetror är för stora och kräver mer utrymme än de kan få i 54 liter.

      Visst de överlever, men du får tråkiga bleka tetror som står och "hänger" på samma ställe hela dagana.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Falconer
        • November 2005
        • 786

        #18
        Såg smycketetror idag, dock va dom lite större än jag vill ha dom...Men jättefina.
        Hur många kan jag ha?
        Väljer mellan smycketetra och kolglödstetra...vilken är mest intressant? sam håller sig längst upp?

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #19
          Ursprungligen postat av Falconer
          Såg smycketetror idag, dock va dom lite större än jag vill ha dom...Men jättefina.
          Hur många kan jag ha?
          Väljer mellan smycketetra och kolglödstetra...vilken är mest intressant? sam håller sig längst upp?
          Smycketetrorna håller sig helt klart högst upp i karet och sex st kan vara lagom i 54 liter.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Falconer
            • November 2005
            • 786

            #20
            okey, blir det för mycket med 8? Tror dom hade 8 kvar...synd o lämna 2
            Det blir 5 pansarmalar, 1 par Viejita och smycketetror. Borde jag ha 2 honor till viejita-hanen?

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #21
              Ursprungligen postat av Falconer
              okey, blir det för mycket med 8? Tror dom hade 8 kvar...synd o lämna 2
              Det blir 5 pansarmalar, 1 par Viejita och smycketetror. Borde jag ha 2 honor till viejita-hanen?
              Åtta blir bra, synd att lämna två kvar.

              En hona räcker i 54 liter, finns inte plats för två honor att bilda revir. Om du har två honor så slutar det med att en står och trycker uppe vid ytan i ett hörn.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              Arbetssätt...